Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
OT och du har redan fått svar men jag svarar gärna medan jag sitter här och drömmer om hus. Som boende i lägenhet är Kärchern mycket bra. Dock räcker standard utförandet till max en cykel åt gången, vattnet tar alltså slut precis till en tvätt. Jag hade gått på modellen med en större tank om jag köpt en ny idag. Det finns även möjlighet att köpa en slang så man kan slanga från en hink. Överväger köpa en.Funkar minikärchern bra?
Snyggt! Vad är det för Imperial Stout 33'or där?Möblerade om lägenheten så nu frigjordes mekyta, och självklart finns det alltid meköl hemma...
Visa bilaga 658521Visa bilaga 658522
Snyggt! Vad är det för Imperial Stout 33'or där?
Ska du frysa ölen??Funderade faktiskt häromdagen på om man skulle skaffa en minifrys till miniverkstaden ?
Räcker längre då.Ska du frysa ölen??
Har en liten lada. Den är nu fullständigt invaderad av Gamla/Nya-Noshoj/delar, som jag byggt/skruvat ihop under åren! Är dock äldre nu. Så det finns massor av tid att göra något åt problemet!Visa bilaga 128617
Något i stil med de när inte cykeln sitter i mekstället. Fin vätterutsikt med. (ska tapetsera om snart, därför det ser ut så i bakgrunden)
Gerdmans eller AJ skulle jag tro.Någon som har tips på upphängningslist för modulbackar för att fästa på verktygstavla med fyrkantshål?
Liknande denna:
![]()
Skall dock sitta verktygstavla. Gärna ungefär 650 mm breda vill jag att upphängningslisten skall vara.
Fint, du har ju samma system som vi har här. Fast vi har bara en tredjedel så mycket utrymme och lite fler cyklar... ?Just nu ett ostädat kaos
Nu snackar vi verkstad på riktigt!!!Just nu ett ostädat kaos
Visa bilaga 679498
Det går väl att skruva i vanlig skruv i de där hålen? Om det är sån typ av tavla jag tänker på... då kan vilket system som helst funka?Någon som har tips på upphängningslist för modulbackar för att fästa på verktygstavla med fyrkantshål?
Liknande denna:
![]()
Skall dock sitta verktygstavla. Gärna ungefär 650 mm breda vill jag att upphängningslisten skall vara.
Detta verkstaden, där det skruvas. Förvaringen av cyklar är laduvinden, carport och garaget....Fint, du har ju samma system som vi har här. Fast vi har bara en tredjedel så mycket utrymme och lite fler cyklar... ?
Fel. Med mindre utrymme så samlar man inte på sig lika många bra prylar. Så därför slipper man städa så ofta...Detta verkstaden, där det skruvas. Förvaringen av cyklar är laduvinden, carport och garaget....
Utrymmen är bra. Fast man städar bättre om man har mindre.
Luxury! Uphill both ways osv. Här tjänstgör garaget som cykelverkstad, moppeverkstad, elektronikverkstad och förvaring...Detta verkstaden, där det skruvas. Förvaringen av cyklar är laduvinden, carport och garaget....
Är det en K50 i hörnet? Hade likadant Buffalo-styre på min när jag var i moppeåldern.Just nu ett ostädat kaos
Visa bilaga 679498
Porr! Har samma matta under min Tuono :)Inte så mycket cykel men snart ska även nya räcern upp på väggen
Visa bilaga 679232Visa bilaga 679233Visa bilaga 679234
Suzuki GT125-76. Tvåcylindrig tvåtaktare. Det är två där i hörnet, men bara en som sitter ihop.Är det en K50 i hörnet? Hade likadant Buffalo-styre på min när jag var i moppeåldern.
Aha, en storebror. Trevligt.Suzuki GT125-76. Tvåcylindrig tvåtaktare. Det är två där i hörnet, men bara en som sitter ihop.
Den där upphängningslösningen såg fin ut och som något man borde kopiera =). Hur har du gjort den?Mitt bidrag till verkstad.Visa bilaga 679538
Perfekt för Stora Saida tråden. Var har jag lagt min adapter mellan Schrader och Presta?Just nu ett ostädat kaos
Visa bilaga 679498
Elfa system.Den där upphängningslösningen såg fin ut och som något man borde kopiera =). Hur har du gjort den?
Den har trillat ner bakom verkstadsbänken.Perfekt för Stora Saida tråden. Var har jag lagt min adapter mellan Schrader och Presta?
Ca 5 adaptrar, flera pumpar och tre kompressorer...Den har trillat ner bakom verkstadsbänken.
Lösningen är att ha två pumpar, en för schrader, en för presta. Pumparna brukar inte komma bort. Fotpumpar, alltså.
Den har trillat ner bakom verkstadsbänken.
Lösningen är att ha två pumpar, en för schrader, en för presta. Pumparna brukar inte komma bort. Fotpumpar, alltså.
DET var duktigt! Hemma i verkstan?Nu har jag i o f s nyss tappat bort en pump. ?
Mnja, den står antingen i friggeboden eller så är den i källaren någonstans eller så har någon glömt den ute och den har blivit stulen. Jag vet faktiskt inte. Jag har en exakt likadan så jag lider inte speciellt mycket av det dock. ?DET var duktigt! Hemma i verkstan?
Då är det nog den du har som du saknar. ?Mnja, den står antingen i friggeboden eller så är den i källaren någonstans eller så har någon glömt den ute och den har blivit stulen. Jag vet faktiskt inte. Jag har en exakt likadan så jag lider inte speciellt mycket av det dock. ?
Tja,,, Problemet handlar många gånger om att utnyttja väggar till hyllor, (skall jag säga), som är helt värdelös i sammanhanget! Får själv komp med plast. För att komp. Men alu rostar ju inte!väggar Kommer det bara lite fukt genom källargolvet så är det nog ok med epoxy
…..och att hålla ordning på sakerna.
Visa bilaga 680284
Det börjar att likna något. En jäkla massa förpackningsmaterial att ta hand om.
Alla skruvar är inte helt åtdragna, nu återstår att justera in allt så det är rakt.
Sen är det bara att sortera in alla cykelprylar och att hålla ordning på sakerna.
Visa bilaga 680284
Får göra ett försök i alla fall.- det brukar vara där det skiter sig. Rejält ?
Eller också räcker inte skåp och lådor till.
Kan svara mig själv nu.Någon som har tips på upphängningslist för modulbackar för att fästa på verktygstavla med fyrkantshål?
Liknande denna:
![]()
Kan svara mig själv nu.
Var iväg på mässa idag och där fanns en verktygstavla med vad jag eftersökte.
Fick köpa skyltexemplaret och skenan har nu fått byta från en blå tavla till en röd dito.
Visa bilaga 682155
Visa bilaga 682156
På verktygstavlan eller plastbackarna?Vad har du för system?
På verktygstavlan eller plastbackarna?