Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte bara att fortsätta på den vanliga vägen där?De flesta håller sig på cykelbanan. En körde på vägen på Skeppsbron och slank upp på CB efter ett tag. En annan försökte med samma, men blev stående inklämd mellan bilarna och CB. För hög trafik på CB för att han skulle kunna ta sig upp från stillastående på vägen.
Smalt och massor av bilar och bussar som blockerar i nordgående riktning på morgonen. Söderut på eftermiddagen är det aldrig något problem, för där är det mer plats och trafiken mer utspridd.Är det inte bara att fortsätta på den vanliga vägen där?
Jag cyklar sällan i de delarna av stan numera men som jag minns det så var det alltid smidigare att skippa cykelbanan.
//j
Träligt, bättre flyt att köra väster om gamla stan?Smalt och massor av bilar och bussar som blockerar i nordgående riktning på morgonen. Söderut på eftermiddagen är det aldrig något problem, för där är det mer plats och trafiken mer utspridd.
Knappast om man skall till Östermalm. Man får helt enkelt slå av på tempot och inordna sig i trafiken när man närmar sig Slussen.Träligt, bättre flyt att köra väster om gamla stan?
"De kom från ingenstans!" "De var omöjliga att upptäcka i sina svarta kläder!" "Inga reflexer har de heller!"Blir spännande situationer när bilar far fram i över 30 km/h i ett gångfartsområde. 30 km/h räknas nog inte som gångfart, en bil som fick stå ordentligt på hejdaren när ett par gångare kom knatande.
Typiskt bilister att aldrig hålla sig till trafikreglerna.
Slår aldrig fel.Dagens pendling har just startat och verkar aldrig ta slut. Stått 30 minuter på stillastående tåg i Älvsjö, still counting. Valde bort cykeln på grund av annat. Känns som ett dumt val. Såklart. Tur man inte har bråttom ändå...
Rekommenderar att ta man tar med sig kedjelåset, så kan man fixa den på plats.Träffade en god vän och hans barn och snackade lite, när jag skulle trampa iväg igen var mina WATTBAZOOKAS övertaggade och jag lyckades slita av kedjan? Jag parkerade cykeln hos nämnd vän och fick gå resten av vägen.
I stockholm var det rätt blåsigt i morse men vädret kan ju ändras fort.Var det nån som sade blåsigt?
3-7 km/h är det väl som gäller i gångfartsområde. 7 km/h är nästan minimum jag kan köra utan att slira på kopplingen. Kör man i den farten, så blir bakomvarande bilister tokiga och börjar tuta. Det är oftast inga längre sträckor, så man tjänar minimalt med tid på att hålla 30 km/h istället.Blir spännande situationer när bilar far fram i över 30 km/h i ett gångfartsområde. 30 km/h räknas nog inte som gångfart, en bil som fick stå ordentligt på hejdaren när ett par gångare kom knatande.
Typiskt bilister att aldrig hålla sig till trafikreglerna.
Om det var! Behövde inte trampa på vägen hem… ?Var det nån som sade blåsigt?
Du får se till att ha luft i schemat ifall det visar sig att alla avgångar har redan fulla cykelplatser. Då kan du invänta morgontrafiken och vara hyfsat säker på att din cykel får plats!När skall det bli ordning på tågåkandet med cykel här i Sverige?
Vill ta tåget till jobbet och sedan cykla hem, det är dock väldigt osäkert om man får med sig cykeln då tåget endast har 2 cykelplatser.
I morse så fanns turen så cykeln fick åka med och så blir det till att trampa hem.
Tyvärr och mycket märkligt så har man infört samma modell i Cph (platsbiljett à 20kr krävs för cykel) vilket är helkass. (Ej på S-tog dock)Du får se till att ha luft i schemat ifall det visar sig att alla avgångar har redan fulla cykelplatser. Då kan du invänta morgontrafiken och vara hyfsat säker på att din cykel får plats!
Jepp, snudd en halv arbetsdag mellan turerna, 3h20m ungefär.Du får se till att ha luft i schemat ifall det visar sig att alla avgångar har redan fulla cykelplatser. Då kan du invänta morgontrafiken och vara hyfsat säker på att din cykel får plats!
Mitt tåg har löst det genom att man aldrig får ta med sig cykel. Mycket praktiskt, känner mig inte det minsta osäker.När skall det bli ordning på tågåkandet med cykel här i Sverige?
Vill ta tåget till jobbet och sedan cykla hem, det är dock väldigt osäkert om man får med sig cykeln då tåget endast har 2 cykelplatser.
I morse så fanns turen så cykeln fick åka med och så blir det till att trampa hem.
Ja, det är klart det bästa. Då vet man att man måste ta bilen.Mitt tåg har löst det genom att man aldrig får ta med sig cykel. Mycket praktiskt, känner mig inte det minsta osäker.