[OT] Memes, den stora tråden.

1000020247.jpg

Zeichnung9.png

2006 tyckte en maintainer för Debian att det var en bra idé att kommentera bort en kodrad i openssl för att få bort en (felaktig) varning om oinitierat minne. Två år senare upptäcktes att alla krypteringsnycklar som genererats på Debian, Ubuntu, mfl. var i princip värdelösa.
Vem Gaius Baltar är får ni googla själva.

Visa bilaga 687275
2006 tyckte en maintainer för Debian att det var en bra idé att kommentera bort en kodrad i openssl för att få bort en (felaktig) varning om oinitierat minne. Två år senare upptäcktes att alla krypteringsnycklar som genererats på Debian, Ubuntu, mfl. var i princip värdelösa.
Vem Gaius Baltar är får ni googla själva.
Jag tror jag minns den faktiskt nu när du säger det.

Den går iaf inte att skruva med. Var en kund som lämna in en drygt 10 år gammal cykel på köpet cykel och jag hittade inte ens åt verktyg som passade till en del av delarna. Slutade med att jag bad kunden att skrota den istället ?
Sist jag mekade med en var när sonen lyckades böja en av vevarmarna. Rätade ut den på huggkubben med baksidan av yxan. Kändes som rätt verktyg för den cykeln.

Svenska Freds får dra igång en subventioneringskampanj för plockgodis och sockerdricka.
Det känns i ärlighetens namn inte helt nödvändigt. Kanske investera en slant i Monster däremot.

//Den där killen som hoppar in en gång i kvartalet på lokala Konsum-butiken när någon kompis och kollega behöver vara ledig. ?

Tillbaka
Topp