Blockettråden 2

Blockettråden 2
Lite oklart i annonsen, men jag förmodar att nypriset gäller 1 st och försäjningspriset för annonsvaran gäller 3 st.

Edit: Ha ha, trea på bollen. Undrar varför jag inte får reda på att en tråd redan har uppdaterats innan jag postar ett svar. Kanske för mycket skräp i datorn. Eller bara SBS? :rolleyes:
Rimligtvis så, ja. Det är väl bara jag som, för egen del, hade varit tydlig med det.

Det där undrar jag också över; eller snarare: ibland slutar jag få notiser rörande trådar jag fortfarande följer. Finns det måhända något krav på aktivitet i trådarna för att få notiserna? Eller är det bara min vanliga tekniska begränsning som slår igenom?

Blockettråden 2
Det där undrar jag också över; eller snarare: ibland slutar jag få notiser rörande trådar jag fortfarande följer. Finns det måhända något krav på aktivitet i trådarna för att få notiserna? Eller är det bara min vanliga tekniska begränsning som slår igenom?

Menar du röde fyrkanten med antalet uppdaterade tråder som finns på klockan? Där får man bara avvisering om nya inlägg kommer in efter du har tittat på tråden. Om du inte öppnat tråden får du ingen nya aviseringar. Jag misstänker också att aviseringar försvinner efter en eller två veckor.

Blockettråden 2
Visserligen Marketplace, men den här var lite annorlunda. Den ser så obekväm ut att jag får ont i alla muskler bara av att titta på den.

1719227420257.png

Marketplace

Blockettråden 2

”OUR ADVICE FOR YOUR FIRST RIDE
During your first outings, the equipment on your bike will gradually adjust itself (chain, dérailleur, brakes, etc.).We offer a free inspection in the 6 months following purchase, where our technicians will carry out a 10-point check of your bike.

Nice ?

Blockettråden 2
Men även om man själv vet hur ovärdeligt ens salugods är så är det ju inte säkert att köparen fattar det. Hur gör man då?
Sänker med 2’ till åtta papp verkar vara nuvarande strategi:

Samtidigt ligger en några år gammal Vitus Sentier ute för exakt samma slant:

Blockettråden 2
Samarbetet här på "Happy", skulle mycket väl, kunna leda till att minska cykelstölderna här i Sverige!

I samarbete med Initiativtagarna till denna sajt "HAPPYRIDE.SE", skulle vi kunna ha en "Logga", (dekal), med ex texten, "Denna hojen är stöldmärkt och kommer att spåras" via "HAPPY RIDE.SE"! Vi har garanterat koll på sajterna.
Det finns många sätt att kontaminera en hoj med osynlig identitet. Kanske kan någon bidra med kreativitet?

Givetvis, skall denna tjänst ifrån "Happy", vara kostnadsfri, med telnr. Vi som ev skulle sätta denna dekal på våra ramar, kommer ju att bli rullande reklampelare!

Jodå, vi är många, "Legio"= otal, som till och från kollar denna sajten. Föreslår inte på något vis att vi skall börja bevaka varandra, som i någon polisstat! Men tyvärr finns det för många, som inte kan skilja på "Mitt" och "Ditt".

Skulle nu "Happy", ev nappa på detta förslag. Krävs det naturligtvis en logga som sticker ut och syns. Givetvis fräck. Tyvärr är jag ingen designer. Men...

Ang Cykelstölder: "Contra Stultitam Frustra Pugnant Dii"!
öv: Mot dårskapen kämpar gudarna förgäves.

"Koltrasten" Tyvärr väl frispråkig: Tidigare avstängd pga detta. Numera tagen till nåder!

Blockettråden 2
Bortsett dimmig blick och den "fina" sleeven så ser han ju ut som vilken huckare som helst. Någon måste känna igen han. Garanterat drogberoende.

SÅg en annan rolig annons idag "elcykel säljes för nu har vi fått två laddare och två batterier stulna på ett år! Ingår gör endast cykel och batteri, laddare får ni köpa själv..." :D

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Vette fasiken om jag är så sugen på att ge dom där pengarna för en kina gaffel med fox märke på och hemmabyggd ram

Bilagor

• IMG_3633.png
    IMG_3633.png
    489 KB · Besök: 208
  • IMG_3635.png
    IMG_3635.png
    159.5 KB · Besök: 210
Tillbaka
Topp