Hur är allt annat än föret i GBG?

Jag behöver ersätta min Fox Defend Jersey och svängde förbi mtbstore igår men de har möblerat om och minskat drastiskt på klädutbudet. Sportson, Trek och Cykelkraft har inte heller något utbud i genren. Finns det någon annan?

Någon som saknar en grå FS med gula loggor och x-fusion-gaffel i uppskattningsvis storlek s-m? Siktade nyss en cyklist på hållplatsen Axel Dahlströms torg som kändes mer cykelstöld än skogscyklist

Jag behöver ersätta min Fox Defend Jersey och svängde förbi mtbstore igår men de har möblerat om och minskat drastiskt på klädutbudet. Sportson, Trek och Cykelkraft har inte heller något utbud i genren. Finns det någon annan?
1000027880.jpg

Mtbstore har ju flera varianter ?(såg dessa och kom att tänka på tråden)

Bikemaestro kör social-ride med gratis lån av emtb från orbea imorgon, tänkte att det kunde vara intressant för någon! Tänkte passa på att prova en Rise själv.

Jag tänker mig att vi kan diskutera t. ex. fesk och annat Göteborgs-gôttigt här, och så fokuserar den andra tråden på föret, för de som primärt är intresserade av den biten.

Annat att diskutera: byggen, film från Göteborg (helst cykling, inte Håkan Hellström-konserter), osv.

PS. Detta är inte menat att peka ut någon i den andra tråden, jag är minst lika skyldig till OT där..
Går det händelsevis att bli dirigerad till avdelningen som diskuterar Sista budet? Och traumat att bejing8 slagit igen. Och, såklart, namnet på stadens hyrcyklar.

Vet inte om det lämnat något jättedjupt sår i själen, Koie Ramen är väl ett okej tröstpris. Fast är deras lunchpriser fortfarande helt bäng?
Åjo. Det vill jag nog påstå; det var det enda stående inslaget vid besöken på västkusten. Senast var vi tvugna att titta förbi Kungsbacka för att få oss en bit mat...

Skall ha Koie i bakhuvudet nästa gång. ?

@IM
Beijing8: Meh dumplings. Numera kan man ju ibland köpa deras frysta dumplings på ICA för typ 29kr/8st, det kan de iofs vara värda. Om man är på Magasinsgatan så rekommenderar jag Hello Monkey, Basque eller 2112. Alt. Puta Madre, men det är (var) som roligast mitt i natten för starka tequiladrinkar och kakor, vet inte hur det är numera dock. Annat kul i närheten är Bar Bruno, Unity jazz, The barn, Jinx food truck..

Stadens hyrcyklar: Styr & ställ tror jag de fortfarande heter.

Sista budet: Helt klart nåt man borde se(tt).

@Staten
e-tards i Skatås: Usch.Tyvärr är den kampen nog förlorad, men knyta näven i byxfickan och svära lite kan man alltid göra.

@IM
Beijing8: Meh dumplings. Numera kan man ju ibland köpa deras frysta dumplings på ICA för typ 29kr/8st, det kan de iofs vara värda. Om man är på Magasinsgatan så rekommenderar jag Hello Monkey, Basque eller 2112. Alt. Puta Madre, men det är (var) som roligast mitt i natten för starka tequiladrinkar och kakor, vet inte hur det är numera dock. Annat kul i närheten är Bar Bruno, Unity jazz, The barn, Jinx food truck..

Stadens hyrcyklar: Styr & ställ tror jag de fortfarande heter.

Sista budet: Helt klart nåt man borde se(tt).

@Staten
e-tards i Skatås: Usch.Tyvärr är den kampen nog förlorad, men knyta näven i byxfickan och svära lite kan man alltid göra.
Nu är jag ju kooperationen trogen; var som sker i frysdisken hos landets köttfärs-ommärkare lämnar mig kall.
Utöver det förefaller det finnas tillhåll tillräckligt för att släcka varje uns av tequila-törst norr om den där von Platiska kanalen. ?

Med det namnet bör staden få nationell ensamrätt på hyrcyklar. ?

