Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så sant som det är sagt.First rule of allmän hjälp: se stilig ut.
Second rule of allmän hjälp: se stilig ut. :)
Man behöver inte ens hjälm (förrän man behöver den). Tusentals med cyklister genom tiderna har inte använt hjälm. Det har gått bra ändå. Visst, fler dödsfall, men... De flesta har inte behövt hjälm. Glasögon är väldigt bra då farten ökar (av flera olika och naturliga anledningar). Men, behövs inte (förrän de behövs). Cruisa till affären? Inte samma sak. Mörsta på på en landsväg? Då är det bra med två insektsfria ögon. Det tycker jag är värt att nämna/påpeka/förtydliga för nybörjare.Så sant som det är sagt.
Men: Känner mig ändå tvungen att förtydliga. Jag skrev alltså att man inte behöver vadderade brallor och glasögon för att börja med landsvägscykling. Sedan ifrågasatte någon detta på ett mycket otrevligt sätt, och jag nödgades motivera varför jag personligen inte använder glasögon när jag cyklar.
Det inleddes alltså med en otrevlighet i det lilla, som sedan urartade i en massa skit. Jag har inte, och kommer aldrig ha, problem med eller ifrågasätta att vissa cyklister använder glasögon eller annan skyddsutrustning. Men det finns tusentals och åter tusentals landsvägscyklister som inte använder eller inte har använt det.
Men det är ett dåligt tips att inte rekommendera riktigt cykel byxor och glasögon för en som vill börja cykla landsvägsSå sant som det är sagt.
Men: Känner mig ändå tvungen att förtydliga. Jag skrev alltså att man inte behöver vadderade brallor och glasögon för att börja med landsvägscykling. Sedan ifrågasatte någon detta på ett mycket otrevligt sätt, och jag nödgades motivera varför jag personligen inte använder glasögon när jag cyklar.
Det inleddes alltså med en otrevlighet i det lilla, som sedan urartade i en massa skit. Jag har inte, och kommer aldrig ha, problem med eller ifrågasätta att vissa cyklister använder glasögon eller annan skyddsutrustning. Men det finns tusentals och åter tusentals landsvägscyklister som inte använder eller inte har använt det.
Ja fy fan. Kan lindras i augusti kanske. Solplågan alltsåEfter glasögon-gate här ovan vill jag bara meddela att jag funderar på att köpa ett par cykelglasögon. För jävla soligt ute just nu.
Räknar dagarna.. ?Ja fy fan. Kan lindras i augusti kanske. Solplågan alltså