Pfaff
Aktiv medlem
Hövding 3.0 - Bra eller kalkon?
Man skall aldrig säga aldrig! ?Har du sett många hövdingar på landsvägscyklister i alperna?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man skall aldrig säga aldrig! ?Har du sett många hövdingar på landsvägscyklister i alperna?
Ett slags självsanering?Det tragikomiska i det hela är att antalet nöjda Hövding-användare succesivt kommer minska i takt med att de är med om olyckor där de skadas eller rent av dör.
Nej. Syftet med mitt inlägg var dock bara att påpeka att det finns situationer där påståendet från @jonte987 (i mitt tycke) inte gäller. Det var inte att säga att det är fel i allmänhet.Har du sett många hövdingar på landsvägscyklister i alperna?
Läste att AMF hade gått in som en stor investerare i bolaget - vad annat att vänta? Läser man boksluten så ser man att bolaget årligen gjort en förlust som varit den dubbla mot omsättningen, lysande investeringsobjekt.ett annat "lovande" bolag som levt på riskkapital kastar in handduken.
![]()
Hajpade mc-bolaget Cake i konkurs
Svenska elmotorcykeltillverkaren Cake har begärts i konkurs, rapporterar Dagens industri. Bolaget har dragits med kapitalbrist och förra veckan fick personalenwww.aftonbladet.se
De kanske såg en chans att minska snittåldern och slippa betala ut lika mycket pensioner?Läste att AMF hade gått in som en stor investerare i bolaget - vad annat att vänta? Läser man boksluten så ser man att bolaget årligen gjort en förlust som varit den dubbla mot omsättningen, lysande investeringsobjekt.
![]()
AMF investerar i ”Motorcyklarnas Tesla” – tar in halv…
Svenska Cake vill få människor jorden runt att köra deras eldrivna motorcyklar. Nu tar bolaget in en halv miljard i riskkapital – med en pensionsjätte i…www.di.se
Hade de också crowdfundat?Hövdings konkursförvaltare har sålt teknik och patent österrikiska Isi group enligt Dagens Industri.
Tveksamt om någon annan kommer lyckas driva vidare. Tror en stor framgångsfaktor för bolaget varit innovationshypen som efter nuvarande skandaler borde urvattnats.Hövdings konkursförvaltare har sålt teknik och patent österrikiska Isi group enligt Dagens Industri.
Tveksamt om någon annan kommer lyckas driva vidare. Tror en stor framgångsfaktor för bolaget varit innovationshypen som efter nuvarande skandaler borde urvattnats.
Eller nån annan marknad. Tänk om de blir Big in Japan? Då blir det ett par miljoner sålda direkt.,Tveksamt om någon annan kommer lyckas driva vidare. Tror en stor framgångsfaktor för bolaget varit innovationshypen som efter nuvarande skandaler borde urvattnats.
Det där glädjer mig mer än att Hövding försvinner.Läste att AMF hade gått in som en stor investerare i bolaget - vad annat att vänta? Läser man boksluten så ser man att bolaget årligen gjort en förlust som varit den dubbla mot omsättningen, lysande investeringsobjekt.
![]()
AMF investerar i ”Motorcyklarnas Tesla” – tar in halv…
Svenska Cake vill få människor jorden runt att köra deras eldrivna motorcyklar. Nu tar bolaget in en halv miljard i riskkapital – med en pensionsjätte i…www.di.se
Du menar att man ha en traditionell hjälm samtidigt som man använder en hövding? blir inte det rätt tossigt om den blåser upp sig? eller missförstår jag dig helt?kunde man få bort eländet med engångsanvändning, kunna reloada ungefär som moderna lavinryggsäckar vore mycket värt.
ser den då närmast som ett extra skydsskal som kompletterar en hjälm.
jag tänker att använda tekniken för att förbättra hjälmen, inte ersätta den.Du menar att man ha en traditionell hjälm samtidigt som man använder en hövding? blir inte det rätt tossigt om den blåser upp sig? eller missförstår jag dig helt?
jag tänker att använda tekniken för att förbättra hjälmen, inte ersätta den.
typ samma princip som aktivt pansar.
Jag tyckte att någon i tråden skrev att poc(?) hade tagit patent på något liknande?jag tänker att använda tekniken för att förbättra hjälmen, inte ersätta den.
typ samma princip som aktivt pansar.
Om man tyckte insatsen var för låg med en liten airbagladdning runt halspulsådern kan man komplettera med en rejäl pansargranat!Nej, då behöver man ett sprängämne för att spränga bort objektet huvudet annars skulle kollidera med.
POC har väl ngt samarbete med Autoliv (heter väl ngt annat nuförtiden) läste jag ngnstans.Jag tyckte att någon i tråden skrev att poc(?) hade tagit patent på något liknande?
Skulle man kunna bygga om en hövding till konfetti-kanon som triggas när man tar ett KOM?
???Nej, då behöver man ett sprängämne för att spränga bort objektet huvudet annars skulle kollidera med.
Om man tyckte insatsen var för låg med en liten airbagladdning runt halspulsådern kan man komplettera med en rejäl pansargranat!
Hur fort behöver man trampa för att generera nödvändig spänning?In operation, a high-voltage power source charges the armour.
Hur fort behöver man trampa för att generera nödvändig spänning?
Jag tänker Wedlock. Koppla ihop dem två och två så håller man koll på varandra, slarvar den ena med Hövdingen så förlorar båda huvet.
www.pocsports.com
Absolut. De får nog försöka på någon annan marknad, långt bort från Norden.Eller nån annan marknad. Tänk om de blir Big in Japan? Då blir det ett par miljoner sålda direkt.
Förstår inte hur svårt det ska va. Blöt handen, kör den genom håret och på med en hjälmmössa alternativt keps så är du fin lagom till jobbet.T.ex lära sig fixa frillan på andra platser än hemma? Tycker det är kul att frissan är mer skyddsvärd än hjärnan, men det kanske säger mer om konsumenten än om produkten i.o.f.s?
Du borde köpa hjälm på Biltema om du tänker på säkerheten, kanske inte på hur vacker du blir i 1a hand.Personligen skulle jag aldrig lita på en hövding...köpte hellre en hjälm på biltema..känns säkrare på nåt sätt.
Hellre NÅNTING som skyddar än nåt som inte råkar lösa ut när det går åt h...vete..
Finns tre möjliga anledningar till att frisyren är oförändrad efter en cykeltur:Att det finns risk att den inte löser ut vid olycka eller att den riskerar att orsaka en olycka för att den löser ut är väl egentligen tillräckligt för att leta alternativ kan jag tycka.
T.ex lära sig fixa frillan på andra platser än hemma? Tycker det är kul att frissan är mer skyddsvärd än hjärnan, men det kanske säger mer om konsumenten än om produkten i.o.f.s?
Hej.Monterar ni ut airbagen ur bilratten också och limmar på en bit frigolit istl ??
Risken finns ju att den inte löser ut ..
Nej, men jag skippar säkerhersbältet, för jag har ju ändå airbag.Monterar ni ut airbagen ur bilratten också och limmar på en bit frigolit istl ??
???Nej, men jag skippar säkerhersbältet, för jag har ju ändå airbag.
På vilket sätt räddar det frisyren?Monterar ni ut airbagen ur bilratten också och limmar på en bit frigolit istl ??
Du får förstås se till att ha frigoliten fastsatt på huvudet med varje hårstrå löpandes i en liten kanal i frigoliten. Förvisso blir körställningen lite udda, men en välbevarad frisyr är självfallet värd en sådan modest uppoffring.På vilket sätt räddar det frisyren?