Luddeponken
Medlem
Bikester omstartar?
Tror de menar 2034 och inte idag.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var delvis tänt i butiken nu vid 9, såg ingen personal dock och kände inte på dörrenCyklar förbi butiken nu på morgonen, återkommer om jag ser nån aktivitet
Fint. Kan du cykla förbi om en kvart igen och kolla? ?Det var delvis tänt i butiken nu vid 9, såg ingen personal dock och kände inte på dörren
Jag förväntar mig att han står kvar och tittar in genom fönstret.Fint. Kan du cykla förbi om en kvart igen och kolla? ?
Det är en av mina favoriter iaf även om de oftast inte är billigast på enskilda varorÄr bike-components så populärt hos svenskar?
På vägen hem så återkommer jagFint. Kan du cykla förbi om en kvart igen och kolla? ?
Det är en av mina favoriter iaf även om de oftast inte är billigast på enskilda varor
De behöver ju klistra in bikester loggar på sportbiks sida och byt ut lite text. Sånt tar tid ?
Uh, orkamåste man göra en DNS flush?
Verkar ha kommit några nya rabatter, men inget man kan köpa än. Såg X01 eagle kedja för 325 spänn???
Står ju bara ”nyöppning 15 mars”. Inte vilket år.Skulle inte Bikester.se komma upp idag också ? I alla fall som jag tolkar hemsidan....
Du får vänta tills @robin_bockman åker hem från jobbet ?Vet någon om butiken är öppen då?
Åkte förbi vid 16, det var nedsläckt igen ...Du får vänta tills @robin_bockman åker hem från jobbet ?
Eller hur... 15 mars.. Bättre att inte sätta ett datum än att säga något man inte kan hålla...Det vore förvånande
Det vore förvånande om de öppnar försäljning mot det tyska lagret som inte längre har samma ägare men jag vet inte vad de tänker göraEller hur... 15 mars.. Bättre att inte sätta ett datum än att säga något man inte kan hålla...
Nä de vore förvånande, som du säger. Ja tycker de hade varit bättre om stängde ner köpes-delen av sidan helt och skrev nåt i stil med "Vi kan inte säga ett exakt datum men informerar när det närmar sig nyöppningen!"Det vore förvånande om de öppnar försäljning mot det tyska lagret som inte längre har samma ägare men jag vet inte vad de tänker göra
När jag frågade häromåret erfor jag att om det dyrare/mer komplicerad cykel (typ, hydrauliska bromsar) med Shimano så monteras den av Shimano. Enkelt/billigt monteras av XXL.Jag har aldrig handlat cykelgrejer eller cykelservice på xxl så jag vet inte hur det funkar där och vad de gör/inte gör.
Då har nog någon fått något om bakfoten. Shimano monterar inga cyklar. I de flesta fall när det gäller dussincyklar oavsett prisklass, märke och återförsäljare så byggs cyklarna 90% färdigt i fabriken i Asien (oftast). Sen görs slutmontering/justering av butiken innan försäljning. Hur mycket som ingår i slutmonteringen kan såklart skilja. Vissa cyklar (om vi pratar distans) kan skickas direkt från butikens lager till kund. Vissa plockas upp, slutmonteras/justeras och packas ner igen innan de skickas till kund.När jag frågade häromåret erfor jag att om det dyrare/mer komplicerad cykel (typ, hydrauliska bromsar) med Shimano så monteras den av Shimano. Enkelt/billigt monteras av XXL.
Eller om du är entreprenör, hur mycket det finns att "klippa och klistra"Underskatta aldrig främlingar på internet
Jag har samtalat med mekanikerna på bikester och på xxl i sickla, skulle välja personalen på xxl alla dagar i veckanPersoner på arbetsträning bland annat.
Bikester skruvar mycket bättre än xxl.
Varför då? Berätta mer...Jag har samtalat med mekanikerna på bikester och på xxl i sickla, skulle välja personalen på xxl alla dagar i veckan
Jag letade efter en specifik reservdel, xxl var betydligt kunnigare, men det skiljer sig säkert stort från butik till butikVarför då? Berätta mer...
För att XXL har öppet bikester har ju stängt….Varför då? Berätta mer...
Märkligt. Personen (som kontrolldrog alla skruvar), sa att XXL inte monterade modellen jag köpte, utan att de kom färdiga till dem, från "Shimano". Jag hade inte hört talas om det förut så jag frågade en gång extra.Då har nog någon fått något om bakfoten. Shimano monterar inga cyklar. I de flesta fall när det gäller dussincyklar oavsett prisklass, märke och återförsäljare så byggs cyklarna 90% färdigt i fabriken i Asien (oftast). Sen görs slutmontering/justering av butiken innan försäljning. Hur mycket som ingår i slutmonteringen kan såklart skilja. Vissa cyklar (om vi pratar distans) kan skickas direkt från butikens lager till kund. Vissa plockas upp, slutmonteras/justeras och packas ner igen innan de skickas till kund.
Ja men de flesta cyklar kommer ju monterade, i olika grad. Shimanos delar sitter på cyklar, Shimano bygger inte cyklar :)Märkligt. Personen (som kontrolldrog alla skruvar), sa att XXL inte monterade modellen jag köpte, utan att de kom färdiga till dem, från "Shimano". Jag hade inte hört talas om det förut så jag frågade en gång extra.
Min tanke var nog mindre att säga att det skulle vara en viss komponenttillverkare, och mer att XXL kanske inte monterar så mycket själva som en del antar.
@robin_bockman ja det är väl olika, men de arbetstränande personerna på "mitt" xxl skruvar ihop på lagret. De i verkstan är andra mekaniker.
Var dom kunniga på riktigt, eller lät dom bara mer självsäkra?Jag letade efter en specifik reservdel, xxl var betydligt kunnigare, men det skiljer sig säkert stort från butik till butik
Absolut kunniga och cyklister själva, jag tror dock att vem som helst med lite intresse blir bra i en cykelverkstad efter ett år, för mig handlade det nog om att bikesters verkstad kändes lite väl mycket mountainbike i Åre för min smak, dom är säkert bra på det, stod ju hundratals osålda i butiken i höstas ...Var dom kunniga på riktigt, eller lät dom bara mer självsäkra?
Du menar att dom hade fokus på riktig cycling i en cykelbutik?Absolut kunniga och cyklister själva, jag tror dock att vem som helst med lite intresse blir bra i en cykelverkstad efter ett år, för mig handlade det nog om att bikesters verkstad kändes lite väl mycket mountainbike i Åre för min smak, dom är säkert bra på det, stod ju hundratals osålda i butiken i höstas ...