Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
322% dyrare för att se reklam... Nej tack.De sportpaket Discovery+ har är:
Visa bilaga 666008
Ser väl ut som Sport-varianten borde vara den som är intressant om man bara är intresserad av cykel!?
Dessa dj-a bundles där man tvingas köpa en massa saker man är totalt ointresserad av är verkligen ett satans otyg.Riktigt trist, dock inte så oväntat att Discovery vill få kunder att köpa bundles. Det halvfulla glaset är att man fick se en väldig massa cykel i tre år.
Hade ett tag, av annat skäl än cykel, ett Discovery-paket och om jag inte minns alldeles snett så gick det att se streamat utan reklam.322% dyrare för att se reklam... Nej tack.
Det är absolut en minst sagt saftig prishöjning. Min gissning är dock att GCN+-dealen var lite av "too good to be true" i dagens medielandskap. Hoppas jag har fel och det dyker upp något liknande alternativ som GCN+ i framtiden (och liknande för andra sporter), men som surgubbe skulle jag inte sätta några pengar på det.322% dyrare för att se reklam... Nej tack.
Det är inte svårt, men olönsamt. Det kallas bundling/unbundling och är (tyvärr) en lönsam strategi att växla fram och tillbaka mellan tom. för samma företag. Var femte år säger man "nu ska du köpa ett paket med allt vi erbjuder för lägre pris!" varpå tillräckligt många kunder säger "jaaaa!" och var femte år säger man "nu ska du köpa precis det du önskar, var för sig, och inte betala för sådant du inte använder!" varpå tillräckligt många kunder säger "jaaaa!".Dessa dj-a bundles där man tvingas köpa en massa saker man är totalt ointresserad av är verkligen ett satans otyg.
Jag förstår att företagen som köper in rättigheterna för en massa pengar vill ha tillbaka dessa + vinst och att GCN-dealen kannibaliserade på deras bundles. I dagens digitala värld känns det dock konstigt att det skulle vara supersvårt att erbjuda ett granulärt utbud där kunder i alla fall kunde få en viss rabatt om de bara tog några få delar ur deras bundles.
Jo, drygt 40 kronor i månaden för produkten var ett mycket (mycket) förmånligt pris. Hade kunnat tänka mig betala mer för samma tjänst, men att betala 179kr/mån för reklam-Eurosport gör jag inte.Det är absolut en minst sagt saftig prishöjning. Min gissning är dock att GCN+-dealen var lite av "too good to be true" i dagens medielandskap. Hoppas jag har fel och det dyker upp något liknande alternativ som GCN+ i framtiden (och liknande för andra sporter), men som surgubbe skulle jag inte sätta några pengar på det.
Eurosport sänder mycket på nätet. Har inte haft GCN så kan inte jämföra, men skulle tro att det var samma utbud. I morgon visar de både bancykling och cyclocross t ex.Årets sämsta nyhet. Eurosport sänder väl inte hälften så många lopp ens?
Är du säker på att paketet för 179 kr/mån kommer att påtvinga tittaren reklam om man streamar? Som jag skrev i inlägg #51 har jag för mig att då jag hade ett paket tidigare så kunde jag se reklamfritt.Jo, drygt 40 kronor i månaden för produkten var ett mycket (mycket) förmånligt pris. Hade kunnat tänka mig betala mer för samma tjänst, men att betala 179kr/mån för reklam-Eurosport gör jag inte.
Nej, inte säker om jag är ärlig. Men de skulle ha 599kr/månaden för att ha reklamfritt under friidrottsvm...Är du säker på att paketet för 179 kr/mån kommer att påtvinga tittaren reklam om man streamar? Som jag skrev i inlägg #51 har jag för mig att då jag hade ett paket tidigare så kunde jag se reklamfritt.
