Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Utan att ha provat Fox och svårt att se på bild hur lika de är på insidan, men har VPD System Torso:Nån som testat/har båda?
Nog tänkt att ha den under jersey. Är Fox skönast då kanske?
Tackar! Ja POC är väl tänkt att köra utanpå helt enkelt… argh svårt att bestämma sig ?Utan att ha provat Fox och svårt att se på bild hur lika de är på insidan, men har VPD System Torso:
Den är inte så trevlig att ha mot huden men med ett brynjeunderställslinne under funkar det finfint. Det är också en trevlig finess att det i stort sett inte är någon textil i det som kan bli äcklig, bara banden. Så understället tar svetten och skyddet kan man vid behov skölja av med slang bara.
Jag tycker inte det är speciellt snyggt med det utanpå, eller för den delen praktiskt att skyddet blir helt lerigt i dåligt väder, så därav att jag kör underställslinne-skydd-tröja utom när det är riktigt varmt då det blir tisha-skydd.Tackar! Ja POC är väl tänkt att köra utanpå helt enkelt… argh svårt att bestämma sig ?
Får man fråga om din längd och vilken storlek du kör? Är själv 180/80kg typ normalbyggd. Är det Large i regular då som gäller? Eller slim kanske?
Ok. Men den Foxen är ok att ha underst då?Jag sålde precis mitt POC för att köpa ett FOX D3O av just den anledningen att jag ville ha skyddet under tröjan, vilket inte alls var skönt med POC. Ryggskyddet är dock lite kortare på FOX men bröstskyddet större.
Ja, ingen kardborre eller så som skaver. Kan såklart bli lite varmt men inget jag tänker på.Ok. Men den Foxen är ok att ha underst då?
Och vilken längd/vikt har du och körde du på s/m eller L/xl varianten? (Om man får fråga herrn om vikten ?)Ja, ingen kardborre eller så som skaver. Kan såklart bli lite varmt men inget jag tänker på.
170/70kg. Köpte först s/m men den var för kort i ryggen så returnerade och köpte l/xl (jag har extremt korta ben och lång rygg ?)Och vilken längd/vikt har du och körde du på s/m eller L/xl varianten? (Om man får fråga herrn om vikten ?)
Om man ska köpa sig en nätbrynja då kanske - brukar ha POC utanpå annars. Funkar en sån här i "kammad bomull"?
![]()
Nätbrynja - Jägarliv
En skön brynja i god kvalite och med bra passform. Färg: vit. Material: 100% kammad bomull. Tvättråd: 60º. Sträckes i vått tillstånd.www.jagarliv.se
Jo, fast jag tänker att det lär väl inte blir så mkt transport av fukt med skyddet på? Allt blir väl fuktigt oavsett material?Bomull måste ju bli fruktansvärt. Skulle satsa på Craft Coolmesh eller liknande som är utformat för att kyla och transportera bort fukt.
ok så L/XL får det bli. Är 180/80kg170/70kg. Köpte först s/m men den var för kort i ryggen så returnerade och köpte l/xl (jag har extremt korta ben och lång rygg ?)
Jag tackar för tipset. Men jo den och även 3.5 chest från Leatt har jag kollat på.Vet inte hur mycket du kollat runt innan du hamnade i valet mellan dessa. Jag vill ändå tipsa om Leatts väst. Kollade en del tester på Youtube och valde den som heter Airflex. Nu verkar det finnas nån Reaflex, osäker om det är en ersättare (båda finns på Leatts sida).
![]()
leatt
LIGHTWEIGHT SLIM AND SUPER VENTED A great addition for 2022 is the AirFlex Chest Protector, a lightweight, CE certified impact protector with padded side pr ...leatt.com
Bra ventilerad samt lätt och smidig att trampa runt med en heldag i park, eller ett par timmars pushbikande i hemmabackarna. Har en Craft coolmesh under och tröja över. Spolar av den i duschen, ibland med lite flytande tvättmedel som jag stryker ut med handen. Den väger strax över 700 g och bör vara ca 100 g lättare än foxen.
Jag har aldrig kört den direkt mot fläsket så det vet jag inte. Däremot har jag gjort en rejäl lufttur och landat på rygg, hade nog mycket flyt men det var bara att cykla vidare.Jag tackar för tipset. Men jo den och även 3.5 chest från Leatt har jag kollat på.
Känns som att Fox o Poc skyddar mer än det tunna materialet på airflexen… eller? Kan ju ha fel som vanligt ? Löst nån review att materialet i airflex är oskönt mot bar hud också. Men det vet man ju aldrig.
Gött att höra!!!! ?Jag har aldrig kört den direkt mot fläsket så det vet jag inte. Däremot har jag gjort en rejäl lufttur och landat på rygg, hade nog mycket flyt men det var bara att cykla vidare.
Haha. Bläckfisk ? ??Jag har själv POC och barnen har varsitt Fox Raceframe. Som många sagt tidigare så är inte poc så nice mot huden men är inte katastrof, man vänjer sig och allt är varmt när det är vamt... Värst är att det låter som man har en bläckfisk på bröstet som skvalpar runt.
För bikepark främst hade jag köpt raceframe, och för mestadels skogscykling POC, båda fungerar för båda ändamål
Det är skillnad om fukten ligger kvar mot huden eller om tyget ändå hjälper till att leda bort lite - plus att om man t ex knäpper upp vid lunch eller ett långt liftåk hinner man torka en del om det är ett snabbtorkande tyg. Men det behöver inte vara något fancy, bara det sitter bra och inte är för kort så det kryper upp i ryggen under skyddet.Jo, fast jag tänker att det lär väl inte blir så mkt transport av fukt med skyddet på? Allt blir väl fuktigt oavsett material?
Ska kolla Crafts variant. Tack för tipset!
Edit: Hittade även denna till lite bättre pris än Craft: https://www.decathlon.se/p/623-1833...g.html#/demodelsize-200s/demodelcolor-8296143