Allebike MB31 MTB
Det utgick jag från att de var - tack! Det var nog spiken i kistan tror jagVärt att nämna är att shimano mt500-hjulen inte är tubelesskompatibla.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det utgick jag från att de var - tack! Det var nog spiken i kistan tror jagVärt att nämna är att shimano mt500-hjulen inte är tubelesskompatibla.
Jag har hårdbevakat sidan. Noterade i denna tråden att de reade ut cyklar i fjol...Vad tror ni sannolikheten är att Allebike säljer ut Rescues till rabatterat pris den här vintern, alltsa de med standard spec?
Borde vara dennaJag behöver byta min axel till bakhjulet. Passar en Rock Shox Maxle Stealth? Den ser samma ut på specen förutom att den är 2mm längre? Har ni andra tips?
Visa bilaga 685826
Visa bilaga 685827
Robert Axle ProjectHar ni andra tips?
Den interna dragningen är ingen lek på mb31. Vet inte vad man ska kunna göra åt det. Se till att höljena är sträckta? Tycker inte det är nåt problem på vår -23Knep en Rescue på K&S. Mötte upp säljaren halvvägs igår, gjorde några initiala justeringar på kvällen och tog en premiärrunda idag efter lämning på förskolan. Älskarn!
Nu ska ett lite bredare styre på och däck monteras slanglöst. Framöver får vi se om det blir några uppgraderingar. Troligen mer kompetenta däck, kanske en charge 2.1 damper. Men skönt att kunna köpa en komplett cykel där alla komponenter ligger på en helt rimlig bruksnivå. Mycket cykel för pengarna!
Om man vill ha en annan chain stay protector i gummi, vad bör man skaffa då?
Hur har nu löst kablar som skallrar i genomföringarna i ramen? vill ha en tystare cykel.
Visa bilaga 686800
Kanske lite gummitejp runt höljen och slangar där de går in i ramen? Frågan är hur mycket det även låter från skaller inuti ramen?Den interna dragningen är ingen lek på mb31. Vet inte vad man ska kunna göra åt det. Se till att höljena är sträckta? Tycker inte det är nåt problem på vår -23
Det är väldigt tight i porten redan? Men det är ju det enklaste att prova.Kanske lite gummitejp runt höljen och slangar där de går in i ramen? Frågan är hur mycket det även låter från skaller inuti ramen?
Kanske börjar med lite eltejp ett varv eller två.Det är väldigt tight i porten redan? Men det är ju det enklaste att prova.
Jag vet inte om man kan lägga på lagom många varv med lagom intervall inne i ramen. Risken är att det blir svårt som fan att få ut sen.,Kanske börjar med lite eltejp ett varv eller två.
En fråga till. Vilken reservdel behövs för att fimpa lockout till gaffeln, denna?
![]()
RockShox Compression Damper RCT3-Sid A/Revelation A1-A3 Knob Kit, Blue | Bikeinn
Get RockShox Compression Damper RCT3-Sid A/Revelation A1-A3 in Blue Black for 281.49 kr. Ideal for bike with fast delivery. Buy Forks at Bikeinn!www.tradeinn.com
Jag vet inte om man kan lägga på lagom många varv med lagom intervall inne i ramen. Risken är att det blir svårt som fan att få ut sen.,
Om det är samma som -23 så är det inga rör. Det är ju ALU. Dessutom är är portarna väldigt små. Marginellt större än en hydralslang. Enda sättet att få in en liner är genom headset - och får man nog inte ut det igen.Finns det rör inne i rören för att leda hölje? Min Santa Cruz Chameleon har ingen rör inne (trist, då andra SC har det). Jag provade först med skum runt höljet, men det hjälpte inte tillräckligt mycket. Sen fick jag tipset att "vrida upp" höljet genom att vrida handtaget 360 grad. Då trycker höljet mot röret. Nu är min Chameleon tyst.
Har du spiral runt broms & växel? Möjligt det håller styr på det liteTror alltså att skramlet kommer från där slangar och höljen går in genomr ramen, ska prova att döva de först och sen se om ytterligare (och svårare) åtgärder krävs.
Om det är samma som -23 så är det inga rör. Det är ju ALU. Dessutom är är portarna väldigt små. Marginellt större än en hydralslang. Enda sättet att få in en liner är genom headset - och får man nog inte ut det igen.
