Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Ja, men den positiva effekten förtas av att cykeln har ett baklampa som väger 1kg.Räknas detta som aero-hjul?Visa bilaga 670260
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, men den positiva effekten förtas av att cykeln har ett baklampa som väger 1kg.Räknas detta som aero-hjul?Visa bilaga 670260
Nä. Men du prickar in en hel del rekvisit för skadegörelse.En ngt snällare variant skulle kunna vara att ha Bodyguards överfallssprej åtkomlig på styret i tätort. När man kommer ikapp förövaren vid nästa rödljus sprejar man ner fönstrena på högersidan. Enl tillverkaren är rödfärgen mkt svår att få bort. Men det kanske inte uppfyller de formella kraven på äkta lågaffektivt bemötande?
Med den förnumstiga tonen antar jag att du aldrig varit med om nån allvarlig omkörningsincident? Det var skämtsamt precis som den andra postaren.Nä. Men du prickar in en hel del rekvisit för skadegörelse.
En inte helt dum idé. Jag har länge tänkt att jag skulle vilja ha en rätt fet järndank fastsatt i hållare på styret. Vid synnerliga livsfarliga omkörningar kan man kvickt drar loss danken och sula iväg den genom en bakruta. Den ska ha texten "Du visar väl hänsyn i trafiken?" ingraverat. Tror inte jag gör verklighet av det, men det är ju åtminstone en festlig tanke.
Med den aggressiva inställningen antar tar jag att du aldrig idkat självdistans.Med den förnumstiga tonen antar jag att du aldrig varit med om nån allvarlig omkörningsincident? Det var skämtsamt precis som den andra postaren.
Fan vilken tur att en va på blink , annars hade det kunnat vara jag??Igår stötte jag på den sällsynta mytologiska besten dubbellampsmannen - två lampor framåt på styret. En fast som bländar, en blinkande som irriterar.De var iaf med vitt sken.
Pinnen ska sitta tvärs ut från pakethållaren,som en riktig stingpinne ska, jag har velat skaffa en med en blänkande (plast)stjärna på längst ut.Bra t.o.r hem-jobb, ett par lamplösa och skrämde slag på dam med hund.
Och dessa jäkla bilister som kör om med 10 cm tillgodo, dags och skaffa pinne med en spik längst ut o fästa i styret
Igår stötte jag på den sällsynta mytologiska besten dubbellampsmannen - två lampor framåt på styret. En fast som bländar, en blinkande som irriterar.De var iaf med vitt sken.
Faktiskt mina också i stort sett. Bara utmed byggstaketet ner till Liljeholmen är det spårig is. Resten skrapat och sandat. Alt sopsaltat.-9, rätt härligt ute och till min förvåning så har man nu skrapat alla dåliga partier på min pendlingsväg, tog iofs 2 veckor att få till det men den som vänta på något gott.
Lite som när man möter stakande rullskidåkare med pannlampa. Klart förbryllande på håll...I veckan möte jag en cyklist som på avstånd föreföll ha märklig belysning. Utöver vanliga lampor på cykeln fanns också en stark lampa med väldigt slumpmässigt mönster av blinkande och snurrande.
Vid mötet kunde jag konstatera att det satt ett barn i barnstol som hade en pannlampa på sig.
Ibland är det på sin plats att peka med hela handen, jag håller med om det. Dock upplever jag det mer effektivt att använda endast långfingret.Fortsätter att hävda handflatans överlägsenhet för att uppmärksamma bilförare på bristande hänsyn/ uppmärksamhet.
Enda nackdelen är begränsad räckvidd.
Ja, det är sant. Måste vara därför jag inte upplevde effekten av aerodynamikförbättringen. Det kan ju inte ha varit 10 cm snö som gjorde att det kändes tyngre än vanligt...Ja, men den positiva effekten förtas av att cykeln har ett baklampa som väger 1kg.
Mjae, tänkte mer en rejäl dask i plåten. Brukar ruska om.Ibland är det på sin plats att peka med hela handen, jag håller med om det. Dock upplever jag det mer effektivt att använda endast långfingret.
Det här är en internationell symbol som de flesta förstår sig på och ett utmärkt sätt på vilket man kan uttrycka ett brett spektrum av känslor som upplevs vid kontakt med bilister under pendlingen.
Låter som skattebetalarnas förening kastat sig huvudstupa in i debatten (?). ?OT
Upprörd medborgare!
Verkar så ?Låter som skattebetalarnas förening kastat sig huvudstupa in i debatten (?). ?
Tycker att sommarcyklisten skall bli en cyklist.OT
Upprörd medborgare!
Svårt när blommorna där fram på korgen vissnar så snabbtTycker att sommarcyklisten skall bli en cyklist.
Väldigt motiverande att höra det där med isen ? Jag wtartar om ca en timme och det har varit lite dåligt i Ulvsunda förut tyvärr. Hårdpackad snö vid övergångsställen är jobbigt. Det kan ha varit ett spår i, i bredd med ett cykeldäck. Så man måste verkligen ha precision. Skönt om man slipper det nu när det ändå bestämt sig för att vara varmt.Sju grader varmt och ingen knaggelis kvar ?