Köp av XC hardtail
Hej,
Två cyklar ska bli en. Har sålt min FS och graveln reklamerades så tanken är att köra en cykel framöver. Skrämmande tanke för vissa men har gjort så förut och gillat enkelheten med bara en cykel. Med det sagt kan det mycket väl bli ändring inom ett år eller två.
Har tittat på en hel del olika och kokat ned det till nån av följande:
bmc-switzerland.com
Lite tankar:
- kommer användas till blandad körning grusväg, traktorväg och stigar (typ 3-milsrundor, ca 1.5 h per gång).
- gillar att cykla slätt/flowigt och uppför, tar det lugnt nedförs och i stök.
- gillar geon på båda (har haft både Alma M och gamla Scale 930 förut som utgångspunkt).
- utseendemässigt/”vill-ha”-faktor ganska lika.
- vettiga specar, känns ganska kompletta bortsett lite tråkiga hjul (har andra hjul sen tidigare, dropper använder jag aldrig).
- Scott lite tråkigt märke, BMC lite mer boutique (kanske?).
- nackdel med Twostroke att endast 2.25 ryms bak.
- både stolpe och styre i alu på Scale känns lite snikigt (men går ju byta ?).
Vad säger den samlade expertisen? Nån mer som borde vara med på listan?
Tack på förhand.
Två cyklar ska bli en. Har sålt min FS och graveln reklamerades så tanken är att köra en cykel framöver. Skrämmande tanke för vissa men har gjort så förut och gillat enkelheten med bara en cykel. Med det sagt kan det mycket väl bli ändring inom ett år eller två.
Har tittat på en hel del olika och kokat ned det till nån av följande:
Twostroke 01 THREE
The Twostroke 01 is a progressive, compliant and confidence-inspiring fast hardtail. Its TCC-designed carbon frame has radical geometry for steep and loose terrain, wide tire clearance, integrated fork stopper and frame protection, plus internal cabling and provision for a dropper post. With a...
Lite tankar:
- kommer användas till blandad körning grusväg, traktorväg och stigar (typ 3-milsrundor, ca 1.5 h per gång).
- gillar att cykla slätt/flowigt och uppför, tar det lugnt nedförs och i stök.
- gillar geon på båda (har haft både Alma M och gamla Scale 930 förut som utgångspunkt).
- utseendemässigt/”vill-ha”-faktor ganska lika.
- vettiga specar, känns ganska kompletta bortsett lite tråkiga hjul (har andra hjul sen tidigare, dropper använder jag aldrig).
- Scott lite tråkigt märke, BMC lite mer boutique (kanske?).
- nackdel med Twostroke att endast 2.25 ryms bak.
- både stolpe och styre i alu på Scale känns lite snikigt (men går ju byta ?).
Vad säger den samlade expertisen? Nån mer som borde vara med på listan?
Tack på förhand.