Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varmt idag??
Mågen o jag körde Fataga o Lucia med två glass stopp på hans begäran. Man får ställa upp.
Visa bilaga 665861
Vi delade ett helt paket ?
Nu tilltar Caliman ikväll och den medföljande värmen ökar.
Tycker du fått bra svar om de två uthyrarna som nämns.Härligt!
Jag har reserverat en cykel på freemotion, någon erfarenhet av dom? Eller är Izz att föredra?
Där har jag aldrig varit(tror jag).Fin tur till Bandama i dag. Väldigt varmt på förmiddagen, men svalare när caliman skuggade solen lite.
Visa bilaga 665893
Visa bilaga 665894
Visa bilaga 665895
Där har jag aldrig varit(tror jag).
Har du nån rutt på karta att dela med dig?
2020-05-10 postade jag en ganska detaljerad beskrivning av denna tur som jag tror överensstämmer med Fhlostons karta.Där har jag aldrig varit(tror jag).
Har du nån rutt på karta att dela med dig?
Är det typ vid vulkankratern?2020-05-10 postade jag en ganska detaljerad beskrivning av denna tur som jag tror överensstämmer med Fhlostons karta.
Dit åker vi när vi är här samtidigt nästa gång. ?
Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
Man lär ju möta en och annan cyklist och vägen är inte 20m bred. Visserligen bara bofasta då alla vi andra inte vill eller kan ta oss dit. Hoppas Svenskarnas Corona-ryckte kan fortsätta bli bara bättre o bättre så vi snart är välkomna åter immuna o fina ? Att hoppas på redan sept/okt är kanske...happyride.se
Teneriffa i bakgrunden. ?
Bra att dom tar hand om dig, plåga Factorn?.I morgon lördag startar vi från BurgerKing rondellen kl 08:30 för en tur mot Soria. Svenskarna förväntas bli i majoritet.
PLÖTSLIGT händer det!!!
Idag funkade inte kortbetalning vid någon an Lidls 8 kassor. Tydligen samma problem på någon apotekskedja.
Sens moral: Bär med er kontanter i lagom mängd.
Perfekt?, hur många bärs slapp du betala?Jag hade samma problem på baren över gatan, ungefär samtidigt.
Svar dröjer nog, han står och diskar!Perfekt?, hur många bärs slapp du betala?
Paparazzin LT Günter lyckades få med 6 av oss 7 Svenskar som var med i klungan på bilden ?. Trevligt att kunna lägga undan skolengelskan och skoltyskan långa stunder och ändå göra sig förstådd ???Andra dagen och vi har fortfarande inte riktigt acklimatiserat oss till värmen. Började dagen med teknikstrul med det fixades smutt av shopen ”Life on two Wheels” nedanför Sonnenland, kudos.
Paul och Günther (LT) guidande föredömligt irländare, norrman (kvinna) och oss, ett gäng happyiter till Filipinas. Där splittrades vi sedan upp och jag och Gallan körde Tauro pass ned till Puerto Mogan för turistfällalunch.
Dryga 30 grader och lagom vindar så inget att klaga på… ??
Det är VARMT fram på dagen sedan länge. Sittbilden ser ut att vara tagen i Aldea San Nicolas centrala delar utanför bageriet där Izz gärna stannar och förser deltagarna med vatten, mackor och friterat bröd.Sittgänget ser lite mosiga ut.
Det är VARMT fram på dagen sedan länge. Sittbilden ser ut att vara tagen i Aldea San Nicolas centrala delar utanför bageriet där Izz gärna stannar och förser deltagarna med vatten, mackor och friterat bröd.
Jag är sugen hänga med nästa söndag.
Nu väntar vi rapport ifrån Peposis och Gallans topp-försök utan sherpa och syrgas samt Simons Ayagaures debut ?
Idag var vi fyra som cyklade runt ön.
Hoppla, hoppla hur långt var det?
