Bikester omstartar?
Klarna faktura så bör vara lugnt. Är pausade där.Hoppas du inte ligger ute med pengar.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Klarna faktura så bör vara lugnt. Är pausade där.Hoppas du inte ligger ute med pengar.
Vi gjorde en retur till Addnature den 24e oktober. Senaste registreringen i paketspårningen är den 27e, då den låg för export i Helsingborg. Misstänker att DHL inte vill skeppa till ett tyskt företag i rekonstruktion.Är det någon som vet hur utsatta Addnature är?
Vad jag kan se har de inget skrivet på hemsidan om problem med returer e.d.?
Vad händer egentligen om addnature inte tar emot returen och man handlat via klarna? Vem bär risken?Vi gjorde en retur till Addnature den 24e oktober. Senaste registreringen i paketspårningen är den 27e, då den låg för export i Helsingborg. Misstänker att DHL inte vill skeppa till ett tyskt företag i rekonstruktion.
Får väl se hur länge Klarna accepterar att vänta på pengarna.
Ja, vi diskuterade precis det här hemma. Problemet är ju att paketet nu legat två veckor på DHLs logistikhub och den lagstadgade 14 dagars ångerrätten vid distansköp har därför gått ut. Så om Addnature vägrar ta emot paketet är jag rädd att returen kan åka i retur tillbaka till oss och då står vi med en vara som Addnature plötsligt kan neka oss retur på eftersom det gått för lång tid.Vad händer egentligen om addnature inte tar emot returen och man handlat via klarna? Vem bär risken?
Det står ju också att de ska ta emot returer som vanligt...Klen tröst: Tror dock inte butiken tar returer på näthandlade varor. Står så i deras FAQ…
Klen tröst: Tror dock inte butiken tar returer på näthandlade varor. Står så i deras FAQ…
De tar emot returerna men kan inte skicka tillbaka några pengar.Det står ju också att de ska ta emot returer som vanligt...
Tar bikester butiken emot returer?Addnature? Jag har flera gånger returnerat i butiken.
Tar bikester butiken emot returer?
Jaha? Nätprylar?Addnature? Jag har flera gånger returnerat i butiken.
Jaha? Nätprylar?
Då ska man alltså ta allt som står på deras hemsida med en stor nypa salt…
I vårt fall verkar de ju inte vilja ha paketet, då borde det ju lämnat sverige efter två veckor. Några pengar behöver de inte heller skicka i retur. Frågan är om de vill ha betalt för de varor vi faktiskt inte returnerat...De tar emot returerna men kan inte skicka tillbaka några pengar.
Är det fast i Helsingborg? DHL?I vårt fall verkar de ju inte vilja ha paketet, då borde det ju lämnat sverige efter två veckor. Några pengar behöver de inte heller skicka i retur. Frågan är om de vill ha betalt för de varor vi faktiskt inte returnerat...
Ja, precis.Är det fast i Helsingborg? DHL?
Ah, toppen, tack! Kasst av DHL att inte klara att fortsätta trackingen, eller iaf göra en notis om att de slutar spåra när den lämnat landet.... Men då har paketet iaf mottagits av Addnature i Tyskland den 31 oktober. Så då borde det ju snart hända något där.@H.
Testa att söka på sändningsnumret på
(om det nu är DHL dvs). Söker du på DHL i Sverige ser det ut som att det har fastnat i Helsingborg.DHL Private Customers
Fast, affordable and reliable: Your parcel delivery with DHL. Ship parcels to more than 220 countries and territories with the leading parcel service. Use DHL online franking and more than 39,000 postal outlets, DHL Paketshops, Packstation and parcel boxes throughout Germany.www.dhl.de
Ja DHL är lite knöliga att följa.Ah, toppen, tack! Kasst av DHL att inte klara att fortsätta trackingen, eller iaf göra en notis om att de slutar spåra när den lämnat landet.... Men då har paketet iaf mottagits av Addnature i Tyskland den 31 oktober. Så då borde det ju snart hända något där.
Med andra ord är risken hos klarna. Konkar Addnature eller Bikester så är förlusten klarnas.Om du betalat på kredit
Om du betalat med ett kreditkort eller med faktura via faktureringsbolag skyddas du av konsumentkreditlagen. Då kan du ställa samma krav på din kreditgivare/bank som mot konkursboet. Kontakta i sådant fall kreditgivaren och förklara att du vill använda dig av invändningsrätten i konsumentkreditlagen.
