Gcn appen

Gcn appen
Man kan gå in på deras hemsida från annat land med vpn och teckna abonnemang då blir det billigare.

Eller så skiter man i att betala och kollat på tiz istället som har bra kvalité på streams och du kan se repris på alla lopp.

Gcn appen
Ställde en fråga till MAX
och svaret var:

Vissa program och filmer på Max kan innehålla annonser beroende på ditt abonnemang.

Direktsänd sport och livekanaler har reklam oavsett vilket abonnemang du har.
Jaha, då kan de glömma att jag kommer att teckna något abonnemang. Jag tänker banne mig inte betala en massa pengar bara för att få se cykel och sen tvingas se en massa reklam.

Låter som de betalar så mkt för rättigheterna att de måste ha reklam också för att kalkylen ska hålla och/eller att de vill mjölka tittarna på pengar för att generera mer vinst.

Gcn appen
Jag har försökt läsa lite om MAX sörjan och förstår inte riktigt. Det enda jag fattar är att de vill bli störst. Hur det ska gå till fattar jag inte och om en ser till aktiekursen så fattar inte "marknaden" heller
1719130408124.png

Gcn appen
Jag har försökt läsa lite om MAX sörjan och förstår inte riktigt. Det enda jag fattar är att de vill bli störst. Hur det ska gå till fattar jag inte och om en ser till aktiekursen så fattar inte "marknaden" heller
Visa bilaga 707274
Problemet är väl egentligen att det varit lite för bra för oss tittare och att bolagen köpt på sig dyra rättigheter men inte kunnat omsätta det i intäkter. Så nu buntad plattformarna ihop för att spara pengar och priserna åker upp med motiveringen att det finns mer att se (men mestadels sånt som vi inte vill betala för).

Gcn appen
Problemet är väl egentligen att det varit lite för bra för oss tittare och att bolagen köpt på sig dyra rättigheter men inte kunnat omsätta det i intäkter. Så nu buntad plattformarna ihop för att spara pengar och priserna åker upp med motiveringen att det finns mer att se (men mestadels sånt som vi inte vill betala för).

Fast GCN+ var ju inte jättebilligt direkt. Några kronor billigare än Prime kanske? Jag tyckte det var prisvärt i alla fall.

Jag tror problemet var att det blivit någon slags kommiteesörja av allt. Nå jäkla korkad analys har visat att folk vill betala för kombon av sport och HBO till mamma/pappa. Sen massa realityskit och snurre sprätt till barnen.

Att de sen missat att summan av det de levererar inte är prisvärt för knappt någon är väl deras problem. Och vårt också.

Personligen vill jag ju att tjänster ska vara nischade. Typ som GCN och Cruncyroll etc. För då vet jag vara jag får. Men, men...

Gcn appen
Ok, har jag förstått det hela rätt att jag kan teckna ett Discovery+ abonnemang istället för Eurosport nu och få samma innehåll för en liknande peng? Dvs inget måste att switcha till Max eller ful-stream ännu? Eller har jag missat något?

...och som någon skrev så hade jag varit beredd att slanta upp rejält om jag kunde få GCN+ tillbaks! Betalningsviljan är hög om jag slipper reklam och annat oönskat innehåll :)

Gcn appen
Någon mer som har problem med Discovery+ för tillfället? Tecknade ett abonnemang i fredags och allt fungerade helt som förväntat till i går morse. När jag nu prövar att gå in på den svenska hemsidan (https://www.discoveryplus.com/se/) är jag plötsligt utloggad och blir omdirigerad till den brittiska sidan där det inte går att logga in. Har exakt samma problem när jag försöker med olika datakällor (dator via WIFI, mobil via telenät).

Känns nästan som om någon "kommit på" att man fortfarande kunde teckna D+ till samma pris som Eurosport och stängt ned möjligheten till det. Men det borde ju inte vi som redan tecknat abonnemang bli lidande av.

Gcn appen
Någon mer som har problem med Discovery+ för tillfället? Tecknade ett abonnemang i fredags och allt fungerade helt som förväntat till i går morse. När jag nu prövar att gå in på den svenska hemsidan (https://www.discoveryplus.com/se/) är jag plötsligt utloggad och blir omdirigerad till den brittiska sidan där det inte går att logga in. Har exakt samma problem när jag försöker med olika datakällor (dator via WIFI, mobil via telenät).

