2023-2024 UCI Cyclo-cross world cup/ Super prestige m.fl.

Dam och herrklasserna var ju rätt så lika i går ( 23/12). Holländare som drog i väg och solokörde å sen betydligt intressantare kamper om podieplaceringarna. Men MvdP är ju omänsklig...

Ja, det minsta man kan begära är väl att hålla koll bakåt......

Det minsta man kan göra är att efter ha haft en skitrolig fotostund med någon i publiken och har slutat tävla är att inte ta ett steg rakt ut framför någon som håller på att varva en och leder. Zombieklanten borde blivit diskad.

Förövrigt var det upplyftande att se hur Nieuwenhuis matchade Pidcock, synd att han punkade precis innan mål annars tror jag han hade knyckt pallplatsen.

Senast ändrad:
Pidcock så ju väldigt stark ut igår. Så kan kanske ge WvA en kamp om han kan få en bättre start.

Kul att Puck äntligen vann igen igår. Trots två tidigt vurpor. Trodde Alvarado skulle dra ifrån henne när hon kom ikapp. Såg starkast ut av alla länge.

Pidcock så ju väldigt stark ut igår. Så kan kanske ge WvA en kamp om han kan få en bättre start.

Kul att Puck äntligen vann igen igår. Trots två tidigt vurpor. Trodde Alvarado skulle dra ifrån henne när hon kom ikapp. Såg starkast ut av alla länge.
Enligt CycloCross24.com är inte Pidcock med idag.

1703669928864.png

Konstigt att MvdP inte har ben som en bansprinter. Cyklar uppför backar som ingen annan orkar och skaffar 50m lucka på 5 sekunder efter starten.

Konstigt att MvdP inte har ben som en bansprinter. Cyklar uppför backar som ingen annan orkar och skaffar 50m lucka på 5 sekunder efter starten.
Han e ju en ganska kass sprinter. Hans superkraft är väl mer att han verkar kunna göra sin ganska kassa sprint gång, på gång, på gång utan att bli trött? De e kul att se han cykla i vilketfall

Han e ju en ganska kass sprinter. Hans superkraft är väl mer att han verkar kunna göra sin ganska kassa sprint gång, på gång, på gång utan att bli trött? De e kul att se han cykla i vilketfall
Han har väl förvisso sopat hem ett antal tunga klungspurter mot resten av sprättgänget på tex touren? Iaf innan ryggen började jävlas.

Med reservation för att jag inte vet vad jag snackar om så tror jag bara VvA bidade sin tid. Det var klart från början.

Men håller med om ”svansen”. Finns mycket spännande där och som andra, även jag, sagt. När de tre stora är med kommer det bli jävligt intressant.

Nån svensk är med också. G… något… jag är för gammal och blasse för att veta vem han är.

Svårt säga säkert men jag tyckte det såg ut som han gick bita i lite när Iserbyt hade en bra period på sista varvet. Var väl aldrig någon direkt fara men lite spänning blev det ju vart fall.

Fin kamp mellan Alvarado och Van Empel. Men lite samma där, när inte Alvarado kunde avgöra tidigare kändes det ju ändå rätt avgjort på förhand inför spurten.

Suverän duell på både dam och herrsidan!
Om inte Van Empel hade tok-skrotat hade Alvarado knappast kommit ikapp, men mycket roligare att se på tack vare det.
Och hade inte Iserbyt slagit sönder sitt boa-vred hade han nog orkat med WVA attack på betongen där på slutet, men jag tror nog WVA hade tagit en spurt oavsett.

Med reservation för att jag inte vet vad jag snackar om så tror jag bara VvA bidade sin tid. Det var klart från början.

Men håller med om ”svansen”. Finns mycket spännande där och som andra, även jag, sagt. När de tre stora är med kommer det bli jävligt intressant.

Nån svensk är med också. G… något… jag är för gammal och blasse för att veta vem han är.
Greijus 18 år från Tyresö. Svensk mästare i år . Inte lätt med det motståndet och underlag

Idag är det tillbaka till cykelcross efter gårdagskvällens criterium. Cant ligger bra till för att ta sin första ickemästerskapsseger sedan 2021.

Senast ändrad:
Kul med skånska Ville Merlöv som startade, skymtade honom i starten vid masskraschen. Hur gick det för honom sen?

Senast ändrad:
Idag startar alla 3 svennar. Alla tre av storkanonerna också.

Om någon lyckas med att inte bli varvad idag är jag mer benägen att dra till med superlativen

Sjukt trist med de få som kan utmana Van der Poel ute ur leken redan på tredje varvet.. ?

Denna säsongen är det ju ingen som varit i närheten av att utmana honom så det där snacket om "the big 3" känns lite överdrivet. Det är snarare the big 1 och sen resten.

Sjukt trist med de få som kan utmana Van der Poel ute ur leken redan på tredje varvet..
Denna säsongen är det ju ingen som varit i närheten av att utmana honom så det där snacket om "the big 3" känns lite överdrivet. Det är snarare the big 1 och sen resten.
Sant, lite imponerande ändå av Wout att kämpa sig upp till 8:e plats med två varv kvar.

Tillbaka
Topp