Bra att veta att även ni är ”hemma” i säkerhet. Simon släppte jag av vid hans boende i god tid före mörkret. Nu kan man sova lugnt ?.Jo, till slut kom vi upp till toppen även denna gång. Klassiska kamelfarmen, Fataga och lunch i Bartolome. Vidare med ett norsk triathlongäng upp till Ayacata där jag fick semesterns andra punktering. Lagades dock smutt men vi får se hur länge TPU-slangen från AliExpress håller (lätt är den i alla fall). Upp på toppen för standardfotot och en Snickers hos farbrorn med huskiosken.
Förra året körde vi Pico från Ingenios/GC120 (tänk VOTT men med bra asfalt) så denna gång tog vi den nedför och det var en fartfylld upplevelse (rekommenderas). Hem i medvinden längst kustvägen och hann precis hem innan all-inclusive baren stängde vid poolen. Runt 27-30 grader och strålande sol hela dagen så lagom mosiga nu…
Tatuering eller oljfläckar på damens vad?
Mulet?
Mulet i dag, måttlig Calima en dag, annars har jag haft blå himmel i två veckor ?
Det är en storklinga som gett avtryck
Visa bilaga 667117
Torsdag för två veckor sedan startade Fhloston sin vistelse med att göra mig sällskap över Soria/Förbjudna vägen och ner till Puerto de Mogan för en butiksfika. Det var riktigt varmt. Lyckades ändå KÄMPA oss tillbaka hem via Testbacken.
Idag nästan två veckor senare flög Fhloston upp för Testbacken. Min puls steg till 170 för att jag inte skulle bli efter. Tror aldrig jag kört så hårt i den stigningen.
Fantastiskt vad två veckors cykling kan göra med en ung randoneurs ben. ??
”Delar av storklingan” på damens ben??
Jag cyklade också med henne hela dagen men såg avtrycket först nu på bilden efter GöranS fråga. Jag måste ha stirrat på wattmätaren hela dagen ?
Torsdag siktar ”Svenskklungan” och någon mer inkl damen att med ett par olika upplägg ta oss till Playa de Tasarte för att äta fisk (om restaurangen är öppen).
Väldigt speciellt ställe. VÄL VÄRT ett eller flera besök. Där vill man INTE bli överraskad av en tsunami
PM om ngn mer vill hänga på eller skriv här så delar jag fler detaljer.
Det hade kunnat knäcka vem som helst om maten helt blivit inställd, flyt med burgarna?5 Svenskar, 2 Italienare, en Tysk och en Norska tog sig till Fiskrestaurangen i Tasarte igår. Vi valde lite olika vägar dit. De flesta tog motorvägstunneln vid PdM. Vi var tre som tog Förbjudnavägen. När man lämnar GC200 för att följa skylten Tasarte befinner man sig på ca 680 möh och ska på ca 11km nå havsnivån. Några få lindriga uppförsbackar på väg mot havet.
När vi kom till Playa de Tasarte såg det ut så här
Visa bilaga 667544
Hade läst på FB om att restaurangen var stängd vilket tyvärr var sant. Öppnar troligen inte igen i närtid.
Istället hade en tjej startar upp en möjlighet att köpa hamburgare nära stängda restaurangen.
Visa bilaga 667545
Dekalerna på hennes Kioskbil tyder på att det är ett långsiktigt projekt ägnat att rädda livet på svultna turister.
Visa bilaga 667546
För mig som körde ”Förbjudna” både dit och hem blev det 138km och 3180 m.
På söndag blir de Ö-tur med Izz igen. ”Vuelta la Izzlas”. Start 8:30 ifrån Bike10Mil.
Åkriktning bestäms i morgon em. Vindarna avgör.
Hade en orörd baguette i fickan m mycket marmelad och ost. Dessutom finns det en Sparbutik typ 7km upp i backen som inte har stängt för siesta. Ett par av oss stannade vid Spar och köpte dricka vilket var fint att sippa på i väntan på hamburgarna.Det hade kunnat knäcka vem som helst om maten helt blivit inställd, flyt med burgarna?