[Kalender] Tour de Ötzi - Randonnée 200 km

Nuvarande prognos från SMHI indikerar minusgrader fr.o.m. imorgon och fram så långt prognosen sträcker sig (7/1). Sen är ju den markerad som Osäker. Med mindre än att det blir ett ordentligt väderomslag s.a. det säkert är isfritt på vägarna skulle jag nog inte ge mig på det dubbfritt, och i synnerhet inte om tanken är att cykla i någon form av gruppformation. Är ju en sak att riskera sig själv. Att fälla andra för att man chansat att köra dubbfritt skulle i alla fall få mig att må obra.

Visdomsord från @GoranS - sagt och gjort!

IMG_20240101_183419.jpg

Randonneur Stockholm kör ett zwift event parallellt med er hjältar som kör rundan, dock utanför ACP's godkännande.

Randonneur Stockholm kör ett zwift event parallellt med er hjältar som kör rundan, dock utanför ACP's godkännande.

Inte säker på att jag kan då, men jag får bara en blank sida...

Screenshot_20240102-190709.png

vi skapade en separat tråd för zwiftarna

Tyvärr knäckt ett antal revben i en OTB med landsvägscykel. Annars hade jag garanterat cyklat den riktiga rundan IRL.
Framhjulet skar igenom upptöande snö (29/12), fullt styrutslag, rakt av cykelbanan och tvärstopp i snövallen. Jag for som en raket rakt fram.

Tyvärr knäckt ett antal revben i en OTB med landsvägscykel. Annars hade jag garanterat cyklat den riktiga rundan IRL.
Framhjulet skar igenom upptöande snö (29/12), fullt styrutslag, rakt av cykelbanan och tvärstopp i snövallen. Jag for som en raket rakt fram.
Krya på dig Kjell, dramatiskt.

Solo mellan Strängnäs och Bålsta. När jag skulle därifrån kom Sven in och tog en snabb stämpling och sen cyklade vi tillsammans till mål. Sven var lite loj och skänkte bort både Stockholms länsskylt och Dalkarlsbacken. Fick en nystart efter Bålsta, så lyxade till det med att cykla hem till Telefonplan.

Bidrar med några bilder från Ötzi. Det hela gick ändå väldigt bra trots lite tråkigt väder och en punka för calle. Dom flesta cykelbanorna var väldigt isiga så vi höll oss till bilvägen istället. Jag och Calle kom också fram till att man mer eller mindre förträngt hur tråkiga dom flesta vägarna är haha. Fanns ju några stunder där vyerna va helt okej men för det mesta är det inte så mycket att hänga i granen men årstiden och vädret spelar nog in en hel del. Men vi hade i alla fall kul och kändes bra att rivstarta året men en långpanna.
1000011162.jpg

1000011170.jpg

1000011171.jpg

Tillbaka
Topp