Stål!
Kanske mer av en halsa-direkt-ur-flaskan-kille?Var har du vinglaset?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kanske mer av en halsa-direkt-ur-flaskan-kille?Var har du vinglaset?
Exakt.Kanske mer av en halsa-direkt-ur-flaskan-kille?
Då hade han nog gjort som jag, hälld över vinet i en vanlig cykelflaska ?Kanske mer av en halsa-direkt-ur-flaskan-kille?
Ledsen att göra dig besviken. Bör tillägga att jag dessutom inte vet ett skit om vin.Tss tss tss. Besvikelse. Det minste jag hade förväntat mig av dig var en
Visa bilaga 685566
Här sitter jag i källaren på jobbet och väntar på uppdateringar och kom på att @Froste har ju bara fina cyklar och om jag inte missminner mig la han upp en bild på en otroligt fin (ti?) randocykel med ett petit spec-beställt framrack.. Nu hittar jag inte den bilden tyvärr men kan inte annat än instämma med @n3wton, det är bara top-notch grejer du skapar!Måste bara säga en sak: @Froste, nivån på dina byggen verkar ju vara av en annan värld! Hoppas att folk tar sig tid att titta och uppskatta de små detaljerna som ser extremt genomtänkta ut. När du sen skrev att du själv sytt de där väskorna som ser ut att sitta som en keps så är det svårt att inte bli sjukt imponerad över din kompetens! Se till att inte undanhålla några byggen från oss framöver! Mer!?
Alltså nu kanske jag äntligen kan få tummen ur om nu någon snällt frågar. Har tänkt lägga upp ett galleri på mina byggen genom åren men det har inte blivit av såhär långt.Här sitter jag i källaren på jobbet och väntar på uppdateringar och kom på att @Froste har ju bara fina cyklar och om jag inte missminner mig la han upp en bild på en otroligt fin (ti?) randocykel med ett petit spec-beställt framrack.. Nu hittar jag inte den bilden tyvärr men kan inte annat än instämma med @n3wton, det är bara top-notch grejer du skapar!
Men samlingstråd för allt ditt tjusiga, finns det? Om inte, skapa, skryt och inspirera!
Lägg ut! Lägg ut!Alltså nu kanske jag äntligen kan få tummen ur om nu någon snällt frågar. Har tänkt lägga upp ett galleri på mina byggen genom åren men det har inte blivit av såhär långt.
Är inte det slöseri?inte rullat 1 meter sedan år 2000.
Lägg ut! Lägg ut!
Låter som att du har ett litet semester projekt att ta tag i! Ser framemot bilderna!Ang stål! Ett fantastiskt rammat. Följsamt, smidigt. Kolmolybdenstål överlever det mesta av allt. Har en mkt vacker "Le Mond Buenos Aires" strl 58cm. Grupp Shimano 105 8x2. Årsmod 1997, Som inte rullat 1 meter sedan år 2000.
Köpte cykeln ifrån Polisen år 2000. Sen dess har den fått stå.
Som sagt:Har inte ens provkört den sedan dess.
Självklart får du ha precis så många cyklar du vill.Har dock svagheten att jag älskar att MEKA!!!
Svar: Jag har inte kunnat skiljas från Le Monden! Lider ibland av Separationsångest!!!Som sagt:
Varför har du då kvar cykeln?
Självklart får du ha precis så många cyklar du vill.
Men o mekandet är det viktiga för dig så kanske det finns ngt Cykelkök i närheten av där du bor som du skulle kunna bli volontär på?
![]()
Cykelkök = fix, trix och gemenskap
Cykelkök är öppna gör-det-själv-verkstader som finns på många håll i landet. Studiefrämjandet har nu tagit fram en guide till dig som vill starta upp ett.cykelframjandet.se
Jag bor också i Kungsbacka. Häng med på en runda någon gång - jag kan ta gammelstålet.Svar: Jag har inte kunnat skiljas från Le Monden! Lider ibland av Separationsångest!!!