God morgonGCN kan inte sända allting pga legala begränsningar, kallas för geo-fencing.
lösningen jag använder är en VPN tjänst. Därmed kan jag låtsas att vara in Finland eller var som helst där begränsningen inte finns. Funkar utmärkt
Jag pallar inte reklam längre, så skulle det vara 599 kr/mån är det bye-bye för min del. Är det 179 kr/mån, reklamfritt på hela Eurosports utbud så skulle jag kunna leva med det.Nej, inte säker om jag är ärlig. Men de skulle ha 599kr/månaden för att ha reklamfritt under friidrottsvm...
Se detta inlägg.GCN kan inte sända allting pga legala begränsningar, kallas för geo-fencing.
lösningen jag använder är en VPN tjänst. Därmed kan jag låtsas att vara in Finland eller var som helst där begränsningen inte finns. Funkar utmärkt
Samma här, om det är samma utbud av tävlingar. Att betala så lite man gjort nu för GCN kändes ju lite för bra för att vara sant.Jag pallar inte reklam längre, så skulle det vara 599 kr/mån är det bye-bye för min del. Är det 179 kr/mån, reklamfritt på hela Eurosports utbud så skulle jag kunna leva med det.
Jag kan ibland tycka det är kul att kika lite på snooker, men i övrigt är det inget som intresserar mig i det där paketet heller.Samma här, om det är samma utbud av tävlingar. Att betala så lite man gjort nu för GCN kändes ju lite för bra för att vara sant.
Edit: Eller förresten, skiter i annan sport, det är jag helt ointresserad av. Samma utbud av cykel som GCN räcker för mig.
Jo, WBD köpte 20% av GCN (moderbolaget/nätverket Play Sports Group) 2017 och blev majoritetsägare i Play Sports Group 2019I videon ovan säger de att Warner Bros/Discovery är deras "parent company". Innebär inte det att de är ägda av WB/D snarare än att det är ett samarbete?
Oh fan,
De vet inte vad som händer med dem än.Försvinner alla dokumentärer eller går de ff att se på hemsidan?
Rätt mycket där som man ändå vill hinna se.De vet inte vad som händer med dem än.
ja, jag använder hls-stream-detector för att ladda ner det jag vill se senare.Rätt mycket där som man ändå vill hinna se.
Betalvägg.Se denna kulturartikel
![]()
KRÖNIKA: Istället för ”The wire” – ”Wahlgrens värld”
Strömningsutbudet kantrar mot realityshower och dokusåpor.www.sydsvenskan.se
Har inte du Sydsvenskan?Betalvägg.
Hoppas det stämmerDiscovery+ visar väl det mesta av samma tävlingar som GCN? Om syftet med att lägga ner GCN är att de vill "streamlina" utbudet antar jag det inte i sig behöver betyda att de kommer visa så mycket mindre tävlingar än i dag vart fall?
Om du haft GCN+, så har du redan betalat till Discovery.Vägrar betala en krona till Eurosport eller discovery (sämsta äckliga som finns).
Landsvägscykel är bara intressant mellan slutet av februari och mitten av oktober typ. Men GCN+ har ju äntligen lyft fram annan cykel.Jaja. Cykel är bara intressant mellan slutet av mars - juli, så det blir några månader som man betalar, sen ska man bara komma ihåg att säga upp det oxå. Blir en liten extra kostnad jämfört mot GCN
Varken skåning eller DN-prenumerant.Har inte du Sydsvenskan?
Nå, går kanske att logga in med DN om den haves. Samma konglomerat.
Så tänkte jag också innan jag upptäckte att cyclocross och ibland xc är mycket roligare att titta på än lvg. Väldigt besviken är jagJaja. Cykel är bara intressant mellan slutet av mars - juli, så det blir några månader som man betalar, sen ska man bara komma ihåg att säga upp det oxå. Blir en liten extra kostnad jämfört mot GCN
Ingen cykelsport är så kul att kolla på som CX, förutom när Fem är med men inte Puck eller Shirin....Så tänkte jag också innan jag upptäckte att cyclocross och ibland xc är mycket roligare att titta på än lvg. Väldigt besviken är jag