vad tror ni om att cykla Dirtjumper i Hellas?
Alltså lite bakgrund: jag började cykla i skogen på min cyclocross hoj, insåg snart att det var lite svårt, så skaffade en XC men i Stockholmsskogarna (Hellas och Gömmaren) kändes även det lite begränsande, kunde typ bara cykla en gång i veckan för att jag fick ont i handlederna (om det blev oftare) sen när jag flyttade närmare Hellas och ville cykla mer skaffade jag tillslut en endurohoj med 150 i slag som jag cyklat på i fem år. För ett år sedan började jag med BMX-racing och köpte en 20tums bmx. Hade väldigt mycket kul med den, både i pumptrack och på bmxracingbanan (i Hökis) men körde omkull på träning (min tävlingsdjävul taggade till för mycket) och fick hjärnskakning som det tagit ett par månader att återhämta mig ifrån. Så nu tänkte jag ta det lite lugnare (fyller 50 om ett par år) och sålde BMXen och tänkte kanske göra mig av med endurohojen vilket jag ändå varit sugen på ett tag och skaffa mig något mer lekfullt. Så då började jag fundera på om jag kunde skaffa något mittemellan BMX och MTB dvs en DJ (Dirtjumper). Har alltså inte tänkt hoppa med den, utan bara köra lite pumptrack och lättare stigar i Hellas, alltså typ Peos punka och inte så mycket värre än det. Och kanske öva lite trackstand och bunnyhopp hemmavid, och rulla lite med dottern som är fem. Vad tror ni? Är det en bra idé att ha en cykel till allt detta eller är det bara dumt?