[Zwift] Ötzi de Zwift

Randonneur_Stockholm

Aktiv medlem
[Zwift] Ötzi de Zwift
Gott nytt år och god fortsättning!

Vad sägs om att rivstarta året med 200km inomhus?
Vi har startat ett event som sammanfaller med randot Tour de Ötzi, men vi som inte är hårda nog eller av andra skäl inte kan vara med på snöiga iskalla 55an. Vi kör distansen på zwift, så nu har du nu chansen.

https://www.zwift.com/eu/events/view/4072460
är länken till eventet på klubbens zwift.
Men för att bli tillagd i klubben får du pma @bigmollo här på happy eller genom Johan på Facebookinlägget - https://www.facebook.com/groups/260256967456315/permalink/2662242457257742/

[Zwift] Ötzi de Zwift
Jag siktar på att vara med!

Det kommer att bli en kioskvältare det här ?
En liten kioskvältare i alla fall kanske!?

1704287063959.png

Länk: GP

[Zwift] Ötzi de Zwift
Ojoj, jag trodde att hela grejen med Ötzi var smått livsfarlig cykling utomhus på vintern, helst i snöstorm och kallt med misärrapporter online, i år ser det ju dessutom ut att bli närmast idealiska Ötzi förhållanden.

Hur har ni tänkt kommunicera på Zwift, genom chattande, Discord eller bara att vi stirrar in i skärmen och lyssnar på death metal?

Men vore kul om Randonneur Stockholm kan få upp något regelbundet långdistanspass på Zwift under helg. ? Kanske kan bli poppis, ledande gällande långdistanspass på Zwift (sett till antal deltagare) tror jag är EVO CC Endurance eventen.

Senast ändrad:
[Zwift] Ötzi de Zwift
Ojoj, jag trodde att hela grejen med Ötzi var smått livsfarlig cykling utomhus på vintern, helst i snöstorm och kallt med misärrapporter online, i år ser det ju dessutom ut att bli närmast idealiska Ötzi förhållanden.

Hur har ni tänkt kommunicera på Zwift, genom chattande, Discord eller bara att vi stirrar in i skärmen och lyssnar på death metal?

Men vore kul om Randonneur Stockholm kan få upp något regelbundet långdistanspass på Zwift under helg. ? Kanske kan bli poppis, ledande gällande långdistanspass på Zwift (sett till antal deltagare) tror jag är EVO CC Endurance eventen.
Jag håller med, jag får erkänna att jag har blivit lite bekväm sen vi startade Ötzin. Det här kan bli en helt ny typ av lidande.
Det är första gången jag är ledare för en sån här groupride men jag kommer försöka kommunicera med chatten.
Tanken om en återkommande långrunda har såklart funnits. Det gäller bara att ha någon som leder den. Vi får se hur det här funkar, sen kanske vi kan köra några fler långturer innan sommaren kommer.
/Johan

[Zwift] Ötzi de Zwift
Jag hade nog helst tagit riktiga Ötzin, men jag har varit förkyld under december och känner mig klen. Samtidigt vill jag ha så många mil och timmar som möjligt i sadeln inför sommarens stolleprov ?.

[Zwift] Ötzi de Zwift
Ursäkta en Zwift noob. Jag har ju skrivit i tråden, men ska man anmäla sig på zwift också?

Jag har hittills bara cyklat road to sky som gratissnyltare, och tycker att det är svårt att hitta saker (inte vägen ?) i Zwift. Men nu betalar jag.

[Zwift] Ötzi de Zwift
Ursäkta en Zwift noob. Jag har ju skrivit i tråden, men ska man anmäla sig på zwift också?

Jag har hittills bara cyklat road to sky som gratissnyltare, och tycker att det är svårt att hitta saker (inte vägen ?) i Zwift. Men nu betalar jag.
Om du anmäler dig till eventet på Zwift kan du ställa in så du får påminnelse när det är dags för start

[Zwift] Ötzi de Zwift
När du har anmält dig så kommer du automatiskt komma in på eventet när det är dags. Se till att vara inne på Zwift 5-10 minuter innan. Sen är det bara att vänta tills vi det kör igång.
Vi kommer nog köra fri fart som en vanlig brevet. Jag kommer nog hålla runt 2 watt/kg. Ju fler som kör destå enklare blir det att bilda grupper.

