Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

DNS pga anledning men blixthalka kl03:00 imorse när jag och bilen var ute och sladdade för att hämta ungdomar i city.
Verkar ha gått livat till även i Örebro enligt internet, kan vi få en direktrapport?
1698926724518.png

DNS pga anledning men blixthalka kl03:00 imorse när jag och bilen var ute och sladdade för att hämta ungdomar i city.
Verkar ha gått livat till även i Örebro enligt internet, kan vi få en direktrapport?
Visa bilaga 663513

Kom cyklandes till sagda bro och där stod varselklädda män och stoppade cyklister och rekommenderade att promenera över istället. Kan intyga att den kullerstensklädda bron var snorhal även vid gång.

Livin' life in the fast lane ? Fortfarande ingen dubb. Stänkskärmar hade jag dock mer än gärna haft men de skrapade i för mycket. Ska fixa i samband med det stundande däckbytet.

En kille var så långsam och vinglig (kanske full?) så jag var tvungen att köra om. Hade god marginal och allt gick rätt till. Han däremot blev väldigt triggad och skrek argt: Ha, ha, ha! Vad håller du på med?

Det var dagens höjdpunkt ?

Visa bilaga 663513
Bedrövligt prognosen visar regn och kyla och väghållaren blir förvånad över plötslig halka ?

Visa bilaga 663513
Men var det några faktiska olyckor eller bara omkullkörningar? Viss skillnad. Dock alltid obehagligt att vurpa ☹️

Livin' life in the fast lane ? Fortfarande ingen dubb. Stänkskärmar hade jag dock mer än gärna haft men de skrapade i för mycket. Ska fixa i samband med det stundande däckbytet.

En kille var så långsam och vinglig (kanske full?) så jag var tvungen att köra om. Hade god marginal och allt gick rätt till. Han däremot blev väldigt triggad och skrek argt: Ha, ha, ha! Vad håller du på med?

Det var dagens höjdpunkt ?
Tack för den öronmasken.

Så jävla skönt med lite regn i fejjan på vägen hem efter en tuff arbetsvecka.

Stannade hos lbsn och plockade upp en kedja. Var inte riktigt uppmärksam när jag betalade. 500 pix för en HG-71, Jävlar vad dyrt!
Jag betalade under 200kr för en HG-71 senast på Bikester. Men de är ju konkursmässiga, så det kanske är en orättvis jämförelse?

Riktigt magisk morgon, ljust, regnfritt, vindstilla! VideoCapture_20231105-194948.jpg
Hem blev det mörkerpremiär genom skogen... Inte helt oläskigt.. Men lättare att komma över rädslan för fula gubbar och vilda djur än vårdslösa landsvägsbilister... Betydligt långsammare route, men funkar som nödlösning för att förlänga säsongen.20231105_180916.jpg

Mörkt och blött i Fjollträsk. Och varmt.
Mycket cyklister ute på vägarna utan varken reflexer eller lampa på cykeln vilket känns sådär..

En cyklistramlade idag pga en bil som parkerat som ett ollon på cykelbanan, men bilen hann dra innan jag kunde slå en känga i dörren tyvärr. Cyklisten verkade inte allvarligt skadad nä jag stannade till och frågade så jag hoppas han klarade sig utan skrap och liknande

Lyckades plocka varenda rödljus. Rekord för min del. Gotta catch 'em all! Passerade en hel del folk ute idag. Höstlovet är över.

Klädde på mig för varmt. Valde att bara öppna jackan, ventilationen i regnbrallorna och cykla långsammare. Tishe och shorts blir bara för svalt.

Osynlig för billister som vanligt. Fick bredsladda framför en bil som först stannade upp vid korsning, så jag körde på (dock redo) men ett par meter innan jag skulle passera körde ju bilhelvetet ut såklart. Måste ha sett spektakulärt ut. Hörde hur en unge vid närliggande busshållsplats ropade, "SÅG DU VAD COOLT HAN SLADDADE PAPPA!"

Hade bra med puls efter det ett tag.

Kom iväg först efter 9, eftersom minstingen har sovmorgon på måndagar. Då var det hyfsat tomt på cykelbanorna. Var alldeles för varmt klädd, shorts och tischa hade räckt.
Vinterdäcket fram har fruktansvärt bra fäste, så ser ni uppsliten asfalt på cykelbanorna år det mitt fel. Skönt att ha i skogen, mindre skönt att ha på pendlingen.

Kom iväg först efter 9, eftersom minstingen har sovmorgon på måndagar. Då var det hyfsat tomt på cykelbanorna. Var alldeles för varmt klädd, shorts och tischa hade räckt.
Vinterdäcket fram har fruktansvärt bra fäste, så ser ni uppsliten asfalt på cykelbanorna år det mitt fel. Skönt att ha i skogen, mindre skönt att ha på pendlingen.
Som cyklist, var ser jag inte uppsliten asfalt på cykelbanan? ;)

Avgång 06.30 i en mörk och regnig höstmorgon. Installerat SKS Speedrockers på pendlaren som jag hittat långt bak i förrådet. Så blev inte dyngsur idag. Endast dyng. Eller sur. Inte båda. Tog även oskulden på min nya (triangel)ramväska. Rymmer fint en liten flaska Squirt samt barnens gamla byxor med n + 1 antal hål i. Är för lat för att förvara detta i ryggan. Bara Postnord orkar leverera får pendlarn ännu mera extravikt i form av egolapp och kompislapp. Börjar vara svårt att nå Zen med denna setup. Nå men, kunde vara värre. Cyklar ju ändå inte omkring med hängslen utanpå tröjan ???

Länge sedan jag var så felklädd som idag.
Blev kokt.
Av med vindjackan. Då inser jag att de långa bibsen är över cykeltröjan.
Så såg ni ett miffo på Västerbron med hängslen utanpå tröjan var det jag. ?
Jag åker dagligen på västerbron, Med tanke på hur vissa ser ut så är du nog inte ens topp 10 på udda figurer där:ROFLMAO:

Regn idag. tex-mexjacka och stänkor räddar ju dagen, men måste fan lösa något vettigt på fötterna. Kör flats pga skräcken att inte komma loss om jag halkar, så funderar på någon form av smala trail-skor eller liknande. Någon son har tips?

Tillbaka
Topp