Tips om budgetprylar på Lidl

Jag köpte en Wittkop i mellanbredd på Lidl nu i somras och jag tycker inte den känns särskilt billig i utförandet. Stoppningen "memoryfoam" känns annorlunda än andra sadlar, inte samma svikt och hårdare men ändå inte och den är ganska sträv på ytan. Har kört några 15-milare som längsta turer och det helt utan minsta sadelproblem så jag ger den klart godkänt och den kommer sitta kvar på min nyttocykel.
Tänkte jag skulle göra en sista utvärdering efter att nu ha cyklat ett antal hundra mil med Lidl-sadeln och mitt omdöme är faktiskt ännu ett snäpp bättre, har motsvarande Ergonsadel på en annan cykel och den är ok men Lidl-Wittkopsadeln är klart skönare på längre turer. Min näst skönaste sadel faktiskt och kommer nog köpa en till om Lidl säljer den i år igen,

Tänkte jag skulle göra en sista utvärdering efter att nu ha cyklat ett antal hundra mil med Lidl-sadeln och mitt omdöme är faktiskt ännu ett snäpp bättre, har motsvarande Ergonsadel på en annan cykel och den är ok men Lidl-Wittkopsadeln är klart skönare på längre turer. Min näst skönaste sadel faktiskt och kommer nog köpa en till om Lidl säljer den i år igen,
Då får du ha tur, inte många dagar kvar på året nu. ?

Säg att det inte bara är jag som reagerar på Lidls nya charkprodukt.
IMG_4622 - stor.jpeg

Tjena!

Typ sudjukk. Det är väl så att jag hörde detta bara sägas från början och då inte riktigt tänkt på att stavningen ser märklig ut i Sverige.
Skiva, stek och servera med stekt ägg. Ett bättre alternativ till bacon och äggröra till frukost.
Går också utmärkt att lägga som tunna skivor på en pizza.

Är det nån slags korv eller?

Tjena!

Precis. Skiljer sig rätt mycket beroende på var den kommer ifrån, då den äts i både balkan, Mellanöstern och inre Asien.

Jag har bara ätit den från Balkan och Turkiet. Kryddstark grov korv som är torkad. Är mer eller mindre syrlig då den fermenteras. Påminner det lite om isterband, fast men massa chili i

Förbannat gott är det iallafall.

Tjena!

Precis. Skiljer sig rätt mycket beroende på var den kommer ifrån, då den äts i både balkan, Mellanöstern och inre Asien.

Jag har bara ätit den från Balkan och Turkiet. Kryddstark grov korv som är torkad. Är mer eller mindre syrlig då den fermenteras. Påminner det lite om isterband, fast men massa chili i

Förbannat gott är det iallafall.
Låter gott!! Ska testas!
Tack för tipset ?

Bredäng?
Finns Lidl även där nu?
Senast jag handlade i de trakterna fanns det ingen där, utan i Fruängen och Skärholmen.
Nej men det finns minst två bra butiker där med chark och diverse halalsortiment. Lidlkorven var ju gjord på kossa som jag försöker inte äta i onödan.

Lidl Fruängen annars väldigt bra butik. Försöker lista ut schemat för de billiga frukt å grönt kassarna de har där men det verkar helt omöjligt...

Skiva, stek och servera med stekt ägg. Ett bättre alternativ till bacon och äggröra till frukost.
Går också utmärkt att lägga som tunna skivor på en pizza.

Var ute och handlade på lunchen och blev påmind om den här tråden. Stekte Sudžuk med rödlök och ett ägg, sedan på med lite gurka och vitlökssås i ett bröd.

Sudzuk.jpg

Nästa vecka verkar de ha lite olika verktyg. Jag undrar om någon har prövat deras spärrhandtag och kan berätta lite mer om det? Står ju nästan ingen information i bladet om det. Finns ju olika storlekar på infästningen på hylsorna, men här står det ingenting om vad det kan vara för standard.
1706536446710.png

Nästa vecka verkar de ha lite olika verktyg. Jag undrar om någon har prövat deras spärrhandtag och kan berätta lite mer om det? Står ju nästan ingen information i bladet om det. Finns ju olika storlekar på infästningen på hylsorna, men här står det ingenting om vad det kan vara för standard.
Visa bilaga 678108
Jag köpte en näbbtång från dem förut och den var usel. Stängde inte ordentligt. Kollade alla ex i butiken, samma på dem.

Däremot tycker jag att deras borrar och skruvdragare samt bits fungerat bra.

Här är en person som testar båda verktygen.
Mer information: https://offers.kd2.org/en/gb/lidl/plvHy/

Tillbaka
Topp