Vrida & sträcka är nog inte så dumt. Tycker inte vår 23a skramlar...
Hoppas inte dagisfröknarna hänger på Happy, då tar det hus i helvete.Knep en Rescue på K&S. Mötte upp säljaren halvvägs igår, gjorde några initiala justeringar på kvällen och tog en premiärrunda idag efter lämning på förskolan. Älskarn!
Nu ska ett lite bredare styre på och däck monteras slanglöst. Framöver får vi se om det blir några uppgraderingar. Troligen mer kompetenta däck, kanske en charge 2.1 damper. Men skönt att kunna köpa en komplett cykel där alla komponenter ligger på en helt rimlig bruksnivå. Mycket cykel för pengarna!
Om man vill ha en annan chain stay protector i gummi, vad bör man skaffa då?
Hur har nu löst kablar som skallrar i genomföringarna i ramen? vill ha en tystare cykel.
Visa bilaga 686800
Jag hoppas verkligen att vi har många förskolepedagoger på Happy. De på vår förskola cyklar en del och åker mycket skidor. Stenhårda och ljuvliga på samma gång.
Hen kanske är influenser och arbetar som cyklist :)Hoppas inte dagisfröknarna hänger på Happy, då tar det hus i helvete.
Jag hade inget annat att komma med.
Där jag bor är förskolepedagoger nästan de enda som cyklar till jobbet. Och de bor ofta inte nära.
Nej, men en S. Tror det bör fungera men även M borde funka så växer hon inte så är frågan vad som är bäst.Finns det någon nära Malmö/Lund som äger en MB31 Royal eller Allebike Rescue i stlk M som min dotter som kunna testa lite för att se om storlek M är lagom till henne. Hon är runt 165 cm lång och har vuxit hur sin Trek Roscoe i stlk S.
Frugan är 162 och cyklar på min M, men hon hade helst haft en S. Jag är 175 och tycker M passar mig perfekt.Finns det någon nära Malmö/Lund som äger en MB31 Royal eller Allebike Rescue i stlk M som min dotter som kunna testa lite för att se om storlek M är lagom till henne. Hon är runt 165 cm lång och har vuxit hur sin Trek Roscoe i stlk S.
Mätte precis dottern. Hon är 163 cm och växer lite långsammare nu, men hennes tillväxt har inte avstannat ännu. Tror dock inte hon blir längre än 170 cm.Frugan är 162 och cyklar på min M, men hon hade helst haft en S. Jag är 175 och tycker M passar mig perfekt.
Växer hon fortfarande hade jag satsat på M, annars S.
Finns en del exempel på sida 1 i den här tråden.Någon som klämt in 2.6" däck i en Rescue? Funkar det?
Behöver du inte mer fästen på ramen?En MB31 för i huvudsak bikepacking? Men jag vill ha stel gaffel. Treks 1020 träffar AC-måttet ganska bra (5 mm diff) om man drar bort 20 % sag på en 120 mm gaffel. Bra idé?
Varför? Jag vill ha en mtb för syftet. Jag vill ha specarna, komponenterna (Shimano) och priset.
5mm hit eller dit spelar inte någon roll. Kör på det om du vill ha just den gaffeln. Finns ju en uppsjö av alternativ annars.En MB31 för i huvudsak bikepacking? Men jag vill ha stel gaffel. Treks 1020 träffar AC-måttet ganska bra (5 mm diff) om man drar bort 20 % sag på en 120 mm gaffel. Bra idé?
Varför? Jag vill ha en mtb för syftet. Jag vill ha specarna, komponenterna (Shimano) och priset.
Tack för svar. Delar dina iakttagelser fullt ut. SKS Infinity är ett alternativ till baktriangeln. Men jag har inte hittat några bra alternativ till gaffel med rätt A2C. Tips?5mm hit eller dit spelar inte någon roll. Kör på det om du vill ha just den gaffeln. Finns ju en uppsjö av alternativ annars.
Rescue blir en mycket kompetent campinghoj. Bra bang for the buck som du har insett. Kanske hade man önskat en lite större främre triangel för att maximera volym ramväskan.
Jo inga fästen för rack bak men det går ju att lösa på andra vis om man vill det. Old man mountain rack till exempel eller kanske ortleibs quick rack.