Någon i GBG som är sugen på att brygga öl?

4-literskit från Köksbryggeriet med:
5-liters jäskärl av glas
Termometer
Hävert
Kapsyleringsapparat
Lite desinfektionsvätska (oklart utgångsdatum)
Silikonpropp
Jäsrör
En drös kapsyler
Lite kolsyretabletter
En drös flaskor, bla bygelflaskor

Haft det ståendes i en garderob nåt år nu sen jag bryggde sist.
Bytes gärna mot färdigbryggd öl om intresse finns :)

Bilagor

• 448156212_1275127520539026_453167018591234791_n.jpg
    448156212_1275127520539026_453167018591234791_n.jpg
    272.3 KB · Besök: 58

5-liters jäskärl av glas
Termometer
Hävert
Kapsyleringsapparat
Silikonpropp
Jäsrör
En drös kapsyler
Lite kolsyretabletter

Yet another reason, i wish i was in Göteborg. ??

Baknavet gav upp idag. Jag får ett nytt på garantin, men det hinner inte komma innan jag ska dra ner till alperna och cykla. Vilka butiker kan tänkas ha något trevligt nav på hyllan? Jag var förbi Trek som brukar ha Hope inne, men de hade inga 148:or. Pedalen och fälgen hade inget alls.

12x148, 28H, XD och engagement som man inte gråter av.

Nystign är riktigt kul XC när det varit torrt ett tag, annars mest jobbig tycker iaf jag.

Utöver de som nämnts så tycker jag även Slippery as häll, Trve Cvlt.. samt Flum Rajd är värda att köra (den senare dock risk för blötma i första delen). Iom att området är litet och transporten upp enkel (valfri grusslinga) så kan man hinna med typ allt i Svarte mosse på typ 2h.

Även Borderline Flow är trevlig fö, kan även användas som transport S->N om man vill slippa grus nån gång.

För en som inte bott i Götet så länge - Är Ale bike park värt ett besök? Andra tips om man är billös och vill ta västtåget med hoj till en bra bike park? (En söndag). Bollenkollen verkar vara stängd och ser inte ut att gå några tåg (Västtrafik) till Vårgårda för Kesberget på söndagar.

För en som inte bott i Götet så länge - Är Ale bike park värt ett besök? Andra tips om man är billös och vill ta västtåget med hoj till en bra bike park? (En söndag). Bollenkollen verkar vara stängd och ser inte ut att gå några tåg (Västtrafik) till Vårgårda för Kesberget på söndagar.
Har bara varit där en gång för två år sedan, men då tyckte jag gott det var värt turen.

Inte västtåget, men det borde gå hyfsat att ta öresundståget till Båstad station och cykla ~16km landsväg till Vallåsen.

Jag har sommarkortet från Västtrafik så hade varit käckt med något inom dess räckvidd ?
Då är det inte många stopp att betala till Båstad, Öresundstågen tillåter ju cykel om jag inte minns fel. Pumpar du däcken ordentligt så tror jag det är helt ok att cykla sista biten asfalt till Vallåsen, visst är det uppförsbacke men den är rätt flack och med mtb-utväxling är det nog lugnt om du inte har för bråttom.

Om någon hittar en litet ihopfällbar mobilhållare/stativ nånstans på Episka-kullen (troligen längst Karantäna) DM:a mig gärna. Det är nått villigt kraffs så inte hela världen om den försvinner men bra om saker inte skräpar ner i naturen osv ?

5-liters jäskärl av glas
Termometer
Hävert
Kapsyleringsapparat
Silikonpropp
Jäsrör
En drös kapsyler
Lite kolsyretabletter

Hur har det gått med detta?

Gammalt inlägg, men FOX försvinner från fler och fler ställen då dom själva är snabba med att rea ut senaste kollektionen via deras hemsida. Finns inga pengar kvar att tjäna.

Ett tips är att gå in på deras sida, skapa ett konto och ange födelsedag ett par veckor efter dags datum. Vänta sen en vecka så får du ett Mail med 25% på allt till fullpris samt fri frakt.

Tillbaka
Topp