Race Across America (RAAM) 2024 med Jimmy Rönn!

Men nu verkar han ha stått still på en parkeringsplats i typ tio minuter. Hoppas att han laddar för spurten!
Cyklar igen. Ser ut som han stanna och piffa till sig :)

Bilagor

• Screenshot_20240620_141153_Photos.jpg
    Screenshot_20240620_141153_Photos.jpg
    206.5 KB · Besök: 245
Fantastiskt fyrverkeri av svenskt stål! Eller så. Svårbegripligt bra cyklat och proffsigt lagarbete!
Ja, teamet inte att förglömma. De verkar varit fokuserade men haft kul samtidigt. Vad jag har förstått har det hänt flera gånger förr att raam-satsningen stöp på team-strul och inte cyklisten. Extra kul att se många bekanta ansikten från back in the days.

Ja, teamet inte att förglömma. De verkar varit fokuserade men haft kul samtidigt. Vad jag har förstått har det hänt flera gånger förr att raam-satsningen stöp på team-strul och inte cyklisten. Extra kul att se många bekanta ansikten från back in the days.
En och annan konflikt i laget har förekommit genom åren. Cyklistens svaga prestation och eller attityd kan vara en orsak till problemen.

Extremt bra kört och verkar ha varit ett närmast fullt fungerande 10-manna supportarbete som möjliggjorde segern. Finner det inte alls otänkbart att de skulle kunna utmana Strassers rekord. Tror även att Kaufman bidrog till insatsen. En kille med både kapacitet och potential. Han ser jag som en framtida segrare.

Går att undra vad en RAAM-satsning går på inkl kvalificeringslopp, utrustning, resor och själva racet med support. Uppmärksamheten behövs för framtida spons.

Vi är såklart inte flest. Knappast ens en krusning på ytan i en opinionsundersökning. Men känner vi just därför lite mer? Nu slår jag själv snart på tvn och kollar fotbollsem med resten av Sverige. Och snart är det OS och touren och presidentval.
Men årets starkaste upplevelse är såklart att följa pricken långsamt röra sig österut på en rörig tracker. Och att gnugga sig i ögonen när man just vaknat för att sen kolla om det kommit någon instagramuppdatering.
Stort grattis alla inblandade och tack för en briljant dryg vecka av cykelspänning.

Såg intervju precis. Han såg piggare ut än man själv gör efter Siljan Runt. ?. På frågan om recept för sömn. Lär dig när kroppen lägger av, alltså när den slutar fungera, och du kör i diket, sluta cykla precis innan det. ? Superstort grattis! Bara att lyfta hatten och inse att det omöjliga, är möjligt. ?

Senast ändrad:
Fick en känsla av att teamet inte skulle ha något emot att köra igen om Jimmy vill.

Antar att de kommer att göra en utvärdering efteråt. Även om de verkar ha förberett sig väl gissar jag att de lärt sig en del och har idéer kring hur de skulle kunna förbättra sig ytterligare, vilket skulle kunna vara värdefullt om det blir någon ytterligare tur över den amerikanska kontinenten.

Fick en känsla av att teamet inte skulle ha något emot att köra igen om Jimmy vill.

Antar att de kommer att göra en utvärdering efteråt. Även om de verkar ha förberett sig väl gissar jag att de lärt sig en del och har idéer kring hur de skulle kunna förbättra sig ytterligare, vilket skulle kunna vara värdefullt om det blir någon ytterligare tur över den amerikanska kontinenten.
Han kanske lurar dem?
Trans Am?

Kul att det uppmärksammas lite medialt i Sverige i alla fall.

Visserligen är ultracykling en väldigt smal och nischad verksamhet. Att vinna RAAM på under nio dygn är dock ta mig tusan en betydligt större prestation än en hel del andra idrottsliga insatser som får långt mkt större uppmärksamhet.

Senast ändrad:
Kul att det uppmärksammas lite medialt i Sverige i alla fall.

Visserligen är ultracykling en väldigt smal och nischad verksamhet. Att vinna RAAM på under nio timmar är dock ta mig tusan en betydligt större prestation än en hel del andra idrottsliga insatser som får långt mkt större uppmärksamhet.
Ja, under nio timmar, då är det nog bragdguldet direkt?

Soloåkarna som kom i mål inom maxtiden detta år:
08:18:11    Male Under 50    Jimmy Rönn
08:23:55    Male Under 50    Lukas Kaufman
09:02:01    Male Under 50    Dominik Meierhofer
09:19:18    Male 50-59       David Haase
10:03:48    Male 50-59       Allan Jefferson
10:15:25    Male Under 50    Matthieu Lossel
10:19:46    Male 50-59       Claus-Henning Schulke
11:21:19    Male Under 50    Leonardo Carlos da Silva Oliveira
11:22:37    Male Under 50    Bharat Pannu
12:10:11    Male 60-69       Ferenc Szonyi
12:17:18    Male 60-69       Ingolf Micklisch
Totalt fullföljde (officiellt) 11 av 23 startande i soloklasserna.

Tillbaka
Topp