Visa din Canyon!

Visa din Canyon!
Min datapunkt:

Jag är 170 med långa ben (82 cm). Jag har en Ultimate i strl S som passar mig utmärkt. I o m min korta överkropp hade jag gått på en Aeroad i XS (typ samma reach som min Ultimate men lägre stack).

Visa din Canyon!
Dags för ram 3 ?‍♂️?
IMG_9489.jpeg

Visa din Canyon!
Så här ser min torque ut direkt från kartong, syns dåligt på bilden men ser ut som nån slipat på överröret, satt ”bubbelplast” precis där (12cm)

Bilagor

• IMG_4147.jpeg
    IMG_4147.jpeg
    687.6 KB · Besök: 253
Visa din Canyon!
Jepp är en raw, men just att det ser slipat ut mitt på överröret tycker jag är konstigt, hade förstått om det var en skarv, ska va så enligt canyon å inget jag inte kan leva med men om jag hade gått i en butik så man ser biken innan så hade jag köpt en annan ?
Jag håller med, klart att finishen ska vara enhetlig. Det är ingen rat-bike bara för man vill ha naturellt utseende.

Visa din Canyon!
Jepp är en raw, men just att det ser slipat ut mitt på överröret tycker jag är konstigt, hade förstått om det var en skarv, ska va så enligt canyon å inget jag inte kan leva med men om jag hade gått i en butik så man ser biken innan så hade jag köpt en annan ?
Har man sett deras andra ”Raw” ramar så är din riktigt fin, finns de som ser riktigt grisiga ut

Visa din Canyon!
PF är en mycket bättre konstruktion för kolfiberramar. En inplastad aluminiumhylsa kommer att delaminera förr eller senare.
Men med internetdrevet mot knakande PF BB (som oftast beror på något annat) är det ju svårt att sälja PF ramar.

Visa din Canyon!
Jag har sett samma problem på flera andra märken i kolfiber på sistone. Säkert inte så stort men det händer ju. En av anledningarna varför jag inte vågade köpa en kolfiber-version av min Propain.

Visa din Canyon!
PF är en mycket bättre konstruktion för kolfiberramar. En inplastad aluminiumhylsa kommer att delaminera förr eller senare.
Men med internetdrevet mot knakande PF BB (som oftast beror på något annat) är det ju svårt att sälja PF ramar.
PF är ju bara en billig lösning, det är inget som är "superbra" med tanke på att tillverkarna knappt håller toleranserna drägliga så känns det bättre med en standard.
Första gången på happy någon föredrar budgetlösningen pressfit någonsin tror jag.

Visa din Canyon!
PF är ju bara en billig lösning, det är inget som är "superbra" med tanke på att tillverkarna knappt håller toleranserna drägliga så känns det bättre med en standard.
Första gången på happy någon föredrar budgetlösningen pressfit någonsin tror jag.

Pressfit är ju en standard. Men problemet är, som du säger, att många tillverkare inte har tillräckligt tajta toleranser. Jag tror inte att Lingon föredrar en budgetlösning. Efter att har sett sista inlägger här tror jag också, jag förvånar mig själva, att pressfit kanske är bättre på en kolfiberram. Men då inte en budgetlösning, men en dyrare lösning med rätt toleranser.

Tillbaka
Topp