Unmapping 2024

Unmapping 2024
Måste man repa mkt för att cykla loppet? ?

Konceptuellt roligt lopp som garanterat inte är för mig. Jag hejar dock på er som är villiga att anta utmaningen.

Unmapping 2024
Hur ska man tänka kring packning till 900km?
Är man ute i bushen hela vägen och behöver ha käk med sig från dag ett eller kan lösa det längs vägen?

Unmapping 2024
Ser på kartan ut som ett antal orter med affärer passeras på vägen. Inte säker på om det är 2024 års karta som jag hittade men har för mig att jag läste att det inte skulle vara några våldsamma omläggningar av banan så min gissning är att du kommer att kunna proviantera längs vägen.

Sen antar jag att det är klokt att ha öppettider med i planeringen och ha funderat igenom på förhand vad som kan vara rimligt och hur man anpassar sig efterhand. Lär vara svårt att lägga upp en plan på förhand som håller till 100%. En flexibel och robust strategi är nog bra.

Unmapping 2024
Det finns gott om platser att både äta och sova på längs vägen.
Själv gillar jag att cykla med lätt ekipage och ligga på lagom mycket (har oftast ett uppsatt tidsmål), och så cyklar jag tills jag är så trött att jag inte har några problem att sova på/i/under lite vadsomhelst alt. tar in på ett riktigt boende. Det fina med Unmapping och liknande lopp är att man kan bestämma själv utifrån vilken sorts resa man vill ha huruvida man ska campa till 100% eller bara ta med sig kortet, eller både och.

Unmapping 2024
Unmapping Hestra är igång sedan 13:00 idag.

20240531_125842.jpg

Unmapping 2024
Nån som har koll hur det går? Det är visst ingen tracking i år så det är lite svårföljt för internetcyklister.
Jag tror att racegeneral @Petert cyklar snabbaste vägen hestra-smygis och räknar med att hinna fram lagom till första cyklist är i mål.
Nils körde på lite drygt 15h förra året så han bör vara framme strax efter 04 om han håller samma tempo.

Unmapping 2024
Lite svårföljt, jo tack. Kräver nog att man smyger ut och monterar upp lite webcams längs banan inför nästa upplaga. Som det är nu framstår kremlologi som rättframt och uppenbart i jämförelse.

Unmapping 2024
Jag tror jag kom I mål 03:34 (14:34 i racetid), men det var sannerligen lite suddigt på slutet. Sista biten är en härlig utmaning dagtid och näst på en tortyr på natten.

Vilade en stund tills första paret kom i mål och cyklade hem sen. Fick initialt hjälp med navigeringen ”du, psykakuten är åt det hållet” men lyckades kryssa mig hem för att köpa nybakade frukostfrallor till familjen.

Trots mindre mängd regn upplever jag denna omgång som hårdast hittills, kanske för att jag fick gå lite djupare ner i källaren och att morgonen ”aldrig kom”.

Förutom ett kortare stopp vid CircleK i Örkelljunga och något ”nature break” var det rull hela vägen in i mål. Med facit i hand skulle jag ha haft lite extra utrymme för att ta med mat då det var för varmt för armvärmare/vindväst, regnjackan bara användes på vägen hem så det var ganska fullt.

Bilagor

• IMG_2531.jpeg
    IMG_2531.jpeg
    671.7 KB · Besök: 106
Unmapping 2024
Jag tror jag kom I mål 03:34 (14:34 i racetid), men det var sannerligen lite suddigt på slutet. Sista biten är en härlig utmaning dagtid och näst på en tortyr på natten.

Vilade en stund tills första paret kom i mål och cyklade hem sen. Fick initialt hjälp med navigeringen ”du, psykakuten är åt det hållet” men lyckades kryssa mig hem för att köpa nybakade frukostfrallor till familjen.

Trots mindre mängd regn upplever jag denna omgång som hårdast hittills, kanske för att jag fick gå lite djupare ner i källaren och att morgonen ”aldrig kom”.

Förutom ett kortare stopp vid CircleK i Örkelljunga och något ”nature break” var det rull hela vägen in i mål. Med facit i hand skulle jag ha haft lite extra utrymme för att ta med mat då det var för varmt för armvärmare/vindväst, regnjackan bara användes på vägen hem så det var ganska fullt.
En uppvisning! 14.34 på 35 mil på överlägset mest grus och sämre. 3000 höjdmeter.

Nils, nästa gång du kommer fram är jag på plats. (Det är väl närmast på Sverigetempot och vad ska vi tro om det?)

Unmapping 2024

Grymt imponerande!

Hur gjorde du med energi? Flytande socker och sen en kaffe i Örkelljunga eller..?

Unmapping 2024
En halv Maurten Solid (225) varje halvtimma fram till halvvägs. En CircleK wrap och en häxbrygd på iskaffe och nocco i Örkelljunga. Den andra iskaffen åkte i väskan. Åt någon bar till senare, men det var svårt att hinna / orka äta när man skakar runt i natten. Borde nog investerat några minuter på att distribuera kvarvarande energi när jag ändå stod still, nu blev det onekligen så att intensiteten och piggheten gick ner efter ca 11 h. Saknade mina koffeingels.

IMG_2523.jpeg

Tillbaka
Topp