Visa hur din cykelverkstad ser ut...

Hälsingland

Aktiv medlem
Hasse#7 sa:
Hälsingland sa:
Hasse#7 sa:
Hälsingland sa:
SGS sa:
Ser det alltid sådär prydligt ut i era garage eller är det bara när det ska fotas?
Mitt är nybyggt sen ett par månader så jag lever på nyhetens behag. Har även en friggebod som får stå för kaoset, vi kör in båda bilarna varje dag och då måste vi ha ordning annars kommer dom inte in.

Så här såg det ut innan jag hade garage

Friggebod med plats för två bilar :) Då krävs det verkligen ordning.
Ja det gäller att kunna trolla me knäna ;-)
Jättefint ordnat. Ser ut att vara en fröjd att meka där.
Med tanke på att jag mekade fyrhjuling i en kall friggebod tidigare så känns det rätt gött nu. Jäklar vad timmar jag la på den och att bygga om den innan jag tröttnade. Cykla är helt klart roligare på alla sätt 😊👍

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
Hälsingland sa:
Hasse#7 sa:
Hälsingland sa:
SGS sa:
Ser det alltid sådär prydligt ut i era garage eller är det bara när det ska fotas?
Mitt är nybyggt sen ett par månader så jag lever på nyhetens behag. Har även en friggebod som får stå för kaoset, vi kör in båda bilarna varje dag och då måste vi ha ordning annars kommer dom inte in.

Kör du Trabant?

Hälsingland

Aktiv medlem
Miss Lycka 2.0 sa:
Hälsingland sa:
Hasse#7 sa:
Hälsingland sa:
SGS sa:

Kör du Trabant?
Nu missar jag din poäng, men nej ingen Trabant. Bilen har aldrig varit i friggan utan de står i garaget.

BigF

Aktiv medlem
Mitt krypin i nya huset börjar likna något. Funderar på en verktygstavla istället för att behöva gräva i lådan. Någon som har tips på något prisvärt?

Bilagor

weldion

Aktiv medlem
BigF sa:
Mitt krypin i nya huset börjar likna något. Funderar på en verktygstavla istället för att behöva gräva i lådan. Någon som har tips på något prisvärt?
Köp en tavla med fyrkantiga hål. Krokarna sitter stadigare på sådana än tavlor med runda hål.

Kroken

Ny medlem
weldion sa:
Köp en tavla med fyrkantiga hål. Krokarna sitter stadigare på sådana än tavlor med runda hål.
Finns krokar som är bättre anpassade för fyrkantiga hål, eller funkar det med Biltema-krokar ändå?
Har precis börjar fönstershoppa inför ett eget (första) garagebygge

marr

Moderator
Forumvärd
Kroken sa:
weldion sa:
Finns krokar som är bättre anpassade för fyrkantiga hål, eller funkar det med Biltema-krokar ändå?
Har precis börjar fönstershoppa inför ett eget (första) garagebygge
Biltema går inte att fästa i fyrkantiga hål. Deras skruvas fast.

Hasse#7

Aktiv medlem

Rut-66

Medlem
drpepper82 sa:
Min verkstad börjar växa fram...
Nu blev jag avis... både verkstad och värkstad 🙂
Själv måste jag meka i min lilla hall med verktygen på golvet.
I min etta på 41 kvm huserar 75% av förrådet (kassa fuktiga kallförråd är orsaken)
och Smith-maskin och multigym, som jag just nu inte kommer åt att använda 🤣
Suck, saknar verkligen att bo i hus...

Kneecap

Aktiv medlem
Hasse#7 sa:
Jag trodde det skulle vara sjukt dyrt men kändes ju riktigt prisvärt. Swedol är bara för företag nuförtiden?
Tjena!

Det går utmärkt att knata in som privatperson. Handlar det mesta i verktygsväg där.
Tips är att handla där på Swedol-dagen som är två gånger per år. Brukar vara 20% på Raaco då. Mycket erbjudande överhuvudtaget den dagen och dom bjuckar på käk vid lunchtid.
Men nu är det tyvärr inte förens i April (brukar vara då) nästa gång.

Hasse#7

Aktiv medlem
Kneecap sa:
Hasse#7 sa:
Jag trodde det skulle vara sjukt dyrt men kändes ju riktigt prisvärt. Swedol är bara för företag nuförtiden?
Tjena!

Det går utmärkt att knata in som privatperson. Handlar det mesta i verktygsväg där.
Tips är att handla där på Swedol-dagen som är två gånger per år. Brukar vara 20% på Raaco då. Mycket erbjudande överhuvudtaget den dagen och dom bjuckar på käk vid lunchtid.
Bra att veta. Vi har en jättestor ny Swedolbutik i Södertälje.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Kneecap sa:
Hasse#7 sa:
Tjena!

Bjuckar är populärt slanguttryck för 'bjuder'. Tror jag. (Hade ju varit anti-klimax om dom tog betalt plus moms för maten som dom köpt in via Polen.)

Senast ändrad:

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Apropå arbetskläder i verkstaden...

Kanske inte rätt tråd. Men jag köpte idag ett sådant här förkläde! Det var ju rätt bra faktiskt, ibland brukar jag svida om till arbetskläder men detta är ju lite mer praktiskt.

IMG_20200209_180405.jpg

Sådana här handskar hittade jag också, fanns inte i storlek 9 dock, ska beställa på nätet.

Källis

Aktiv medlem
Båda de två senaste är ju så rena att man undrar om ni faktiskt skruvar på dem eller om det är showrooms
🙂
Jo då, häromdagen plockade jag ner MTBn efter tvätt, fetta in, stansade och topsa upp den till nyskick igen. För att sedan skita ner den totalt i skogen dagen efter. Tvätt och puts är halva nöjet med att cykla mtb i skogen
IMG_20200425_171825-01.jpeg

IMG_20200420_165048_475.jpg

IMG_20200420_165048_477.jpg

IMG_20200420_145610-01.jpeg

IMG_20200420_150244-01.jpeg

IMG_20200414_123914-01.jpeg

IMG_20200425_093909-01.jpeg

Källis

Aktiv medlem
En viss skillnad mot nu, här när jag fick garaget. Rätt stort varmgarage i botten i huset med vattenkran direkt utanför dörren. Rätt trevligt också med en hyra på endast 450 kr per månad.
hmtb_Garage_DSC00105.JPG

Nu precis har bostadsrättsföreningen monterat ny dörrar och ny snygg ledbelysning på utsidan mellan varje garage som blev riktigt snyggt
IMG_20200216_155428-01.jpeg

IMG_20200216_155108-01.jpeg

d_anders

Aktiv medlem
Härom veckan ägnade jag några dagar åt att städa och organisera i garaget.. Varför ser det inte ut som de i senaste inläggen??? Sen så slår det aldrig fel - så fort jag har bestämt mig för att göra vartannat år-städningen så kommer jag dagen efter på att jag "bara" ska såga lite därinne.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer