Graveldäck 26”, vad finns?

Peth

Aktiv medlem
Letar efter ett par rimligt feta grusdäck till barnens krosscykel med 559 millimetershjul. Borde gå att klämma in 40-45 mm, men jag hittar ingenting i rätt dimension som inte är Schwalbe Maraton eller andra trista punkasäkra citydäck. Jag köpte en uppsättning 35 mm CX-däck (som ser smalare ut än så) men nåt lite grövre borde väl gå att frambringa.

Vad är det jag missar, finns det nåt kul?

Letar efter ett par rimligt feta grusdäck till barnens krosscykel med 559 millimetershjul. Borde gå att klämma in 40-45 mm, men jag hittar ingenting i rätt dimension som inte är Schwalbe Maraton eller andra trista punkasäkra citydäck. Jag köpte en uppsättning 35 mm CX-däck (som ser smalare ut än så) men nåt lite grövre borde väl gå att frambringa.

Vad är det jag missar, finns det nåt kul?
Kul vet jag inte, men billiga iaf.

https://happyride.se/forum/threads/billiga-sommardaeck-foer-landsvaeg-grusvaeg-till-26-mtb.3700497/

I andra tråden berättade jag att jag inte hittade riktiga grusdäck till sonen ombyggda lvg-cykel. Jag köpte Maxxis Detonator i 32 mm. 38 mm skulle kunna vara en möjlighet för dig.

Vilken CX däck har du hittat?

Jag skulle kika efter lättrullade XC-däck. De har tunnare casing än city/commuter-däck. Lättare och snabbare.

10:an i Outbound Gravel rullade in på 55mm XC däck. Dylan Johnson hade testat och valde bort alla graveldäck.

Jag skulle kika efter lättrullade XC-däck. De har tunnare casing än city/commuter-däck. Lättare och snabbare.

10:an i Outbound Gravel rullade in på 55mm XC däck. Dylan Johnson hade testat och valde bort alla graveldäck.

Problemet är dock att 26" gruscyklar inte tar såna breda däck. Jag har gamla 26x1,9" XC däck liggande, men de är mycket för breda

Okej. Nu kan jag inte hålla mig längre.
Det här med vikbart, är det något som bara har att göra med transport av däcket när man köper det. Eller påverkar det på andra vis?
Ledsen för OT.

Okej. Nu kan jag inte hålla mig längre.
Det här med vikbart, är det något som bara har att göra med transport av däcket när man köper det. Eller påverkar det på andra vis?
Ledsen för OT.
Avsevärt lättare och snabbare däck med vikbara sidor. Inga seriösa däck har stålvajer i kanterna. Det vill du inte ge dina barn.?

raceking är kanske det minst mönstrade som finns för xc / 26. Är det för mtcket? Ser att Ray och Ralph kommit som 26'' nu. Visserligen i super ground

kan inte nån testa de där "innova x bobcat" på aliexpress? väger drygt 300 g, marknadsförs som 1,95 tum men verkar vara 40-44 mm beroende på fälgbredd. kostar 300 kr/st nu.

(men finns även en del andra 26-tumsdäck på aliexpress som kallas 1,9-1,95 tum och tävlar i samma lättviktssegment)

Jag har (haft?) Michelin däck som heter nu Country Rock, i 26x1,75". Verkar helt lämpligt. Men inte vikbar, så tung med 560 gram. Tror att mina är vikbar, men jag hittar de inte. Riktigt billig dock.

Tillbaka
Topp