Går det att mäta HRV med garmin hrm pro

Tjena! Är intresserad av om det går att mäta HRV med Garmin pulsband? Har ett hrm pro, har en vivoactive 4 samt en edge 1030. Om inte, tips på att hitta ett tillförlitligt sätt att göra det? Tack på förhand

Tror att din klocka redan mäter HRV som en del av "stressnivåsiffran" men inte visar HRV som ett separat mätetal som senare/nyare modeller.

Eventuellt kan du installera en app från ConnectIQ store för att kunna följa HRV specifikt och då lär det funka både med den inbyggda optiska pulsmätaren eller ditt pulsband om du tycker det är OK att sova med.

/J

Det går, men bara under träning och om din apparat du synkar med stöder det. Borde dyka upp i träningsdatan när du går in på aktiviteten i GarminConnect sen. Har inte hunnit testa själv då jag inte äger en HRM Pro ännu men har läst massa Garmin forum-trådar och på Reddit om exakt samma fråga.

Edit: Så du kan tex inte läsa av det i sömnen eller när du vaknar som med en klocka som har det som applikation direkt på klockan, tyvärr

Det fanns ju nån IQ app som kunde visa effekt på klockor som inte stöder effekt. Samma med detta?

Senast ändrad:
Ja under en aktivitet men kan inte ersätta den optiska HR-mätaren på klockan utanför en aktivitet.
Gå in under System settings och Data Recording, där bör du hitta Log HRV data.

Ja under en aktivitet men kan inte ersätta den optiska HR-mätaren på klockan utanför en aktivitet.
Gå in under System settings och Data Recording, där bör du hitta Log HRV data.
Skall tillägga att Garmin Connect inte visar något baserat på HRV för en aktivitet men det finns andra som gör det. Jag använder Runalyze som kan visa flera olika värden och grafer baserat på HRV.

Från en nöjescykling på MTBn i måndags:
1720095232055.png

Skall tillägga att Garmin Connect inte visar något baserat på HRV för en aktivitet men det finns andra som gör det. Jag använder Runalyze som kan visa flera olika värden och grafer baserat på HRV.

Från en nöjescykling på MTBn i måndags:
Visa bilaga 709671
Just det, den detaljen! Jag fick tips om TrainingPeaks som då läser av och presenterar HRV-datan när man importerar träningsfilen

Tror att din klocka redan mäter HRV som en del av "stressnivåsiffran" men inte visar HRV som ett separat mätetal som senare/nyare modeller.

Eventuellt kan du installera en app från ConnectIQ store för att kunna följa HRV specifikt och då lär det funka både med den inbyggda optiska pulsmätaren eller ditt pulsband om du tycker det är OK att sova med.

/J
Tack så mycket! Skall testa detta?

Tillbaka
Topp