Mellanchef måste köpa räjser

1701888741429.jpeg

Jag har möjligen poäng på bilden längst ner till höger, men bara med en liberal tolkning där man inte behöver ha en tempocykel eller tempohjälm. I övrigt är det klockrent då jag inte får match på någon bild och inte heller är mellanchef.

Skjorta och chinos. Check.
Racercykel och lycra. Check.
Svart Audi. Check.

Padel och AirPod... Nope.

Jag är ingen mellanchef. JAG VISSTE DET!
Ålder på Audin Skolling……dessutom tror jag inte A2 räknas som Audi.

Jag däremot som har en svart v60 hade legat illa till, men ingen vid sina vätskor skulle ge mig personalansvar…… så jag klarar mig också.

Det här är verkligen en sån där gång när TS måste vara överlycklig och falla på knä och tacka för all hjälp han fått i tråden. Ett fyrfaldigt leve för oss alla som skänkt klarhet och vishet.
Ingen fara alls, jag har lyckats hitta guldkorna i allt träck. Jag har hängt på happy så länge att jag vet hur det funkar. Frågar någon om en instegscyckel kommer vissa att förklara att man dör om cyckeln kostar mindre en 100 000 Sek, andra är trogna sitt märke, och vissa är bara troll.

Jag är glad att jag lyckades skapa lite munter (H)julstämning.

Att sedan inte vissa inte kan läsa in självironi i trådstarten fick mig att le mer än en gång.

Senast ändrad:
Med den trådstarten förstår du nog då att det blir en del on topic snack om mellanchefer. ?

BH är ju för övrigt ett sjysst spanskt märke. Med en sådan kan du ju även visa lite genusmedvetenhet.
Självklart förstod jag det, jag har skrattat högt när jag sett hur folk har spårat. Vänta bara tills jag skall fråga om råd om cyckelkläder

BH? Jag har sett dem men oftast till barn, vart kommer genusmedvetenheten in? Har de något bra?

Inte om du frågar Baskerna, man kan åka på stryk för mindre.

Så vad reckomendera du från Orbea, sonen hade sin första HT från dem som vi var mycket nöjda med
?
Har aldrig ägt en Orbea men ser de har cyklar inom din budget. Med tanke på proveniensen borde du väl kunna testa en nånstans?
Viktigast är som bekant att man trivs med sin cykel.

?
Har aldrig ägt en Orbea men ser de har cyklar inom din budget. Med tanke på proveniensen borde du väl kunna testa en nånstans?
Viktigast är som bekant att man trivs med sin cykel.
De kan ha den näst drygaste personalen på sitt showroom, de ända som är värre är Thomas Dominguez, de har förlorat pengar motsvarande en Afrikanskt lands försvarsbudget på sin attityd.

Men de finns lite överallt så får ge mig ut att testa.

Jag lägger till ett till tråkigt inlägg. Canyon har alltid gjort bra lvgcykel. De har blivit dyrare, men i det här segmentet finns inte mycket som är mer prisvärd. Dessutom har Endurace i alu inte kablar genom styrlagret som t.ex. Merida. Nackdelen med Canyon är vanligtvis att man inte kan röra på cyklarna, men TS har en showroom tillräckligt nära.

Nu en lite roligare fråga: vad heter mellanchef på spanska?

Jag lägger till ett till tråkigt inlägg. Canyon har alltid gjort bra lvgcykel. De har blivit dyrare, men i det här segmentet finns inte mycket som är mer prisvärd. Dessutom har Endurace i alu inte kablar genom styrlagret som t.ex. Merida. Nackdelen med Canyon är vanligtvis att man inte kan röra på cyklarna, men TS har en showroom tillräckligt nära.

Det lutar mer och mer att det blir Canyon:
På plus sidan:
-Bra pris
-Kan få testa och bikefit
-Få den levereread till showroom som monterar den (även fast det är kul att bygga cyckel)
-En verkstad som jag har bra erfarenhet av med trevlig personal
-Showroom sköter garantidärenden

Minus?
-Kan vara lång leveranstid
-

Medio jefe?

Har ni inte missat lite med mellanchefsestetiken här? Det räcker ju inte bara att tex köpa en Canyon. Som mellanchef måste du helhjärtat tro att din Canyon är både den bästa och mest prisvärda cykeln som finns. Det är mycket tro och tyckande som måste uppnås innan du är där. Tex:
* Du måste inte bara gilla Coldplay, Ed Sheeran, Swedish House mafia, etc. Du måste tro att de är bra
* Du tror verkligen att din Audi är en kvalitetsbil
* ..att Rapha, Levis (eller var nu mellancheferna köper sina paltor) faktiskt har bra kvalitet
* ...att ditt parhus i enebyberg faktiskt ligger i en fin förort
* ..att Amarone och andra italienska glöggviner faktiskt är goda
* .. etc

Tycker ni lägger lite för stort fokus på prylar då mellanchef mer är ett sinnestillstånd säger jag.

Det enda mellanchefen måste köpa är nog fritidsboende eftersom de andra cheferna kommer titta snett på dig om du inte har nåt sånt att åka till på helger/sem.

Har ni inte missat lite med mellanchefsestetiken här? Det räcker ju inte bara att tex köpa en Canyon. Som mellanchef måste du helhjärtat tro att din Canyon är både den bästa och mest prisvärda cykeln som finns. Det är mycket tro och tyckande som måste uppnås innan du är där. Tex:
* Du måste inte bara gilla Coldplay, Ed Sheeran, Swedish House mafia, etc. Du måste tro att de är bra
* Du tror verkligen att din Audi är en kvalitetsbil
* ..att Rapha, Levis (eller var nu mellancheferna köper sina paltor) faktiskt har bra kvalitet
* ...att ditt parhus i enebyberg faktiskt ligger i en fin förort
* ..att Amarone och andra italienska glöggviner faktiskt är goda
* .. etc

Tycker ni lägger lite för stort fokus på prylar då mellanchef mer är ett sinnestillstånd säger jag.

Det enda mellanchefen måste köpa är nog fritidsboende eftersom de andra cheferna kommer titta snett på dig om du inte har nåt sånt att åka till på helger/sem.

Nu blir det dock OT.

Nu blir det dock OT.
Okej då. men det jag menar är ditt cykelköp måste ligga i linje med din tro. Tror du tex att du ska cykla vättern och att det ska gå fort då måste du köpa en Aeroroad eftersom alla vet att det inte går cykla vättern på under N timmar på nån jäkla endurance hoj.

Tror du att du ska göra en Ironman eller RAAM måste du ju ha en annan cykel. En endurancehoj är ju helt meningslöst eftersom de andra mellancheferna vet att det är en kompromisshoj som inte duger till något. Är ju nästan lika pinsamt som att åka Graniten i Björnen på en hardtail eller nåt annat helt ocyklingsbart i mellanchefens värld

Okej då. men det jag menar är ditt cykelköp måste ligga i linje med din tro. Tror du tex att du ska cykla vättern och att det ska gå fort då måste du köpa en Aeroroad eftersom alla vet att det inte går cykla vättern på under N timmar på nån jäkla endurance hoj.

Tror du att du ska göra en Ironman eller RAAM måste du ju ha en annan cykel. En endurancehoj är ju helt meningslöst eftersom de andra mellancheferna vet att det är en kompromisshoj som inte duger till något. Är ju nästan lika pinsamt som att åka Graniten i Björnen på en hardtail eller nåt annat helt ocyklingsbart i mellanchefens värld

För att TS bor i Spanien borde det kanske vara något sant då:

Tillbaka
Topp