Sverigetempot 2024

Sverigetempot 2024
Har varit trångt i Jokkmokk:
S01SimonHanssoni dag 20:59Dags för pizza!
S02RasmusLyshöii dag 20:59Dags för pizza!
S03MagnusEvemani dag 20:59Dags för pizza!
S04RicardSörmani dag 21:01Dags för natt kläder
S07PatrikSvenssoni dag 21:15Lämnar jokkmokk med ricard och nils
S09Lars EspenKristianseni dag 21:00På vei mot Arvidsjaur med godt humør:)
S12NilsGustafssoni dag 20:50Pizza on the way
S13NilsCalmsundi dag 21:01Dags för natt kläder
S18Ole AsbjørnSolbergi dag 21:00På vei mot Arvidsjaur med godt humør:)
S21JakobBotvidssoni dag 20:51Dags att visa Ron den svenska klassikern: kebabpizza
S27RonShevocki dag 21:07lets effing go

Edit: Nu har Roger och Christian passerat också.

Senast ändrad:
Sverigetempot 2024
Av allt att döma är S19 Sebastian Norberg från Varberg fortfarande först. Cirka 38 mil på 12 t 56 m är bra under dessa vindförhållanden, inte minst solo. Hoppas att han inte tar i för mycket. Han är triathlet och har rentav valt att använda en tempohjälm och täckt bakhjul!

Sverigetempot 2024
Av allt att döma är S19 Sebastian Norberg från Varberg fortfarande först. Cirka 38 mil på 12 t 56 m är bra under dessa vindförhållanden, inte minst solo. Hoppas att han inte tar i för mycket. Han är triathlet och har rentav valt att använda en tempohjälm och täckt bakhjul!
Ambitiös start!
Du måste lära de där triathleterna att rapportera bättre :giggle:

S19
SebastianNorbergVarbergTerrible Tuesdays Triathloni dag 09:00RIKSGRÄNSEN

Sverigetempot 2024
Jag läser med glädje om tempot.
Lite trist att inte få vara med, träffa bekanta, vara del i uppsnacket osv. Men måste säga att vädret verkar vara strävt i år så lite behagligt är det med internetcykling istället.
Jag önskar alla deltagare lycka till!

Sverigetempot 2024
Bäst att jag kommenterar min underdrift. Knappt 13 timmar för 38 mil är väldigt bra i alla randosammanhang.

Sverigetempot 2024
Ambitiös start!
Du måste lära de där triathleterna att rapportera bättre :giggle:

S19
SebastianNorbergVarbergTerrible Tuesdays Triathloni dag 09:00RIKSGRÄNSEN
Jag gillar att osäkerhet skapar spänning och ändå har jag börjat luta åt att kombinera detta rapporteringssystem med dotwatching. I år är i alla fall det första året ingen kan cykla hela vägen utan att vi har en aning om var personen är. Vi kräver nu stämpling på den bemannade kontrollen I Östersund. Jag förstår inte själv varför det inte har varit ett krav tidigare....

Sverigetempot 2024
Jag gillar att osäkerhet skapar spänning och ändå har jag börjat luta åt att kombinera detta rapporteringssystem med dotwatching. I år är i alla fall det första året ingen kan cykla hela vägen utan att vi har en aning om var personen är. Vi kräver nu stämpling på den bemannade kontrollen I Östersund. Jag förstår inte själv varför det inte har varit ett krav tidigare....
Detta är en jättebra idé. Jag har en vild dröm om att alla deltagare också stämplar genom att skicka videohälsningar då och då som man sen kan klippa ihop till dagliga "etapper" som vi andra kan titta på.

Sverigetempot 2024
Där hände det! Det var väl bara en fråga om när tempostruten o det heltäckta bakhjulet skulle dyka upp i randosammanhang…

Ska bli spännande att följa ?.

Sverigetempot 2024
Lämnar Östersund

Bilagor

• 20240707_022943.JPG
    20240707_022943.JPG
    368.5 KB · Besök: 76
Sverigetempot 2024
Mötte honom i Slagsnäs precis, 0625ish

Sverigetempot 2024
Sverigetempot 2024
Apropå IT: Jag gjorde en enkel webb-app för några veckor sen, som kanske kan vara till nytta under turen. Provar den själv i alla fall. Visar matställen, badplatser, toaletter, gratis-stugor mm på karta. Inte luft- och vattenskåp än dessvärre, men kanske kommer.

Tackar. Bra till mycket. Fick själv bryta i Arvidsjaur :-(. Men spar appen:-)

Sverigetempot 2024
Har långsamt tagit en ort i taget, håller jag mig under 150w så funkar det. Men det är svår misär med vädret och jag får stanna lite väl ofta och justera kläder. Men glad ändå, det var mörkt där ett tag.Får se hur länge jag orkar hålla på ikväll. Lämnar Vilhelmina nu

Sverigetempot 2024
Fy vilken dag! Regn och kallt hela dagen. Det var mycket skönt med ett torrt ombyte i Östersund. Mycket god mat bjöds det på också.

Sen kämpade jag mig till Vemdalsskalet, framme ca 2330. Ut ur den stängda restaurangen hoppar då en ängel. Kocken frågar om han ska fixa en macka ?. Så i stället för lingongrova utan något på, bjuder han på två ost och skinkmackor och en loka. ??

Höger eller vänster, vilken väljer du?

20240707_235432.JPG

Tillbaka
Topp