Har haft några retur-/bytesärenden som krånglat på faktura hos Klarna, Klarna brukar vilja ha information när fakturan varit pausad nån vecka. Men om inte handlaren gör sin del för att hantera ärendet och fakturan så stryker Klarna den till slut. Det är inte Klarna som ligger ute med pengarna.Kan man anta att inga pengar bytt händer om man pauser en Klarna-transaktion? Dvs att Klarna inte betalat Addnature? I så fall borde risken vid retur vara ganska liten om man kan styrka att man faktiskt returnerat.
Om å andra sidan Klarna står för krediten och betalar butiken direkt vid leverans så kan Klarna mycket väl få för sig att driva igenom fakturan om returen inte funkar.
Måste väl rimligtvis gå att läsa sig till hur det funkar med Klarna… Men jag orkar inte. :)
Nu hände det något! Returen är godkänd av Addnature. Skönt, då kan man släppa det här.Ah, toppen, tack! Kasst av DHL att inte klara att fortsätta trackingen, eller iaf göra en notis om att de slutar spåra när den lämnat landet.... Men då har paketet iaf mottagits av Addnature i Tyskland den 31 oktober. Så då borde det ju snart hända något där.
Godkänd? Eller mottagen?Nu hände det något! Returen är godkänd av Addnature. Skönt, då kan man släppa det här.
Godkänd. Den hade ju visst tagits emot redan den 31. Klarna är också uppdaterad så nu är allt betalat och klart.Godkänd? Eller mottagen?
jag väntar på pengar för en retur men det lär dröja. De kan inte betala tillbaka just nu pga anledningar.
Men det måste ju gränsa till bedrägeri? Du har betalat för en vara som du inte fått.Frågade dem först om jag kunde få pengarna tillbaka då de uppenbarligen har tagit emot de returnerade produkterna. Det fick jag ”oklart” på. Sen:
Visa bilaga 665116
Känns märkligt. Påtvingad retur, följt av statement att de inte hanterar returer..
En faktor som inte är helt ovidkommande är det faktum att svenska Biksters ehandel och lager i viss mån, hanteras av svenska Addnature. Detta lär påverka vilka beställningar och returer som hanteras på rätt vis.
Addnature kommer troligen att kunna verka på marknaden så länge som de har resurser för att kunna köpa in varor, men även deras kreditlina via Tyskland är kapad. Detta bör betyda att de kan driva det egna bolaget så länge som de har tillräckliga intäkter och kassa.
Tyvärr gjorde Addnature en stor förlust under 2022, och det bör rimligen betyda att utan nya investerare tar kassan slut vid nästa årsskifte.
Jag inbillar mig att det måste finnas uppsåt isf. Men sen kan man ju även undra var gränsen går, när slutar man sälja varor pga sannolik risk att kunder kommer fara illa?Men det måste ju gränsa till bedrägeri? Du har betalat för en vara som du inte fått.
Ring klarna och prata med dem?Hur tycker ni man ska göra? Har beställt en cykel från bikester. Men har inte fått något mer än att det har registrerats. Tog faktura på klarna. Står att den ska betala inom 14dagar. Kan ja på något sätt häva köpet? Bikester svarar bara att dom inte kan göra något än. H tålamod.
Kan man inte bara sätta fakturor på hold vid förfallodatum med motiveringen att man inte fått varan? Har för mig jag gjort så nån gång i Klarna...Hur tycker ni man ska göra? Har beställt en cykel från bikester. Men har inte fått något mer än att det har registrerats. Tog faktura på klarna. Står att den ska betala inom 14dagar. Kan ja på något sätt häva köpet? Bikester svarar bara att dom inte kan göra något än. H tålamod.
All heder till Klarna, men det är lättare att få tala med Joe Biden än Klarnas kundtjänst.Ring klarna och prata med dem?
Bara att rapportera problem med leverans så pausar klarna fakturan. Du kan göra det i appenHur tycker ni man ska göra? Har beställt en cykel från bikester. Men har inte fått något mer än att det har registrerats. Tog faktura på klarna. Står att den ska betala inom 14dagar. Kan ja på något sätt häva köpet? Bikester svarar bara att dom inte kan göra något än. H tålamod.
Chatten brukar funka rätt smidigt.All heder till Klarna, men det är lättare att få tala med Joe Biden än Klarnas kundtjänst.
Inte innan 10 dagarBara att rapportera problem med leverans så pausar klarna fakturan. Du kan göra det i appen