Bästa appen för landsvägscykling?

Man behöver ingen app för att cykla..
Håller med men vill man ut eller in ifrån större städer så underlättar de otroligt mycket enligt min erfarenhet. Minns cykling in och ut större städer som ruggigt svårt förr i tiden. Har minnen ifrån Rom med stora vägar och ruggigt tuff trafik som gjorde livet surt. Men minns även när jag som nyinflyttad försökte korsa Stockholm norrifrån vid Millennieskiftet. Jävlar vad jag svor när jag var lost i trakterna av Görveln. Görveln väcker fortfarande mycket dåliga vibbar i familjen när vi hör namnet. Idag kör jag ledigt in och utifrån London, Rotterdam , Waterloo, Lille eller Hamburg tack vare App. Så ibland kan app vara bra. Man brukar dock lära sig snabbt så kan nog fixa några av ovanstående utan app numera. Men ibland bygger de om och då känns det tryggt. Blir man vilse med cykel i storstad kan förlora sjukt mycket tid och motivation. Men hemomkring och på lätthittade vägar behövs inga appar. I mindre städer funkar det t.ex. utmärkt att fråga hur hittar jag in till Enköpings centrum. Lite värre när man i utkanterna av London ställer samma fråga. Samma gäller även Stockholm.

Kanske inte. Men är nyinflyttad i Malmö och kan inte vägarna lika bra här som i Stockholm. Och vill veta vart det är okej att cykla och inte.
Det är alltid någom som berättar hur man skall göra och inte.
Jag har hittat helt otroliga vägar och stigar tack vare APPar.

Själv kör jag Trailforks för stig. Koomet för att planera långa äventyr, gillar att man ser allt från affärer, matställen, hotell och campings. Wikiloc för Spanien för att sno andras gpx filer och loggar allt via Strava

Tillbaka
Topp