Vilken dropper..

davveno1

Aktiv medlem
Vilken dropper..
Ska man köpa?

Runt 200-210mm drop.
31.6mm diameter.

Tycker det är lite väl saftigt med 3500 för nya Oneup v3 annars hade det nog blivit en sådan.
V2 verkar slut överallt i den storleken jag söker.

Vilken dropper..
Ja den va billig iaf. Någon här som har nått att säga om den?
https://www.bike24.com/p2466814.html den kostar typ lika mycket, vilken är att föredra?

Lite dåligare, som reviews där visar upp.

Brand/Tranz-x eller en av de hundratals rebrandade är vad man ska har. Jag har just bytt från Brand-X till OneUp V3. Enda förbättring, förutom lite mindre vikt, är att OneUp kommer up snabbare, Brand-X är lite långsamt.

Det enda som jag har sett som är bättre och mer premium än Brand-X är BikeYoke Revive.

Vilken dropper..
Sök åsikter om den Highline här på forumet. Det finns en del missnöjda ägare.
Den jag länkade till kan du justera trycket i, sen finns det de som tycker det krävs mycket kraft för att trycka in reglaget. Själv kör jag med OneUps, Wolftooths resp. Shimanos reglage och har inga såna problem.

Vilken dropper..
Får man kapa tråden för en lite annorlunda fråga om dropper. Jag har en bekant som lider av en ovanlig muskelsjukdom främst i benen som gör att musklerna långsamt förtvinar. Han kan gå och cykla men om han bara får lite snedbelastning i steget orkar han inte hålla emot utan faller. Cykla går bra men att stiga av är besvärligt för honom. Han måste parera så att han har något att ta tag i när han ska stanna och kliva av cykeln. Jag har dropper på min mtb och tipsade om det. Då är det ju bara att sänka sadeln och sätta ner båda fötterna när han ska stanna. Han tror det skulle vara perfekt lösning för honom. Tyvärr köpte han en elcykel (Ecoride) innan detta kom på tal och den har en ovanlig dimension på sadelstolpen. Om jag nu minns rätt är det 30,4 eller möjligen 30,6 mm. Jag har googlat runt utan att hitta någon och han har gjort det själv också samt kollat med butik. Möjligen att det kan finnas i Kina men han har inte lust att chansa och köpa därifrån. Det han söker är alltså en dropper med extern kabeldragning 30,4 eller 30,6 mm. Chansar på om någon på forumet vet var man kan söka.

Vilken dropper..
Får man kapa tråden för en lite annorlunda fråga om dropper. Jag har en bekant som lider av en ovanlig muskelsjukdom främst i benen som gör att musklerna långsamt förtvinar. Han kan gå och cykla men om han bara får lite snedbelastning i steget orkar han inte hålla emot utan faller. Cykla går bra men att stiga av är besvärligt för honom. Han måste parera så att han har något att ta tag i när han ska stanna och kliva av cykeln. Jag har dropper på min mtb och tipsade om det. Då är det ju bara att sänka sadeln och sätta ner båda fötterna när han ska stanna. Han tror det skulle vara perfekt lösning för honom. Tyvärr köpte han en elcykel (Ecoride) innan detta kom på tal och den har en ovanlig dimension på sadelstolpen. Om jag nu minns rätt är det 30,4 eller möjligen 30,6 mm. Jag har googlat runt utan att hitta någon och han har gjort det själv också samt kollat med butik. Möjligen att det kan finnas i Kina men han har inte lust att chansa och köpa därifrån. Det han söker är alltså en dropper med extern kabeldragning 30,4 eller 30,6 mm. Chansar på om någon på forumet vet var man kan söka.
Köp en dropper med mindre diameter. Finns iaf en del i 27,2. Sen köper ni ett shim, typ https://www.bike24.com/p261944.html?sku=242284 (även fast just det där var slut). Är det lite som saknas kan man shimsa med ölburks-remsor, även om jag tycker det är lite sådär.

Vilken dropper..
Sök åsikter om den Highline här på forumet. Det finns en del missnöjda ägare.
Den jag länkade till kan du justera trycket i, sen finns det de som tycker det krävs mycket kraft för att trycka in reglaget. Själv kör jag med OneUps, Wolftooths resp. Shimanos reglage och har inga såna problem.
Okay, oneups remote finnes redan så då är det väll en nobrainer!
Tack

Tillbaka
Topp