Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det fungerar bra att ta cykeln, behöver inte vara nedpackad, på lokaltåg ”pågatåg” med Skånetrafiken tex från Trelleborg, 14 km rätt behaglig cykling, om det är till hjälp,Her er min liste. Diskuterer den gjerne.
Skulle ønske jeg hadde like god kontroll på transport med sykkel på tog og buss etter arrangementet.
Visa bilaga 708665
Her er min liste. Diskuterer den gjerne.
Skulle ønske jeg hadde like god kontroll på transport med sykkel på tog og buss etter arrangementet.
Visa bilaga 708665
För lite packlistor och gearcheck i tråden :).
Nä håller med, men någon patch av gammalt däck för att laga reva är ingen dum idéMan måste väl sätta gränsen nånstans. Inga extra däck. I teorin kan ju man få ett rambrott... Men ok, ta med en tjuga eller två då.
Nä håller med, men någon patch av gammalt däck för att laga reva är ingen dum idé
De finns (väl?) en längdbegränsning på 180 cm på både kombi och storbil. Går nog lättJag ska boka taxi till Arlanda. Går en thule Roundtrip mtb (halvmjuk väska) in i en kombi, eller bör man boka en storbild?
Fasen va lite tejp.Cykeln redo för tåget iallafall ?
Visa bilaga 708748
Det är dyrt med silvertejp.. alla mina sparade pengar gick åt till tågbiljetten ?Fasen va lite tejp.Visa bilaga 708751
Det finns tracking på Sverigetempots officiella sida för anmälan och deltagarspårning. Den är - i stil med servicenivån på andra sätt - enkel och frivillig att använda, men brukar användas av de flesta deltagare, och officiellt på de (tre) bemannade kontroller som finns. Deltagare rapporterar sina positioner, och för de som saknar uppkoppling kan man också enkelt rapportera för andra deltagare.Frugan undrar varför man inte kan köra "sån där dotwatching" på det här? För att de har ett annat fiffigt system, sa jag. Som jag själv inte riktigt begriper, ännu.
Fast varför har st inte trackers? Dyrt? Bökig logistik?
Det är precis samma system som används på Sverigetempot officiellt :-). Inte så tekniskt avancerat, men brukar ge en bra bild av var folk är.På Uppsala - Trondheim hade dom ett digitalt system där deltagarna kunde registrera sig för stämpling.
Kan inte "samma" system användas för dotwatch, kanske lite nära inpå för att införa ett sätt att officiellt stämpla, men rapportera position, kan ju bli ett test inför nästa runda eller unmapping
Låter trevligt. Jag kan lägga in den som frivilligt stopp i trackern om det blir av, med öppettider :-). Om invånarna är cykelnördar kan jag också visa hur de kan rapportera observerade cyklister.Invånarna i Sjötofta (309 km från Smygehuk) planerar att öppna en kiosk med korv med bröd, hamburgare, kaffe mm. Än så länge 8-9 juli, 6-22. Men kanske även nattöppet.
Hur ser intresset ut för ett sådant initiativ?
Låter bra även om jag inte planerat ett endaste dugg efter Östersund. Tar de swish?Invånarna i Sjötofta (309 km från Smygehuk) planerar att öppna en kiosk med korv med bröd, hamburgare, kaffe mm. Än så länge 8-9 juli, 6-22. Men kanske även nattöppet.
Hur ser intresset ut för ett sådant initiativ?
Bra att se någons annans lista. (min består av oläsliga postits) Hittade en ventiladapter i en av bra-att-ha lådorna. Hittade ett växelöra också. Det stod på min lista men vad hjälpte det.Her er min liste. Diskuterer den gjerne.
Visa bilaga 708665
Dass och alltI Dalarna kan man övernatta med "stil" https://www.visitdalarna.se/boka/se-gora/1498129/styggen-stugan/detaljer
lyxigt med tailfinFärdigpackad. Hoppas jag ?
Hoppas att jag får ta tailfin i halvtejpad kartong som handbagage...
Visa bilaga 708759
Sökandet är över. En happyit med bra koll på däckmodeller tipsar om ett Michelindäck hos TCM i Söderhamn. Perfekt! Happy i ett nötskal.EN DELTAGARE SÖKER DÄCK!
En deltagare från Tyskland som cyklar upp och befinner sig i Kiruna har skadat ett däck. Han undrar om någon sitter på ett 35x559 Schwalbe Kojak eller motsvarande.
Har någon ett att avvara kan vi plocka upp det under måndagen från Västerås och primärt närmaste vägen till Kiruna dvs Gävle och E4+E10. Lycksele, Arvidsjaur och vidare fixar vi lätt som alternativ.
Hur ser det ut i era lådor?
/Peter, Sverigetempot
Tänk på att de har snäva öppettider, så ni kan behöva ringa innan (de brukar dock vara flexibla)Sökandet är över. En happyit med bra koll på däckmodeller tipsar om ett Michelindäck hos TCM i Söderhamn. Perfekt! Happy i ett nötskal.
Vattentät påse för all elektronik?Vad är det bästa sättet att förbereda sig för så mycket regn? Jag har packat mina skoskydd, vattentäta handskar och extra strumpor
"trevligt att sas är försiktiga med våra lådor.“
Och så ser jag min mitt i högen.
?
.
drick något starkt och håll tummarna! :-)"trevligt att sas är försiktiga med våra lådor.“
Och så ser jag min mitt i högen.
?
.
Visa bilaga 708923
Så, du kör med ventilhatt …
Kartongerna såg inte allt för kantstötta ut när de kom ut från bagagehanteringen, även om etiketter som ”fragile” och ”denna sida upp” kanske inte resprkterades fullt ut i alla lägen. Hoppas att slippa lägga pussel med kolfiber ikväll.?Hm, ser ut som de där silvertejpade kartongerna överlevt?
Tur det inte blev som när jag flög hem fr Nice en fredag för ett par veckor sedan. Bagagesystemet på flygplatsen pajade så inga väskor kom ut till planet, SAS bestämde att åka ändå. Väskorna skickades med flighten nästa dag (lördag kväll), på söndag kördes inget ut utan jag fick vänta till måndag eftermiddag innan Bring kom med väskan.Kartongerna såg inte allt för kantstötta ut när de kom ut från bagagehanteringen, även om etiketter som ”fragile” och ”denna sida upp” kanske inte resprkterades fullt ut i alla lägen. Hoppas att slippa lägga pussel med kolfiber ikväll.?