Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bird var väldigt tidigt ute med modern geometri, så jag skulle inte vara jätteorolig att köpa en modell från 2019. Dvs den geometri som de flesta märken har på cyklar 2021-2023. Men det kommer ju hela tiden nya saker man vill ha, som srams universal-växelöra.Kom precis på att modellen är från 2019, kanske är ny på gång?
Vilken effektfärg!
Uppar den här frågan eftersom den fortfarande är aktuell i högsta grad. Jag har kvar min L ram men känner fortfarande att den är en eller två storlekar för stor. Älskar stabiliteten men hoppas få en mer lekfull å lättmanövrerad cykel på platten med en M eller ML. Och nu har de ju lite rea på ramar.Påtal om storlekar....
Köpte en Aether 9a beggad här på happy lite tidigare i år, med en spec som iaf i mina ögon är riktigt fin och tickar alla mina boxar.
Är övelag otroligt nöjd med cykeln och jämfört med min gamla stumpy evo expert från 2013 som rullade på 26" hjul så är den väldigt mycket mer kapabel i allt.
Men, tankarna har börjat fladdra lite i skallen om jag ska försöka få tag på en mindre ram. Min är en L och med mina 177-178 cm tycker ja att den blir lite stor när man trampar mer trixig stig på platten. Utför går den som en dröm.
Så, vad tror expertisen, är det värt att försöka köpa en ny ram och och sälja den gamla, eller är det bättre sälja komplett? Finns tyvärr inte på kartan att ja ska kunna plocka ihop en liknande spec och köpa allt nytt utan då är det beggat som gäller.. Va kan en beggad ram med garanti kvar på tänkas inbringa på köp&sälj?
Eller är det tom nån som suktar efter en L ram som idag har en M eller M/L?
Eller ska ja helt enkelt bita ihop enligt devisen "man kan inte få allt i en cykel"?
Lite förvirrat och långt inlägg men behöver bolla lite tankar :D
Mvh Eric
Jag har en aeris one20 i ML och är 180cm men med korta spiror , lång överkropp och långa armar.Ok, de verkar ha lite rea på ramar på hemsidan.
Uppar den här frågan eftersom den fortfarande är aktuell i högsta grad. Jag har kvar min L ram men känner fortfarande att den är en eller två storlekar för stor. Älskar stabiliteten men hoppas få en mer lekfull å lättmanövrerad cykel på platten med en M eller ML. Och nu har de ju lite rea på ramar.
Så vad säger er erfarenhet, till mina 177-178 cm "normalbyggda" kropp, ska ja gå på en M ram eller ML?
Eller är det en "dålig" affär att köpa ram och försöka sälja den gamla lös, istället för att sälja hela cykeln och leta ersättare?
Sadeln är inte framflyttad max, men nästan, och det sitter en 35 mm stam på. Kortare än så har ja faktiskt inte övervägt att byta till då ja inbillar mig att de inte ger tillräckligt mkt effekt att gå ner 5-10mm?Jag har en aeris one20 i ML och är 180cm men med korta spiror , lång överkropp och långa armar.
Aethern har brantare sadelrör så du är väl precis mitt i mellan .
Har du provat att flytta fram sadeln ,
kortare styrstam?
Billigt att testa , vinkla styret bakåt , funkar det kortare stam, styre med mer backsweep .Sadeln är inte framflyttad max, men nästan, och det sitter en 35 mm stam på. Kortare än så har ja faktiskt inte övervägt att byta till då ja inbillar mig att de inte ger tillräckligt mkt effekt att gå ner 5-10mm?
När jag köpte min AM9 så ringde jag och snackade med Ben på Bird. Jag är 180 cm och ligger precis mellan ML och L. Ben sa att för rent bomba utför så skulle jag ha L och för general cykling ML, möjligen med lite längre stam på den mindre. Jag köpte ML, har kört med både 50 och 35 mm stam, båda funkar. Förut tänkte jag att jag borde gått på den långa, men nu har jag vant mig, det är ändå en kompromiss.Ok, de verkar ha lite rea på ramar på hemsidan.
Uppar den här frågan eftersom den fortfarande är aktuell i högsta grad. Jag har kvar min L ram men känner fortfarande att den är en eller två storlekar för stor. Älskar stabiliteten men hoppas få en mer lekfull å lättmanövrerad cykel på platten med en M eller ML. Och nu har de ju lite rea på ramar.
Så vad säger er erfarenhet, till mina 177-178 cm "normalbyggda" kropp, ska ja gå på en M ram eller ML?
Eller är det en "dålig" affär att köpa ram och försöka sälja den gamla lös, istället för att sälja hela cykeln och leta ersättare?
Tycker dom verkar sälja ut rätt mycket.Vet någon kanske varför Bird rear ut Aether i alu? Har de en ny version på g?
En blöt korttur nånstans i närheten av Kärrtorps ip har absolut noll koll på stigarna eftersom det typ är 15 år sen jag cyklade där sist.
Visa bilaga 684065Visa bilaga 684064
Visa bilaga 684066
Den finns med sen förut , kan inte köpa en ny cykel varje gång man ska lägga upp en bild?Jag känner igen stället på första bilden, men inte cykeln. Om jag får klaga är det inte bra "visa din Bird"-bilder.
Hade du frågat mig hur hög förväntan du borde ha haft så hade den prickat målet precis ?Byggde ihop den här för ett tag sen och det är över förväntan.
Visa bilaga 684094
Visa bilaga 684095
Visa bilaga 684096
Körde 160 förut men köpte en billig ultimate 180mm från konkursande bikester och jag blev förvånad att den klättrar så pass bra ändå , idag var det bristen på fäste bak som satte gränsen (rekon ) .Hade du frågat mig hur hög förväntan du borde ha haft så hade den prickat målet precis ?
Hur är den med Lyrik i fronten? 150mm?
Den finns med sen förut , kan inte köpa en ny cykel varje gång man ska lägga upp en bild?
Jag var lite orolig att 150mm skulle bli mycket men märker inget negativt, då kör jag ändå utan tokens och märker att jag nyttjar hela slaget väldigt mycket. Trots gaffelvinkeln är den är helt sjukt precis i styrningen, lite beror det kanske på att jag valde large när jag lika väl hade kunnat köra xl.Hade du frågat mig hur hög förväntan du borde ha haft så hade den prickat målet precis ?
Hur är den med Lyrik i fronten? 150mm?
?Gillade jag rätt bild just nu?
Någon som har köpt ram eller komplett cykel från Bird på sistone? Stämmer totalpriset som visas på deras hemsida inkl. svensk moms eller tillkommer det någon annan import-avgift?
Men vad blir det för nån då!??Perfekt, det var det jag tänkte men alltid bäst att dubbelkolla. Tack för svar!
Promenerade och köpte en fågel från en annan happyit igår, tanken är att det ska bli ett relativt budgetvänligt bygge.
Visa bilaga 691693
När jag beställde min Forge-ram så skickade de den så att det var DHL som hanterade tulldeklareringen, gick snabbt som tusan. Hört att Postnord är riktigt söliga i jämförelse.Nu börjar det närma sig ?
Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge?När jag beställde min Forge-ram så skickade de den så att det var DHL som hanterade tulldeklareringen, gick snabbt som tusan. Hört att Postnord är riktigt söliga i jämförelse.
Fick precis mail från dhl att de har hämtat paketet från bird?När jag beställde min Forge-ram så skickade de den så att det var DHL som hanterade tulldeklareringen, gick snabbt som tusan. Hört att Postnord är riktigt söliga i jämförelse.
Samma här. Våra fåglar får flyga tillsammansFick precis mail från dhl att de har hämtat paketet från bird?
Jag får hämta själv i Västberga på tisdag eftersom jag inte kan va hemma ?(jävla skit att man ska jobba ett par dagar) ….Samma här. Våra fåglar får flyga tillsammans
Jag ser ingen Sax? Annars ser den ju jäkligt fin ut!