Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag refererar inte till någon karta men i Gropahålets naturreservat finns det bara två ordentligt stora/ breda stigar..Det är ju goda nyheter. Tror det är den jag cyklat tidigare. Vilken karta referar du till?
Jag ringde Länsstyrelsen och dom hänvisade bara till Skånska Landskap och på deras hemsida finns bara Friseboda naturreservat med. Jag tolkar det som att det är tillåtet att cykla på dom andra områdena. Så länge man håller sig till befintliga stigar.Angående cykelförbudet genom Gropahålet är det tillåtet att cykla på den stora stigen som går i nord/sydlig riktning, även den blåvit markerade till havet har blivit tillåten.. Detta är nytt från de senaste veckorna/ månaderna och jag är inte säker på att det är uppdaterat på nätet..
Det är endast tillåtet att cykla på sydosteden vilket är grusvägen längs havet mellan Friseboda Boden och Stockholms Boden. Ingen stigcykling i skogen är tillåteten.Jag ringde Länsstyrelsen och dom hänvisade bara till Skånska Landskap och på deras hemsida finns bara Friseboda naturreservat med. Jag tolkar det som att det är tillåtet att cykla på dom andra områdena. Så länge man håller sig till befintliga stigar.
Pump i Genarp?
![]()
Medborgarbudget Genarp
Nu är vinnare till medborgarbudget 2023 klara. Två vinnande förslag för Genarp ska bli verklighet.lund.se
Inte vad jag vet. Den är nog närmst? Om man googlar så hittar man djupdal men finns inte i verkligheten. Finns bmx däremotFinns det någon pump i vettigt avstånd från Malmö? Jag har tagit ungarna till Torna Hällestad men det känns rätt ovärt att köra så långt…
Tycker det borde finnas en i Bulltofta rekreationsområde faktiskt. Får väl snickra ihop ett medborgarförslag alt ta med en spade dit.Inte vad jag vet. Den är nog närmst? Om man googlar så hittar man djupdal men finns inte i verkligheten. Finns bmx däremot
Sen finns nog Ystad och nåt till där ner?
Ska kolla medborgarförslag. Gissar på avslag pga finna ej i budget
Ja ta med spade. Svedala svarade faktiskt att förening måste startas som tar tag i finansiering. 1 mille 2021 priser säger sig kommunen veta. Jag föredrar grus men det blir väl inte så mycket kvar efter nåt år i så fall.Tycker det borde finnas en i Bulltofta rekreationsområde faktiskt. Får väl snickra ihop ett medborgarförslag alt ta med en spade dit.
Finns aktuellt förslag i lund/genarp och jag undrar om det inte var tal om genarp bikepark igenTycker det borde finnas en i Bulltofta rekreationsområde faktiskt. Får väl snickra ihop ett medborgarförslag alt ta med en spade dit.
Och på på tal om olagliga hopp och bulltofta ska det finnas sådana där
Vart kan man hitta dessa?Jo, en rätt ambitiös liten svartbana faktiskt! Liiite för brant för mina barn ännu, tyvärr.
Tack!
Hade varit kul att prova den.Visa bilaga 672321Visa bilaga 672322Visa bilaga 672323Då då var det räfsat 2,6km för sist gången detta året, på Daggan (slingan i Dagstorp utanför Kävlinge).
Riktigt bra cykling vid bäckravinen vid Östra Sönnarslöv/ Linderödsåsen, en del nerblåsta grenar men annars jättenice..
Är också intresserad av denna mystiska slinga, hittar inte info om den nånstans.Hade varit kul att prova den.
Ligger den i skogen vid Dagstorps gillestuga?
Vet inte om det är tillåtet att cykla där.. Har cyklat där i 25 år och det känns som att jag tänker cykla där i 25 år till.. Naturreservatet är typ 5 år gammalt..I naturreservatet där det inte är tillåtet att cykla alltså.
I naturreservatet där det inte är tillåtet att cykla alltså.
Detta sammanfattar bra varför jag måste flytta från Skåne.Vet inte om det är tillåtet att cykla där.. Har cyklat där i 25 år och det känns som att jag tänker cykla där i 25 år till.. Naturreservatet är typ 5 år gammalt..
Ja, det är ganska trist när kompisgänget har cyklat och rensat upp massa stigar under 20 års tid och helt plötsligt "själs" samma stigar till ett nytt naturreservat med cykelförbud på.. Om det stämmer att det är cykelförbud där..Detta sammanfattar bra varför jag måste flytta från Skåne.
Det står att fordon är förbjudet, hittade inget undantag för cykel när jag kollade senast.Vet inte om det är tillåtet att cykla där.. Har cyklat där i 25 år och det känns som att jag tänker cykla där i 25 år till.. Naturreservatet är typ 5 år gammalt..
Den här självgoda attityden som frodas i Skåne. Och sen pratar man om hur självgod och dryg man är, som att det på något sätt är positivt.Ja, det är ganska trist när kompisgänget har cyklat och rensat upp massa stigar under 20 års tid och helt plötsligt "själs" samma stigar till ett nytt naturreservat med cykelförbud på.. Om det stämmer att det är cykelförbud där..
Har aldrig stött på mer diskussioner om var man får cykla. Arrogansen och självgodheten från såväl markägare som många cyklister är häpnandsväckande, men speglar Skåne. Alla anser sig ha rätt och ingen har vett att skämmas.Då får jag väga upp lite. Inflyttad skåning sen 2012 och tycker antalet fina platser att cykla på är mer än jag hinner med.
Upplever mer en välkomnande "cykelsfär" än dålig attityd.
Är det konstigt att folk blir besvikna? När man lagt kanske 100 tals timmar under 20 år.. Och helt plötsligt är man bortkörd.. Med svårtolkade regler och föreskrifter.Har aldrig stött på mer diskussioner om var man får cykla. Arrogansen och självgodheten från såväl markägare som många cyklister är häpnandsväckande, men speglar Skåne. Alla anser sig ha rätt och ingen har vett att skämmas.
De cyklister jag träffar på är bra, men detta liksom "Får man gå med barnvagn? Vad är fordon? ", och om man ser naturreservat som stöld då är man fel ute. Och om man nu tycker så, då håller de flesta käft om det. Men sen har vi då Skåne...