SafeSurfer
Aktiv medlem
Byte vevparti och kedjelinje
Hej,
Ska byta ett slitet enkelt drev vevparti på canyon commuter. Det gamla är något udda märke med en kedjelinje som jag mäter till ca 45-47 mm fram. Bottom bracket är 68 BSA.
Bak är ett mtb 11-delat drev och slx växel och typ samma bredd på navet som ett shimano mtb nav Är det inte så att kedjelinjen bör matcha fram och bak. För 11-delat singel speed är väl standard 50 mm fram. Tänker jag rätt här?
Tänker att ett cyklocross vevparti som
Ska byta ett slitet enkelt drev vevparti på canyon commuter. Det gamla är något udda märke med en kedjelinje som jag mäter till ca 45-47 mm fram. Bottom bracket är 68 BSA.
Bak är ett mtb 11-delat drev och slx växel och typ samma bredd på navet som ett shimano mtb nav Är det inte så att kedjelinjen bör matcha fram och bak. För 11-delat singel speed är väl standard 50 mm fram. Tänker jag rätt här?
Tänker att ett cyklocross vevparti som
Shimano GRX FC-RX810 1x11
som har 50 mm kedjelinje 68mm BSA bottom bracket bör passa minst lika bra som det gamla som har 45-47 mm om jag tänkte rätt kring bakhjulets kedjelinje. Tycker också det verkar bra med drev som inte tappar kedjan vilket nuvarande gör. Allternativt ett slx 7100 vevparti, men då bara 34t drev som störst.
Senast ändrad: