elindahlinn
Medlem
Hjärnskakning
Hej cykelvänner!
Jag läser sista året på den idrottsvetenskapliga linjen och gör just nu mitt examensarbete. Där undersöker jag hur olika faktorer påverkar återgången till sporten efter en hjärnskakning.
Så, är du aktiv inom mountainbike och drabbats av en hjärnskakning får du mer än gärna svara på min enkät. Du är helt anonym och kan när som helst avbryta.
Stämmer detta inte in på dig får du gärna dela vidare!
Studien görs för att det idag saknas forskning inom området. Syftet är att öka den förståelsen och se till att fler kan lyckas i sin återgång efter denna typ av skada.
Vid frågor, tveka inte på att höra av dig! Länk till enkäten finns nedan:
forms.gle
Jag läser sista året på den idrottsvetenskapliga linjen och gör just nu mitt examensarbete. Där undersöker jag hur olika faktorer påverkar återgången till sporten efter en hjärnskakning.
Så, är du aktiv inom mountainbike och drabbats av en hjärnskakning får du mer än gärna svara på min enkät. Du är helt anonym och kan när som helst avbryta.
Stämmer detta inte in på dig får du gärna dela vidare!
Studien görs för att det idag saknas forskning inom området. Syftet är att öka den förståelsen och se till att fler kan lyckas i sin återgång efter denna typ av skada.
Vid frågor, tveka inte på att höra av dig! Länk till enkäten finns nedan:
Hjärnskakningars påverkan på mountainbikecyklister
Information angående om att delta i en enkätundersökning om hjärnskakningar hos mountainbikecyklister. Hjärnskakningar är en vanligt skada inom mountainbikesporten. Uppemot 30% av alla cyklister drabbas av en hjärnskakning. Vid återgång till sporten efter en skada finns det vissa faktorer som...
forms.gle