Bonzo
Aktiv medlem
[OT] Ny 65" tv, best bang for buck - vilken ska jag köpa och varifrån?
Kanske en dum fråga, jag har idag ett par ”gamla” Chromecasts (gen.2, tror jag) som jag castar till fr appar i mobil eller paddan.
De nya Chromecasts med Google-TV, innebär det att apparna ligger direkt på den (förinstallerade plus att jag kan ladda ner?) och att jag slipper styra det hela via apparna i mobil/platta? Dvs att TV:n i princip blir en Google/Android smart-tv när man pluggar in en sådan?
Det där är lite irriterande eftersom de tidigare Chromecast gick att köra via TVns USB-portar, men den nya behöver som sagt ha adaptern inkopplad. I övrigt är den nya Chromecasten klart överlägsen de gamla. Jag började med att köpa en, men när jag vant mig vid den bekvämligheten var jag tvungen att köpa den nya modellen även till övriga TV's i huset.Ja, som andra redan har skrivit
Som andra Chromecastar drivs de av USB, men som jag har förstått det skall det inte funka att använda USB-uttaget på TVn, den USB-adapter som följer med skall lämna 1,5A.
En trevlig sak är också att du kan köra ljudet via Bluetooth från den nya Chromecasten. Jag har länge kört med trådlösa lurar men har tidigare varit tvungen att ha en separat sändare inkopplad, men nu slipper man alltså det.