Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har alla Trek 9XX likadana ramar? Och gäller samma för de som heter 8XX? Jag har en orange 820 i stål som jag antar att är från 90-talet.
riktigt snyggt! behövdes bromsarna luftas eller funkade dem rakt av? jag brukade köra maguras röda bromsklossar som är lite mjukare och bättre för oslipade fälgar40 cm snö över natten...nu ska jag ut med Stoogen i skoogen...Treken blev klar även den:
Visa bilaga 668751Visa bilaga 668754Visa bilaga 668749Visa bilaga 668750Visa bilaga 668753Visa bilaga 668752
riktigt snyggt! behövdes bromsarna luftas eller funkade dem rakt av? jag brukade köra maguras röda bromsklossar som är lite mjukare och bättre för oslipade fälgar
Det finns ett par firmor som sysslar med upcycling, men jag säljer inte än så länge, ser ingen affärsmodell i det hela och det vore nog ett perfekt sätt att döda en kul hobby. Hälften av byggena har varit till familjen, en till en kollega, resten till mig själv. När jag inte gillar en hoj tillräckligt tenderar de hamna som ram uppe på vinden, ibland kommer de tillbaka i ny iteration.
huj vad aggresiv och tuff! klarar man fälgbromsar med dem där däcken?Visa bilaga 677930
Great success, däcken dök upp till slut.
Det småputtrar lite med ett par projekt, gjorde en liten mock-up på den lila 950:an idag där en fet KORE-stam ger en elakt aggressiv stance:
Visa bilaga 677932Visa bilaga 677931Visa bilaga 677944Visa bilaga 677933
huj vad aggresiv och tuff! klarar man fälgbromsar med dem där däcken?
Den raka gaffeln var snyggare, men då kanske bygget blir för dyrt?Visa bilaga 678799Visa bilaga 678798
Jag blev involverad in en liten Build-Off på Instagram/Youtube...#cheapbikebuildoff, bygg en hoj för under 150USD/135EUR. Perfekt chans att göra nåt riktigt urballat för liten slant...så det ska bli en 26/29 mullet, vilket logiskt sett blir en 69er.
Jag slängde ihop det hela som koncept med den patinerade Saracen-ramen...den kan bli ball, ser inte så utflippat ut, här med en annan gaffel:
Visa bilaga 678801
Final är sista februari, så det är väl bara sätta igång...
Den raka gaffeln var snyggare, men då kanske bygget blir för dyrt?
Jag tycker gaffeln gör sig fint i svart på den här.Visa bilaga 679365
Ratbike-bygget framskrider, Maxxis Torch fram med ett Ardent (2.4) bak. Ett headset har jag stulit från en annan ram och installerat, tyvärr är dustcapen borta så jag måste hitta en annan lösning. Vevarna är sprutmålade i svart, hittade en NW-klinga för ynka 4 euro där jag nu funderar på att lägga den i ett kaustikbad för att få fram rent alu...kassetten bak blir en vanlig billig 7-delad. Ingen frambroms, det blir canti bak som jag förmodligen plockar från min Bianchi, har för mig att den har en Suntour i grå nyans.
Det övriga som är öppet för diskussion är om gaffeln ser bra ut så i svart eller om jag borde ta och råa till den också...
Visa bilaga 679367Visa bilaga 679368Visa bilaga 679366Visa bilaga 679364
+1Jag tycker gaffeln gör sig fint i svart på den här.
Riktigt fin bildserie.
Vad är receptet på dina kemikalier (är det ättika, salt och ?)?För att snabba upp processen mixade jag ihop en lösning av H2O2, salt och vinäger:
Visa bilaga 656516
Efter att ha applicerat det så hände det en hel del över en natt:
Visa bilaga 656514
Lite till, den ska bli precis så där krispigt lite-för-länge-i-ugnen-grillkycklingbrun, sen oljar jag in den igen med linolja.
Du sa att det var en rätt billig gaffel? Vad var det för rackare?
Vad är receptet på dina kemikalier (är det ättika, salt och ?)?
Du sa att det var en rätt billig gaffel? Vad var det för rackare?
Ja, känns som att jag måste skaffa en aggressiv tatuering eller nåt...otroligt fräsig!! hade haft svårt att bära upp en så cool hoj
ja eller åtminstone bli punkare! fast den är nästan för genomtänkt ogenomtänkt för det om du fattar (; måste säga att jordgubbarna är så jävla spot on för att hålla den på rätt sida maskulinitets-strecket också :D förresten ang växelörat så är detta en himla bra lösning som funkar om det är helt gängpaj nån gång: https://www.velosaloon.com/products...ger-repair-kit-cd-13000-for-defective-threadsJa, känns som att jag måste skaffa en aggressiv tatuering eller nåt...
ja eller åtminstone bli punkare! fast den är nästan för genomtänkt ogenomtänkt för det om du fattar (; måste säga att jordgubbarna är så jävla spot on för att hålla den på rätt sida maskulinitets-strecket också :D förresten ang växelörat så är detta en himla bra lösning som funkar om det är helt gängpaj nån gång: https://www.velosaloon.com/products...ger-repair-kit-cd-13000-for-defective-threads
Snyggt som alltid! Funkar det bra utan skärmar? Tycker egentligen det sabbar retro mtb stuket men för mig i Stockholm hade det nog behövts
Jag är avundsjuk på sådan snygg bashguard! Hoppas att varor inte flyger ut ur framkorgen när cykeln studsar ner på en brant utförsbacke :-)Visa bilaga 691468Visa bilaga 691469
Bash plate från Hope...snyggade till setupen med en NW-klinga på inre positionen.
Smidig korg. Var köper man såna? Gillar framförallt infästningen.Visa bilaga 691468Visa bilaga 691469
Bash plate från Hope...snyggade till setupen med en NW-klinga på inre positionen.