Känns nästan som om någon "kommit på" att man fortfarande kunde teckna D+ till samma pris som Eurosport och stängt ned möjligheten till det. Men det borde ju inte vi som redan tecknat abonnemang bli lidande av.
Provade att slå igång D+ på min Apple TV nu och det fungerade som det skall.

Gcn appen

Fast jag får samma problem med hemsidan som du får.

Gcn appen
Chatbotten är ju så usel att det nästan får klassas som underhållning/lyteskomik. Enda förmildrande var väl att den "insåg sin inkompetens" rätt kvickt.

1719212654610.png

1719212569441.png

1719212596541.png

Edit: Har samma problem som du, @Gråsparven bortsett från att jag inte testat appen.

Gcn appen
Nu verkar det funka som det ska igen. Får väl hoppas det håller i sig över TDF även om jag misstänker att D+ till nuvarande pris snart är historia.

"Vi har bestämt att vi ska sluta ha sushi för 179 kr (Eurosport) på vår meny, men ni kan fortfarande få exakt samma sushi om ni accepterar att även få 52 kilo utgången hundmat (Discovery+). Det kostar 179 kr även det!" ?
Ska man fortsätta på det spåret kan man även ta med möjligheten att köpa möglig utgången grisföda för 89, 129 eller 169 kr, beroende på hur du vill ha den levererad och i hur många skålar den ska levereras. Om du gör det kan du för 260 kronor få köpa sushin samt lite fiskrens.

Gcn appen
Gcn appen
Ok, har jag förstått det hela rätt att jag kan teckna ett Discovery+ abonnemang istället för Eurosport nu och få samma innehåll för en liknande peng? Dvs inget måste att switcha till Max eller ful-stream ännu? Eller har jag missat något?

...och som någon skrev så hade jag varit beredd att slanta upp rejält om jag kunde få GCN+ tillbaks! Betalningsviljan är hög om jag slipper reklam och annat oönskat innehåll :)

Det verkar så, skillnaden med Max+Sport är att du får Allsvenskan och Superettan. Det alternativer på Discovery kostar 349, vilket är exakt samma som 89+260 för Max+Sport. Så jag tänker fortsätta hoppas att cykling för 179 är fortsatt möjligt.

Gcn appen
Funkade problemfritt för mig nu när testade. Via hemsidan. Men det har ju gått några timmar sedan senaste inlägg här förstås..
Hm, fortfarande omdirigering på stationär dator då jag testade via hemsidan. Testade sen via hemsidan på tfn och där drabbas jag inte. Undrar om det behövs omstart av bläddrare, rensning av cache och/eller omstart av dator.

Gcn appen
Cache-rensning (för ta bort nån dum cookie) kan nog lösa det. Eller så är buggen med subtil... Så bara vissa kombinationer av konton och annat drabbade.. Men nog mest troligt det funkar om tömmer cachen

Gcn appen
Annars är väl gamla cyclingtorrents.nl bra om man inte måste se det direkt?
De brukar snabbt lägga ut det mesta i cykelväg och om man som jag bor i en annan tidszon passar det ändå sällan med direktsändning av europeiska lopp.

Gcn appen
Kan du rekommendera en vpn tjänst? respektive vad kostar det jämfört med Discovery+ och hur mycket bättre är SBS? Tiz hänger sig ju alldeles för ofta för min smak.
Dessutom hänger ju sig Tiz alltid precis när det är som mest dramatiskt... SBS är som Australiens SVTPlay (alltså gratis), visserligen med lite reklam men en helt annan liga än fulströmmar. Självklart kan streama från Australien göra att man inte får samma hastighet som man gör på lokalt innehåll - och det är kanske lite för mycket snack om Ben O'Connor... Jag kör NordVPN, gillar starkt att de har en Chromecast/Android TV-app som gör att man kan kolla på det mesta på stora skärmen, men jag har inte jämfört med andra VPN-tjänster. Det kostar ca 30-40 spänn i månaden om man binder upp sig på ett år.