Fö: Har under min levnad byggt mist 1 hundratal hojar. Skulle dock gärna ställa upp som volentär. Bor i Kungsbacka. Har tyvärr inte hälsan fullt ut längre. Har dock cyklat 100km denna veckan. Vilket för 10år sedan skulle varit nada! För här vid västkusten har det varit barmark länge.
Du får det att låta som att du även har nystål. Trodde jag inte om dig.Jag bor också i Kungsbacka. Häng med på en runda någon gång - jag kan ta gammelstålet.
Man skulle inte registrera sig här om man inte var lite tokig.. lägg ut fler bilder och gärna historia bakom dom, om det finns någon.Vet inte vad du menar med nystål? Avser du "Ramvxl", så har jag, (någonstans 1 Botteccia 1980 Campautrust, Ramstrl 55cm. 1 helt unik Mizutani 1994, lackad i flouorisande färg. Tom svår att fota. Utrustn: Helt igenom Campa, 7sp ramvxl. Byggdes endast 4skyltex. Detta i samarbete med Tomas Fåglum, via Lidingö cykel, som lanserade märket i Sverige. Vidare fler stålhojar, som helt glömts bort.
Kan skicka bilder. om intresse finns. Förstår fullt ut om någon betraktar mig som cykeltokig!?
Elak tolkning, endast.Du får det att låta som att du även har nystål. Trodde jag inte om dig.
Kör Polisen fortfarande sådana där utförsäljningar av cyklar? Någon som vet? Hade varit kul att gå och kolla.He, he...
Cykeln var med i en olycka. Dock var jag inte inblandad. Märkligt nog inte en repa på ramen. Men framhjulet blev helt paj. Köpte cykeln ifrån Polisen år 2000. Sen dess har den fått stå. För några år sedan mont jag, (med adaptrar bak=2brickor), helt nya hjul. Dock budget Fulcrum7. Har inte ens provkört den sedan dess. Har dock svagheten att jag älskar att MEKA!!! Har fler gamla stålracrar. Är svag för det jag betraktar som udda/unikt och vackert. Blir dock alltid exalterad vid anblicken av en läcker välskött och slank STÅLRACER!
Vill utryckligen säga att jag inte pysslar med hojar för att tjäna pengar! Detta är en hobby och när jag säljer en cykel, (pga platsbrist), sker detta alltid till självkostnadspris.
De har olika auktionsbolag de skickar till beroende på län. I mitt tycke är de flesta av auktionshusen riktigt usla! Dåliga hemsidor med vag information och oftast så dåliga att de inte går att använda..Kör Polisen fortfarande sådana där utförsäljningar av cyklar? Någon som vet? Hade varit kul att gå och kolla.
Hängde mycket på Cykelköket för och har man ett i närheten rekommenderas det varmt. Väldigt givande. Kungsbacka kan vara svårt dock. Det jag hade nära var vega-gatan i Göteborg men det är nedlagt (flyttat och sedan riven lokal) sedan länge tyvärr.Svar: Jag har inte kunnat skiljas från Le Monden! Lider ibland av Separationsångest!!!
Fö: Har under min levnad byggt mist 1 hundratal hojar. Skulle dock gärna ställa upp som volentär. Bor i Kungsbacka. Har tyvärr inte hälsan fullt ut längre. Har dock cyklat 100km denna veckan. Vilket för 10år sedan skulle varit nada! För här vid västkusten har det varit barmark länge.

Frääääsigt! Vad är det för framgaffel? Känns riktigt biffig.Har pillat lite med grusräsern nu när våren gör sig välkommen. Inte rullat en meter än (i år) men väger in på 9375g med pedaler, flaskhållare och ringklocka - ja, som på bilden :)
Visa bilaga 687024Visa bilaga 687026
TackarFrääääsigt! Vad är det för framgaffel? Känns riktigt biffig.
Tack för svar! Och synd att det är som du säger.De har olika auktionsbolag de skickar till beroende på län. I mitt tycke är de flesta av auktionshusen riktigt usla! Dåliga hemsidor med vag information och oftast så dåliga att de inte går att använda..
Vad är de största skillnaderna på moderna stålcyklar kontra äldre? Mer än skillnad i pris och grafisk profil då.
Kan inte släppa det där med raka överrör, feta däck och bockstyre, typ Omnium CXC. Men osäker på vilken riktning jag bör ta för vilken "gravel"/monstercross/fet-cx/året-runt-pendlare jag ska ha.
Den stålcykel jag har framför mig har rör med icke-cirkulärt tvärsnitt. Det gör att det går att styra styvheten i olika riktningar. Vad det gör för verklig skillnad kan man diskutera.
Vad är de största skillnaderna på moderna stålcyklar kontra äldre? Mer än skillnad i pris och grafisk profil då.
Kan inte släppa det där med raka överrör, feta däck och bockstyre, typ Omnium CXC. Men osäker på vilken riktning jag bör ta för vilken "gravel"/monstercross/fet-cx/året-runt-pendlare jag ska ha.

Grovt generaliserat kan man säga att det är mera flex i äldre cyklar, men det är som sagt grovt. Det är konstgt men jag har fortfarande inte riktigt kommit tillrätta med sluttande överrör, känns lite som att cykeln "sitter" på bakändan och jag föredrar helt klart horisontellt.Vad är de största skillnaderna på moderna stålcyklar kontra äldre? Mer än skillnad i pris och grafisk profil då.
Tycker det beror på, på en randocykel och liknande jag cyklar längre sträckor med gillar jag flexet som blir i en quillstam. Alla ahead jag provat har varit klart styvare.Att man slipper quill är inte det sämsta heller.
Jag har suttit och studerat cyklar från olika årtal och försökt luska ut varför jag tycker att semimoderna och moderna cyklar är såpass "fula". Kom fram till att brytpunkten ligger runt 2004-2005 då topprören började hamna på sniskan. En racer med "breda" rör från 2000 med rakt topprör är det absolut snyggaste i min mening.Grovt generaliserat kan man säga att det är mera flex i äldre cyklar, men det är som sagt grovt. Det är konstgt men jag har fortfarande inte riktigt kommit tillrätta med sluttande överrör, känns lite som att cykeln "sitter" på bakändan och jag föredrar helt klart horisontellt.
För min del är det främst bromsar och mer responsiv och rapp styrning till följd av biffigare headtube och kolfibergaffel, tillsammans med plats för bredare däck. Att en modern stålcykel går så mycket snabbare än en gammal är jag inte säker på. Däremot bromsar den galet mycket bättre, styr in och ut ur svängar kvickare och går mycket bättre på varierat underlag givet mycket större däck.Vad är de största skillnaderna på moderna stålcyklar kontra äldre? Mer än skillnad i pris och grafisk profil då.
Håller med, tur att det finns custom ;)Jag har suttit och studerat cyklar från olika årtal och försökt luska ut varför jag tycker att semimoderna och moderna cyklar är såpass "fula". Kom fram till att brytpunkten ligger runt 2004-2005 då topprören började hamna på sniskan. En racer med "breda" rör från 2000 med rakt topprör är det absolut snyggaste i min mening.
Satan vad snygg! ?För min del är det främst bromsar och mer responsiv och rapp styrning till följd av biffigare headtube och kolfibergaffel, tillsammans med plats för bredare däck. Att en modern stålcykel går så mycket snabbare än en gammal är jag inte säker på. Däremot bromsar den galet mycket bättre, styr in och ut ur svängar kvickare och går mycket bättre på varierat underlag givet mycket större däck.
Saker man får plikta med är sluttande överrör och lite klumpigare rör här och var.
Min senaste cykel ser ut såhär och passar perfekt in på en del av de uttryck du skriver sist i ditt inlägg!
Visa bilaga 688405
Riktigt jäkla bra cykel!