Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra putsning av fönster!
Slår min utsikt från skrivbordet med hästlängder:Nedåtblickande från kontorsfönstret.
Visa bilaga 684327
Du får inåtblickande (i bilar och tåg) istället!Slår min utsikt från skrivbordet med hästlängder:
Visa bilaga 684399
Göteborg?Nedåtblickande från kontorsfönstret.
Visa bilaga 684327
Stockholm. Inte långt från pilen om jag inte misstar mig.Göteborg?
Hötorget från höghus 2 våning 17…Stockholm. Inte långt från pilen om jag inte misstar mig.
Visa bilaga 684454
Jag refererade till den här posten:Hötorget från höghus 2 våning 17…
Ja. Slår till med dagens bild tagen inte bara genom kontorsfönstret utan också solgardin där de utpekade tornen också skymtar.Stockholm. Inte långt från pilen om jag inte misstar mig.
Visa bilaga 684454
App, app, en bild per dag, så du får välja vilken du föredrar. (Regel 4)
De hänger ihop med 30sek mellanrum när vi väntade på överflygningen igår ?App, app, en bild per dag, så du får välja vilken du föredrar. (Regel 4)
Må så vara.De hänger ihop med 30sek mellanrum när vi väntade på överflygningen igår ?
Slender man?
Får erkänna att jag blev tvungen att googla då jag är skräckgenreanalfabet. Finns onekligen en viss likhet med bilder jag hittar, även om detta exemplar inte är så "slender".Slender man?
Du summerar det är du snäll?Må så vara.
Just att det finns restriktioner att hålla sig till (via reglerna i första inlägget) är dock lite av en poäng med tråden.
Restriktionerna finns både i tiden och rummet. Tiden genom kravet att man ska fånga nuet/dagen i ett ögonblick (=en bild). Och rummet genom kravet på att det ska vara en fönsterbild.
Nu är detta en liten "lek", men om man tittar på musiker, konstnärer, etc., så är det inte helt ovanligt att de kommer fram med nya saker när de "påtvingar" sig själva restriktioner i hur de "får" skapa. De tvingas då vrida och vända på de byggstenar de har tillgängliga och hittar nya sätt att skapa med dessa.
En liten baktanke åt det hållet finns här också. De flesta lever liv som är relativt repetitiva. Att då försöka se de gamla vanliga sakerna på ett nytt sätt tycker i alla fall jag kan vara en kul övning.
Under pandemin när jag jobbade hemifrån under en ganska lång tid så gick jag närmast dagligen en kortare eftermiddagspromenad i ett naturreservat några hundra meter från där jag bor. Hade nästan alltid med mig kameran och upptäckte att om jag ansträngde mig lite kunde jag faktiskt hitta nya motiv, perspektiv, etc. även om det var samma stigar/vägar jag gick.
Jag tycker att om man postar något på ett forum gör man det inte (bara) för sig själv utan för andra. Om jag tittar på dina två bilder framstår bild ett som en bild som skulle kunna vara tagen lite när som helst och en bild som inte direkt präglas av att man försökt se en välbekant fönstervy på ett nytt sätt. Bild två däremot är ju tveklöst mer speciell och det är den jag hade valt att posta av de två om jag varit i dina skor.
Om alla kör sin egen variant på reglerna så att någon postar bildsekvenser, en annan postar bilder som inte har något med fönster att göra och en tredje postar gamla bilder tycker jag tråden lite förlorar sin poäng. Då kan man ha en "[OT] Bildtråden"-tråd för godtyckliga bilder.
Jag tycker också att om någon skapar en tråd av denna typ och beskriver vad hen tycker att tråden ska innehålla är det att visa respekt mot TS att följa detta. Om man tycker någon del av reglerna är konstiga finns det i mitt tycke två bra sätt att hantera det på. Antingen så skriver man ett inlägg där man argumenterar för varför man tycker att regeln ska ändras eller tas bort. Eller så skapar man en ny tråd med de alternativa reglerna.
Följ reglerna!Du summerar det är du snäll?
Ser lätt sjukt ut.Utsikt från Stadiums skyltfönster. Där de satt upp orange film.
Visa bilaga 684937
Tog en bild på samma tema i morse, men då jag redan hade postat en bild i tråden idag och inte iddes byta så slipper du konkurrens (idag).Dubbla vårtecken, klarblå himmel och damm/grus på fönstret.
Visa bilaga 684942
Okej chefen! Visste inte att den här tråden var så viktig för dig, men har förstått det nu.Följ reglerna!
Vill du ha det motiverat och uttryckt på ett trevligare sätt får du bemöda dig att läsa inlägget du citerade.