Gcn appen
Nu fick jag också otrevliga meddelande.. Men än så länge inte nån tvångsförflyttning till Max vart fall. Bara begränsning av OS-sändningarna

"Kära kund,

Detta e-postmeddelande är för att informera dig om att den fullständiga upplevelsen av de Olympiska Spelen Paris 2024 inte kommer att vara tillgänglig på discovery+ då rättigheterna övergår till Max.com. Om ditt abonnemang inkluderar Eurosport 1 och 2, och Kanal 5, kommer utvalda sändningar av Paris 2024 att göras tillgängliga på dessa kanaler, tillsammans med repriser och höjdpunkter från programmen på dessa linjära kanaler."

Så länge de bara visa cyklingen så spelar det liten roll. Nästan så jag tackar dem för de begränsar mitt möjliga slö-OS-tittande. Men vill ju ha cykligen så klart

Gcn appen
Dessutom hänger ju sig Tiz alltid precis när det är som mest dramatiskt... SBS är som Australiens SVTPlay (alltså gratis), visserligen med lite reklam men en helt annan liga än fulströmmar. Självklart kan streama från Australien göra att man inte får samma hastighet som man gör på lokalt innehåll - och det är kanske lite för mycket snack om Ben O'Connor... Jag kör NordVPN, gillar starkt att de har en Chromecast/Android TV-app som gör att man kan kolla på det mesta på stora skärmen, men jag har inte jämfört med andra VPN-tjänster. Det kostar ca 30-40 spänn i månaden om man binder upp sig på ett år.

Med NordVPN, antar man kan välja typ alla större länder?
TDF visas ju på t.ex. danska TV2 och belgisk RTBF visar ju generellt en massa cykel.
Samtidigt kanske enklast att bara köra Discovery+ under juli....

Gcn appen
Nu fick jag också otrevliga meddelande.. Men än så länge inte nån tvångsförflyttning till Max vart fall. Bara begränsning av OS-sändningarna

"Kära kund,

Detta e-postmeddelande är för att informera dig om att den fullständiga upplevelsen av de Olympiska Spelen Paris 2024 inte kommer att vara tillgänglig på discovery+ då rättigheterna övergår till Max.com. Om ditt abonnemang inkluderar Eurosport 1 och 2, och Kanal 5, kommer utvalda sändningar av Paris 2024 att göras tillgängliga på dessa kanaler, tillsammans med repriser och höjdpunkter från programmen på dessa linjära kanaler."

Så länge de bara visa cyklingen så spelar det liten roll. Nästan så jag tackar dem för de begränsar mitt möjliga slö-OS-tittande. Men vill ju ha cykligen så klart
Fortsättningen låter nästan som att de hoppas att folk i och med detta ska avsluta sina discovery+-abonnemang.

Vad händer med ditt abonnemang?

Om du inte vill fortsätta med ditt discovery+-abonnemang med anledning av denna förändring, kan du när som helst hantera ditt abonnemang genom att stänga av automatisk förnyelse i ditt Konto, eller via Google Play eller Apple App Store om du köpte ditt discovery+-abonnemang via vår mobilapp.

Om du är en årsabonnent, vänligen kontakta kundsupport senast den 24 augusti 2024 om du vill avsluta ditt abonnemang. Om du har abonnerat via Apple, vänligen kontakta Apple App Store.

Edit: F.ö. låter det ju som att man i så fall kommer att kunna se "utvalda sändningar av Paris 2024" med discovery+-abonnemanget då ju nämnda kanaler ingår i sport-paketet. Personligen hoppas jag i så fall på lite friidrott + cykel.

Senast ändrad:
Gcn appen
Jag måste säga att d+ är helt ok. Den där funktionen med att kunna hoppa till definierade ställen i racet är ju jättebra, fanns inte på gcn och inte på Eurosport tror jag. Så än så länge nöjd med bytet.
Förutom att de lägger in kapitel som t.ex. heter ”intervju med xxx”. Svårt att gissa vem som vann racet då. Så jävla trist att se sånt när man tänkt se ett lopp i efterhand.

Tillbaka
Topp