UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/XCM/DHI/EDR)

Maj 21 är det som gäller. inge priser kända men det måste ju vara sportpaket så det är ju inte att tänka på när XCO är det enda intressanta
1712588278379.png

Ok, antar jag skippar DH i år.

Det är egentligen Enduro jag vill se, men de verkar inte få ihop ett bra format att se det på så får kanske väntas några år.

Red Bull verkar få ihop ett och annat evenemang men utan riktig tävlingsspänning än.

Maj 21 är det som gäller. inge priser kända men det måste ju vara sportpaket så det är ju inte att tänka på när XCO är det enda intressanta
Visa bilaga 691185
Vad är det där?
Jag har ett Eurosport-abonnemang för 179:-/mån och ser inget i abonnemangsvillkoren att det ska upphöra. Vi har iallafall tittat på lvg och cx på det, men dels är det bara sedan i vintras och dels har jag inte rotat alltför mycket i vad som visas

Vad är det där?
Jag har ett Eurosport-abonnemang för 179:-/mån och ser inget i abonnemangsvillkoren att det ska upphöra. Vi har iallafall tittat på lvg och cx på det, men dels är det bara sedan i vintras och dels har jag inte rotat alltför mycket i vad som visas

Det är discovery, det var väl där GCN+ i hamnade? Euosport kanske funka

Det är discovery, det var väl där GCN+ i hamnade? Euosport kanske funka
Ja, Eurosport, (enklaste?) abonnemanget för 179:+/ mån funkar för förmodligen all lvg som gcn+ visade. Och nu gick jag igenom veckan som kommer, det verkar som att xc ska visas. Och samma med klättring, vilket inte har med cykling att göra men är en bonus för mig.

WB äger väl rubbet (Eurosport, Discovery, ...). Vore i och för sig trevligt om man kunde få bara sporten via Eurosport och till ett lägre pris än Max+sportpaket. Dock undrar cynikern i mig om det kommer att få finnas kvar när Max lanseras.

Discovery+ med 59 kr/månad är väl det billigaste alternativet för streaming av mtb(för mig är visserligen enbart xcc/xvo intressant) so far?

Fäääck hur ska man då ta del av sändningen från Brasilien till helgen? Blir ju trist att kolla i efterhand
Jag antar att man kan teckna nu och att det konverteras 21 maj.

Den enda information jag har är att mitt HBO med 50% ska fortsätta gälla - men de kommer så klart att slå hål på det så småningom.

Edit. Separat eurosport abbonemang kanske lever kvar. Ingen aning

Alldeles för krångligt o förmodligen för dyrt att följa DH-säsongen i år tyvärr. Kommer Warner att sjabbla bort allt på allvar nu i år, kan man undra.

Får hitta andra intressen alternativt kolla semifinalerna gratis på Youtube för att få lite känsla för banorna i varje fall.

(Gammal info från förra året)
Downhill
  • Junior category: available for free live on YouTube and the UCI Mountain Bike World Series website – also live on GCN+, Eurosport and Discovery+
  • Elite semi-finals: available for free live on YouTube and the UCI Mountain Bike World Series website – also live on GCN+, Eurosport and Discovery+
  • Finals: live on GCN+, Eurosport and Discovery+

Jag vill kolla på ett par DH och 60-70% av xcc och xco. Ingen annan sport. Visst, jag kan kolla klättring och lite annan men inte betala för det.
Vet inte vad jag är beredd att betala men x12 månader väldigt lite.
Tror jag får skita i det tills de gör ppv eller ett enkelt sätt att slå av och på per månad för just det jag vill se.

Det står visserligen eurosport. Det är väl mest dart och pool men kanske kommer lite cykel och simning ibland?
Samma text står på alla, men det är olika färg på fonten. Min tolkning är att det som är vitt ingår medan det i grått inte ingår. I takt med dyrare abbonemang blir allt mer av texten vit.

