Giro d'Italia 2024 (4-26 maj)

Kul att Ganna drog iväg även om det inte höll. Milan är en lång jävel för att vara Italienare och inte helt byggd som spurtare.
Ganna och Milan är väl i viss mån rätt lika. Båda banåkare som kört (lag)förföljelse. Båda 193 cm långa. Sen är ju Milan rappare och Ganna bättre på tempo.

De får onekligen jobba lite för att plocka in Ganna.

Såja, dax igen. Vilka superfina bilder - där har man ju såklart TouringCyklat, Genua - Cinque Terre - Pisa och vidare. Så kul att kolla på ! ?

i8.jpg

Köpte La Gazzetta dello Sport med Sportweek, Giro d’Italia-bilagan, i lördags. Skickar gärna den med posten om någon har intresse av att bläddra i den. I mitt amatörtycke rätt så fina summeringar av etappernas längd, karaktär, etc.
Skriv isåfall här i tråden så skickar jag imorgon eller fredag ❤️??

Bilagor

• IMG_1232.jpeg
    IMG_1232.jpeg
    160.4 KB · Besök: 55
Sänds de stora cykelloppen i sin helhet på Eurosport 1?
dvs räcker det med att ha Eurosport 1 om man vill följa cykel?

Var det därför G hade lite hopp och kast på cykeln ? Såg nästan ut som växlarna rappade alt bytte oväntat under last

Berodde nog mer på sidvinden. Många sent startande som kommenterade skillanden i vind. Med tanke på hur många Ineos-cyklister som placerade sig högt så tror jag nog inte det var problem med teknologin.

Han har väl tyvärr råd att gå in i väggen en gång nu.

Krasch/sjukdom är gissningsvis det enda som kan stoppa honom nu.
Hans enda (?) svaghet har väl hittills varit väldigt hög höjd, men frågan är väl om någon i det här startfältet har kapacitet att utmana ändå. Total genomklappning, sjukdom eller krasch är väl det som kan stoppa. Inget som förändrats sedan första tramptaget dock...

Kom hem idag efter en vecka i Italien.
Blev turer i bergen norr om Montecatini Terme, ner till Empoli och ut till Pisa och Via Reggio.
Vi hann även kolla slutet på etapp 5 i onsdag stod 8 km från målet i Lucca.
det gick hiskeligt fort då det var svagt utför och medvind.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp