Visa hur din cykelverkstad ser ut...

Funkar minikärchern bra?
OT och du har redan fått svar men jag svarar gärna medan jag sitter här och drömmer om hus. Som boende i lägenhet är Kärchern mycket bra. Dock räcker standard utförandet till max en cykel åt gången, vattnet tar alltså slut precis till en tvätt. Jag hade gått på modellen med en större tank om jag köpt en ny idag. Det finns även möjlighet att köpa en slang så man kan slanga från en hink. Överväger köpa en.
För den som cyklar mtb kan det säkert vara en bra sak för att grovtvätta vid bilen typ.

Möblerade om lägenheten så nu frigjordes mekyta, och självklart finns det alltid meköl hemma...
20230718_121738-01.jpeg
20230929_191916.jpg

Visa bilaga 128617
Något i stil med de när inte cykeln sitter i mekstället. Fin vätterutsikt med. (ska tapetsera om snart, därför det ser ut så i bakgrunden)
Har en liten lada. Den är nu fullständigt invaderad av Gamla/Nya-Noshoj/delar, som jag byggt/skruvat ihop under åren! Är dock äldre nu. Så det finns massor av tid att göra något åt problemet!

Bilagor

• DSCF1755.JPG
    DSCF1755.JPG
    730.3 KB · Besök: 162
Nu till helgen så är det dags för en face lift av min cykelverkstad.
För tillfället så håller jag på att sortera cykeldelar/reservdelar för att få riktig ordning och reda på mitt cykelskruvande.

Någon som har tips på upphängningslist för modulbackar för att fästa på verktygstavla med fyrkantshål?
Liknande denna:
GBP%20358701801%20Upphängningslist.jpg

Skall dock sitta verktygstavla. Gärna ungefär 650 mm breda vill jag att upphängningslisten skall vara.

Någon som har tips på upphängningslist för modulbackar för att fästa på verktygstavla med fyrkantshål?
Liknande denna:

Skall dock sitta verktygstavla. Gärna ungefär 650 mm breda vill jag att upphängningslisten skall vara.
Det går väl att skruva i vanlig skruv i de där hålen? Om det är sån typ av tavla jag tänker på... då kan vilket system som helst funka?

Detta verkstaden, där det skruvas. Förvaringen av cyklar är laduvinden, carport och garaget....
Utrymmen är bra. Fast man städar bättre om man har mindre.
Fel. Med mindre utrymme så samlar man inte på sig lika många bra prylar. Så därför slipper man städa så ofta...

Suzuki GT125-76. Tvåcylindrig tvåtaktare. Det är två där i hörnet, men bara en som sitter ihop.
Aha, en storebror. Trevligt.
Kul med gamla hojar. Jag har en Kawa Z750 från -82, en CS125 från -83 och en NSU Quickly (moped) från -56. Det är lite rörigt i garaget, minst sagt.

väggar Kommer det bara lite fukt genom källargolvet så är det nog ok med epoxy
Tja,,, Problemet handlar många gånger om att utnyttja väggar till hyllor, (skall jag säga), som är helt värdelös i sammanhanget! Får själv komp med plast. För att komp. Men alu rostar ju inte!
Trots att det är en extrem korrosionsbenägen metall!!

Senast ändrad:
Det börjar att likna något. En jäkla massa förpackningsmaterial att ta hand om.
Alla skruvar är inte helt åtdragna, nu återstår att justera in allt så det är rakt.
Sen är det bara att sortera in alla cykelprylar och att hålla ordning på sakerna.
Visa bilaga 680284

Rejält avundsjuk. Själv köpte jag en hylla för 250 kr på Jula idag. Inte ens samma sport

Liknande denna:

Kan svara mig själv nu.
Var iväg på mässa idag och där fanns en verktygstavla med vad jag eftersökte.
Fick köpa skyltexemplaret och skenan har nu fått byta från en blå tavla till en röd dito.
IMG_6773.jpeg

IMG_6774.jpeg

På verktygstavlan eller plastbackarna?

Tavlan.

Jag letar efter något lämpligt och har problem med måtten. Idealiskt ska tavlan vara max 460 mm hög och 830 mm bred. Den kan vara lite bredare.

Jag var och kollade på biltemas i går de har en dät måtten är ok, men jag är inte övertygad om krokar och så på den.

Tillbaka
Topp