Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Yes. Skulle faktiskt posta samma fråga. Testar en 14 dagars provperiod. Skillnaden mellan 0 och -1% är ju som natt och dag. Och som sagt vid ytterligare någon procent lutning så blir det till att veva i 100. Kör 50/34 - 11/32. Minsta motlut sen så är förändringen precis som du skriver högst markant.Satan va man trampar ur. Kör en 52 x 11-34T Shimano och så fort lutningen är under 2-3% så trampar jag ur direkt på tyngsta dreven...
Detta existerar inte i zwift som fungerar otroligt mycket bättre. Samt när det är nedförsbacke och du har +60km/h i fart, så fort du når minsta uppförsbacke tar det precis tvärstopp och de där tunga växlarna, kedjan går typ av på mitten när trainern vrider om resistansen.
Köpte 1 år rouvy på friskvårdsbidraget som kompliment till zwift men är allt annat än nöjd än så länge. Vyerna är supernice men inte det funktionella.
Har ni samma problem?
Hur är det i förhållande till riktig cykling? Vid vilken kadens trampar du ur där vid 2-3% lutning?Satan va man trampar ur. Kör en 52 x 11-34T Shimano och så fort lutningen är under 2-3% så trampar jag ur direkt på tyngsta dreven...
Detta existerar inte i zwift som fungerar otroligt mycket bättre. Samt när det är nedförsbacke och du har +60km/h i fart, så fort du når minsta uppförsbacke tar det precis tvärstopp och de där tunga växlarna, kedjan går typ av på mitten när trainern vrider om resistansen.
Köpte 1 år rouvy på friskvårdsbidraget som kompliment till zwift men är allt annat än nöjd än så länge. Vyerna är supernice men inte det funktionella.
Har ni samma problem?
Japp, störde mig på samma så hittade första person i settings camera angle "me".Yes. Skulle faktiskt posta samma fråga. Testar en 14 dagars provperiod. Skillnaden mellan 0 och -1% är ju som natt och dag. Och som sagt vid ytterligare någon procent lutning så blir det till att veva i 100. Kör 50/34 - 11/32. Minsta motlut sen så är förändringen precis som du skriver högst markant.
Bortsett från det tycker jag det funkar rätt bra. Skall man sen gnälla på det visuella så retar jag mig något enormt på att avatarerna har 48cm brett styre och sitter som i en attackposition på mtb. Ser ut som gorillor som cyklar. Sen att man inte lägger på skuggor om det inte är klarblå himmel och öppet gör att man svävar fram. Bättre matchning på avararens kadens hade varit trevligt. Önskar nog nästan att man kört i första persons vy istället. Men det kanske går att ställa in.
Edit, ser på din skärmbild att det ser ut som en förstapersons vy.
Mer likt verkligheten än zwift men inte alls som riktigt heller. Du trampar inte ur dessa växlar i minus -2.5% lutning.Hur är det i förhållande till riktig cykling? Vid vilken kadens trampar du ur där vid 2-3% lutning?
Hejsan, har någon annan fått problem med synkning av aktiviteter från Rouvy till Garmin Connect?
För mig har automatisk synkronisering inte fungerat sedan i fredags, och på Rouvys sida verkar det som om någonting är nere mellan just Rouvy och Garmin, men det står inte direkt vems server som är nere.