Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
KBV181_2.jpg

Visa din Miyata!
In till polisen med den där eller...? Med det bakhjulet känns det tveksamt om den cyklats dit.. Moraliskt dilemma!
Jag behöver i alla fall inte fundera på saken. ? Har inte en chans att hinna besöka polisen under de närmaste veckorna.

Om någon annan kommer fram till att den borde lämnas in, så står/stod den vid
Undervisningshuset, Almas allé 10
SLU, Uppsala

Visa din Miyata!
Screenshot 2024-06-01 083015.png

Min Miyata som jag köpte för snart två år sedan har varit uppe här med några frågor då och då. Nu har jag fått till den som en väldigt trevlig pendel- och utflyktscykel för sommaren. Ber om ursäkt för vinkeln på styret, det är kamera-vinkeln som ställer till perspektivet.

Jag har gjort följande:
-Bytt till lättare utväxling, kör nu 48/34 fram och 13-28 bak. Uppdaterat från 6- till 7-delat bak
-Kortat reach med modernt styre med kort reach och mindre drop, quill-stammen har bytts till quill-adapter med vanlig stam
-Bytt till sadel som kom original med min mtb, oskön på mtb:n, oväntad toppen-matchning på den här :-) Även ny längre sadelstolpe.
-Bromsar bytta till moderna long reach Shimano 451
-Bromsbelägg är några oranga koolstop som skulle fungera bra med vintage-fälgar, fungerar mycket bättre än de som kom med bromsarna
-Bromshandtag från XLC, finns även som andra märken, har en ergonomi som liknar moderna billiga shimano, typ claris och fungerar väldigt bra för mig. Man har tillräckligt med kraft för att bromsa från hoodsen.
-Däcken är Panaracer Passela, det roligaste och bredaste jag kunde hitta i 630-storlek (för att passa original-hjulen)

Bromsarna och styret var verkligen nödvändigt för mig att modernisera. Med orginal-grejer var det inte helt lätt att få stopp på cykeln vilket gjorde det tråkigt att cykla då man hela tiden fick planera stoppen. Att kunna hålla händerna i hoodsen som man kan på en modern racer var också något jag var tvungen att åtgärda för att kunna använda den här för stadscykling.

Be mig inte summera hur mycket det kostat, hade förmodligen blivit billigare med en ny cykel om jag bara vill ta mig från a till b. Men denna är ju mycket roligare, och dessutom lite av en sleeper som jag vågar parkera på stan.

Visa din Miyata!
Var hämtade du rör och vilken rörbock inhandlades?
Lokala grossisten som säljer typ vad som helst inom metall. Rostfritt är inte deras grej men dom rotade fram några dammiga ämnen i ett hörn! Köpte tremeterslängder..

Rörbocken är en Ridgid. Dyrare än valfritt finrack men som alla andra verktyg jag äger kommer den gå i arv några gånger...?

Visa din Miyata!
Lokala grossisten som säljer typ vad som helst inom metall. Rostfritt är inte deras grej men dom rotade fram några dammiga ämnen i ett hörn! Köpte tremeterslängder..

Rörbocken är en Ridgid. Dyrare än valfritt finrack men som alla andra verktyg jag äger kommer den gå i arv några gånger...?
Rostfritt alltså. Vad är planen för att foga samman rören, lod, TIG?

Visa din Miyata!
En mil i shorts och T-shirt för att känna hur den känns. Som att cykla på moln!
IMG_3073.jpeg

IMG_3071.jpeg

Får införhandla en växelöresriktare då mitt jobb med polygrip inte vart helt tillfredsställande. Behöver också brickor till lilla klingan då klingorna ligger aningens nära varandra. Bara problem när man kör lilla/lilla, vilket man ju aldrig gör.

Visa din Miyata!
Dåligt tryck i tråden när det gått över 3 timmar och fortfarande ingen kommentar om att du är en "man with balls of steel".
Man posts picture of his balls on public forum
Is admired

A witness says: "I just scrolled down and suddenly I saw this guys balls, like, right in my face. At first I was shocked but I have to admit, they were pretty magnificent".

Tillbaka
Topp