[Zwift] Ötzi de Zwift
När du har anmält dig så kommer du automatiskt komma in på eventet när det är dags. Se till att vara inne på Zwift 5-10 minuter innan. Sen är det bara att vänta tills vi det kör igång.
Vi kommer nog köra fri fart som en vanlig brevet. Jag kommer nog hålla runt 2 watt/kg. Ju fler som kör destå enklare blir det att bilda grupper.
Wtf, 2w/kg .
Då försöker nog även jag åka med en stund, dock så långt ifrån Randonneur man kan komma fn.

[Zwift] Ötzi de Zwift
Låter som ett lagom tempo. Får ta sig en funderare på detta

[Zwift] Ötzi de Zwift
Wtf, 2w/kg .
Då försöker nog även jag åka med en stund, dock så långt ifrån Randonneur man kan komma fn.
Tänker samma sak! Bara att starta och se hur länge man kan hålla på. Målet är 200 km, men går inte det så är inte det hela världen. Vad ska man bulla upp med för godsaker som man kan "få" efter varje körd mil? ? ? ? ?

[Zwift] Ötzi de Zwift
Tänker samma sak! Bara att starta och se hur länge man kan hålla på. Målet är 200 km, men går inte det så är inte det hela världen. Vad ska man bulla upp med för godsaker som man kan "få" efter varje körd mil? ? ? ? ?

Kom ihåg att lägga fram bullarna redan kvällen innan. Annars kan du gå miste om mumiebullekänslan! ?

[Zwift] Ötzi de Zwift
Vingummin är bra, har för mig de delade ut det på någon motionslopp jag körde. Kan det varit Malmö Velo Classic på mitten av 2010-talet?

Personligen föredrar jag gummibjörnar, approved av Tim Podlogar som bland annat är nutritionist åt Bora Hans Grohe :)
Vingummi är lite större och hårdare, björnarna är lite mer lättinhalerade.

Kul upplägg, hade kunnat få mig att faktiskt skaffa zwift bara för detta men tokkört i helgen då jag är själv med barnen. Hoppas det går fler tåg :)

[Zwift] Ötzi de Zwift
Personligen föredrar jag gummibjörnar, approved av Tim Podlogar som bland annat är nutritionist åt Bora Hans Grohe :)
Vingummi är lite större och hårdare, björnarna är lite mer lättinhalerade.

Kul upplägg, hade kunnat få mig att faktiskt skaffa zwift bara för detta men tokkört i helgen då jag är själv med barnen. Hoppas det går fler tåg :)
Inhalera (=andas in) en björn! ? Här snackar vi lungkapacitet!

[Zwift] Ötzi de Zwift
Hmmm, aldrig cyklat 20 mil på Zwift i ett svep utan paus tror jag, det blir ju coolt och en viss utmaning :unsure: ? 16 mil några ggr våren 2022 ("EVO CC 160km Base Ride" eventen som fanns då).

[Zwift] Ötzi de Zwift
Hmmm, aldrig cyklat 20 mil på Zwift i ett svep utan paus tror jag, det blir ju coolt och en viss utmaning :unsure: ? 16 mil några ggr våren 2022 ("EVO CC 160km Base Ride" eventen som fanns då).

Mitt max är ca fyra timmar, ingen aning om hur långt det motsvarande.

Det var två filmer, så det funkade ok, men det är ju roligare ute. ?

[Zwift] Ötzi de Zwift
Jag körde Mallorca 312 inne på rgt covidvåren -21 tog väl 10-11 timmar . Är ca 5000hm så I utförkörningarna kan man kliva av hojen, gå och pissa , laga lite mat, sträcka på ben och rygg . Allt medans sin lilla gubbe på skärmen susar ner för bergen i oförminskad fart . Nästan lite fusk jämfört med uteötzi..

Edit kollade strava och va -21 ..

Bilagor

• Screenshot_20240108_111655_Strava.jpg
    Screenshot_20240108_111655_Strava.jpg
    118.6 KB · Besök: 57
  • Screenshot_20240108_111610_Strava.jpg
    Screenshot_20240108_111610_Strava.jpg
    156.5 KB · Besök: 68
Senast ändrad:
[Zwift] Ötzi de Zwift
Är det inte läge att starta ett nytt forum all together?
Happy-Zwift-ride, för cyklister som aldrig vill cykla ute igen?
Ekeröborna, Bigmollo, skulle älska det!

[Zwift] Ötzi de Zwift
Angående pauser, det är fri körning så man bestämmer själv när och om man vill stanna en stund för att gå på toa, fylla vatten eller mat. Det går även att trycka på kaffekoppen i Zwift, då får man 3 minuters paus men hänger ändå med i gruppen. Riktigt smidigt för korta stopp.

Tillbaka
Topp