Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då bor du för långt norrut. Det var kul rallycykling att ta sig in till jobbet idag.
Jag HATAR snö och kyla!
Skönt när man slipper skrapa lysenSkönt att det lugnat ner sig.
Visa bilaga 668334
Jag vet.Då bor du för långt norrut. Det var kul rallycykling att ta sig in till jobbet idag.
Du är medveten om a) att det ligger helger mellan nutid och mars, b) att Murphys lag finns och att c) jinxning är ett väl belagt fenomen? M.a.o., ev. slask- och blaskjul, eller grön jul, kommer att vara ditt fel. ?Helt underbart ju! Skidsäsong redan i november! Hoppas kylan ligger kvar fram till mars nu bara, så man slipper slask och blask och det håller sig rent o fint längs vägarna!

Säkert kul om någon pistat eller packat med en skoter innan, men otrampat, nja ?När det finns såna här? ?
![]()
Ktrack Snow Bike Kit
If you own a mountain bike and live by a snowy mountain, you should check out one of these kits. Ktrak is a universal rear drive track kit that transforms your mountain bike into the ultimate all terrain machine. It was developed to provide tractionwww.blessthisstuff.com
Visa bilaga 668344
Pulka fram och riktigt brett band bak så kanske... Bra träning lär det vara hur som helst.Säkert kul om någon pistat eller packat med en skoter innan, men otrampat, nja ?
För hoppningsvis aldrig.När det finns såna här? ?
![]()
Ktrack Snow Bike Kit
If you own a mountain bike and live by a snowy mountain, you should check out one of these kits. Ktrak is a universal rear drive track kit that transforms your mountain bike into the ultimate all terrain machine. It was developed to provide tractionwww.blessthisstuff.com
Visa bilaga 668344
Det var inte kul denna gång. Kändes extra tungt eftersom det fortfarande bara är november...Här har det snöat mer förut. Denna gången ställde blåsten till det. Flera dagars snöfall och blåst ger svår (kontinuerlig) skottning. Skotta, vänd dig om, skotta igen. Jobbigt för plogsvängen.
Nä, detta var speciellt. Vissa tog sig inte till jobbet. Jag hade som backup-plan att ta skidorna (2 mil ospårat) men det löste sig. :)Det var inte kul denna gång. Kändes extra tungt eftersom det fortfarande bara är november...
Men nu finns det hopp!
Det var bra att de stängde/halvstängde en del skolor för att underlätta lite.Nä, detta var speciellt. Vissa tog sig inte till jobbet. Jag hade som backup-plan att ta skidorna (2 mil ospårat) men det löste sig. :)
Om ett par dagar när de fått skotta fram lite vägar är det ju hur bra som helst!
NV-Skåne inväntar fortfarande snösmockan..
Inget utomhusfika?
Fyger?Blåser inget direkt så det fyger inte igen vägarna.
Du har inte varit mycket i Skåne du inte ?Fyger?
Jag trodde det skrevs fyker (hur det uttalas vågar jag mig inte på)?
<REDIGERAT>
Enl SAOL är det fyker och hos dem finns inte fyger
![]()
fyker – SAOL | Svenska Akademiens ordböcker
Sök efter "fyker" i Svenska Akademiens ordlista (SAOL) – Sveriges mest omfattande ordböcker.svenska.se
Du har inte varit mycket i Skåne du inte ?
Fåjjår heter det väl?Du har inte varit mycket i Skåne du inte ?
Fåjjår heter det väl?
Hur blir cykelsadel?Det roligaste med skåningar är ändå när de säger "cyklen" istället för "cykeln".
Hur blir cykelsadel?
Cykelensadelen? ;)
Blir väldigt otydligt när vissa "måste" gå sfi och andra inte, kan fbk vara nåt kanske?Hur blir cykelsadel?
Cykelensadelen? ;)
Cykelen, om jag får be.Det roligaste med skåningar är ändå när de säger "cyklen" istället för "cykeln".
fbk = finska brukas knappast?Blir väldigt otydligt när vissa "måste" gå sfi och andra inte, kan fbk vara nåt kanske?