Jag kan tänka mig pröjsa 179 kr i månaden men då ska upplevelsen vara bättre än att kolla på en pirat stream. I nuläget klarar inte eurosport att leverera en smidigare användare upplevelse med bättre kvalitet än tiz.

det verkar som att britter bara behöver bara betala 94 kr/mån. så med vpn kanske en kan lyckas köpa ett brittiskt abonnemang.

brittland.png

tiz skriver att de sänder världscupen lör-sön. jag skrek rakt ut "men xcc:n på fredag då!??" och kastade tangentbordet i väggen, men sen läste jag att elit-xcc:n går av stapeln på lördag kl 17 svensk tid.

Så, Eurosport eller MAX om man vill titta lagligt. Kommer Eurosport påverkas av MAX? Eller finns Eurosport kvar i oförändrad form?

Detta finns säkert nämnt i tråden, men jag hittar det inte och google hjälper tyvärr inte heller då jag inte hittar entydig info om detta.

Så, Eurosport eller MAX om man vill titta lagligt. Kommer Eurosport påverkas av MAX? Eller finns Eurosport kvar i oförändrad form?

Detta finns säkert nämnt i tråden, men jag hittar det inte och google hjälper tyvärr inte heller då jag inte hittar entydig info om detta.
Jag har inte sett något svar som förtydligar vad som ska hända, trots letande. Min gissning är att det inte är externt kommunicerat från koncernen än. Den som lever får se.

Jag föll till föga och har nu börjat abonnera på discovery+ för 179 kr /månad. Det är inte pengarna som stör mig egentligen utan snarare dinosaurie-metoden av att behöva köpa ett paket. Vad fan ska jag med snooker, badminton, fotboll, golf etc till när jag är helt ointresserad av det? Får väl stå ut något år tills cykel förhoppningsvis byter ägare igen till något smartare

Enda anledningen att se på det är väl akut behov av att spy upp något men avsaknad av vanligt kräkmedel.
"För att kasta upp maginnehållet under kontrollerade former lämpar sig t ex en deltävling av melodifestivalen från Säffle alldeles utmärkt. Vid akut behov finns avsnittet av Wahlgrens värld där Benjamin frågar sin mor Pernilla om han kan få hjälp att raka röven där det är svårt att komma åt. Och i sällsynta, ytterst kritiska, situationer kan man kolla på valfri doksåpa innehållandes Sebastian Dawkins"
1000006399.jpg

Är, förutom allergisk mot Wahlgrens värld, även allergisk mot alla former av abonnemang. Är tvingad till att betala för el, internet, Netflix o Spotify men det ska fan inte komma något mer abonnemang. Det blir en jäkla massa pengar som flyger iväg i slutändan som man kan ha roligare för.

PPV däremot är helt ok vid de tillfällen jag hinner titta på ngt intressant.

Tycker det beror på vad det handlar om och priset. Är det ngt man nyttjar regelbundet och priset inte är tokigt tycker jag abonnemang är helt ok. Om man däremot nyttjar det sporadiskt och det bara är en mkt liten del av det som ingår i abonnemanget som man är intresserad av kan ppv kännas rimligare.

Jag kikar t.ex. på alla längdskidstävlingar i VC, vilket innebar fyra månaders abonnemang denna vintersäsong. Att hålla på och betala säg 50 kronor per lopp skulle dels bli struligare och dels dyrare totalt.

Tycker det beror på vad det handlar om och priset. Är det ngt man nyttjar regelbundet och priset inte är tokigt tycker jag abonnemang är helt ok. Om man däremot nyttjar det sporadiskt och det bara är en mkt liten del av det som ingår i abonnemanget som man är intresserad av kan ppv kännas rimligare.

Jag kikar t.ex. på alla längdskidstävlingar i VC, vilket innebar fyra månaders abonnemang denna vintersäsong. Att hålla på och betala säg 50 kronor per lopp skulle dels bli struligare och dels dyrare totalt.
Jag hade hellre haft ppv än abonnemang som innehållet är till 99% saker jag inte ser på.

Tillbaka
Topp