Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hade inte de en nolltolerans mot doping...? ;-)Det helt rena Team Sky...
For me, it was obvious from that very first meeting with Brailsford that that’s what they were all about. It wasn’t about doing the right thing. It was all about being seen to do the right thing.
Bra lista, och till det kan man säkert lägga andra saker som t ex förbättrade träningsupplägg etc.
De här sakerna som var och en bidrar lite grand adderar säkert upp till en hel del. Redan Team Sky talade ju om "marginal gains". Och om det bara vore det så vore det inte så konstigt att de cyklar 5-10% snabbare uppför backarna idag jämfört med för 30 år sedan.
Men det som stör mig och förmodligen andra är att de cyklar 5-10% snabbare än de fullkomligt tokdopade cyklisterna under den allra värsta EPO-eran på 90-talet, när det sprutade röda blodkroppar ur öronen på dem. Jag läste Tyler Hamiltons bok när den kom ut och den skillnad som han beskriver mellan att cykla pan y agua och dopad är inte nådig. Hur i allsin dar kan de klå Marco Pantanis tider med flera minuter? Mer kolhydrater? De gick väl inte på LCHF under 90-talet direkt... :-)
Kan det verkligen vara möjligt? Jag hoppas innerligt det, för det vore verkligen kul om de fantastiska prestationer som vi får se av Pogi & co i dagens cykling, och förhoppningsvis många episka dueller under de kommande åren, har tillkommit utan fusk. Jag tror nog det också, när allt kommer omkring. Men det finns någonting med de här övermänskliga prestationerna som får en varningsklocka att ringa någonstans i bakhuvudet. Ett frö av tvivel sprunget ur många besvikelser för 10, 20, 30 år sedan...
Enligt av allt att döma så kör UCI/ASO på som på 90-talet. Vilket såklart också är talande.hoppas att dopingfrågan tas på allvar organisationell
Pengarna rullar in som de ska…Enligt av allt att döma så kör UCI/ASO på som på 90-talet. Vilket såklart också är talande.
Alla OS sporter är tvugna att följa wada och deras regler
Då han testats rätt många gånger under både girot och touren skulle jag bli förvånad om han skulle åka dit i ett test i samband med OS. I alla fall med mindre än att de börjar använda någon ny/förfinad testmetod.Och Pogi ska väl köra OS också så han lär testas en del där tänker jag.
Han har ju testats på Girot och Touren också i princip varje dag. (Ledartröjan testas varje dag)Och Pogi ska väl köra OS också så han lär testas en del där tänker jag.
Nu spottar du i sopoan. Så kan vi inte ha det. Låt oss glädja oss åt Maurit och Theres lyckas åka fort på tranolja och lax.Svårt att inte associera till en viss läppsalva...
Maurit? Theres?Nu spottar du i sopoan. Så kan vi inte ha det. Låt oss glädja oss åt Maurit och Theres lyckas åka fort på tranolja och lax.
Brudar...Maurit? Theres?
Ett sent: Välkommen tillbaka!Är "de äter sjukt mycket kolhydrater" det nya "han cyklar med jättehög kadens"? :-)
Du, det finns bara en herr Bergström.Åh fan, jag som trodde det var herr Bergström som tappat z:at och en felstavad "grek".
Tror du missat en del i livet.Du, det finns bara en herr Bergström.
Finns fortfarande bara en.Tror du missat en del i livet.
Bergström – Wikipedia
sv.m.wikipedia.org
På ”religiös fanatism” biter inga argument.Finns fortfarande bara en.
Lyssna på Mops istället för att tjôta emot nu, gubbe lille! Sedan kan @Ragge Hylsa ge dig fler tips på fina modrevivalband. ?På ”religiös fanatism” biter inga argument.
Förlorat vet jag inte, jag tolkar det som att dom fokuserar på stjärnor som dopar sig.Lite trist läsning. USADA verkar se slaget förlorat.
![]()
Sport: Avslöjat: USA tillät dopade idrottare tävla vidare: ”Effektivt”
USA:s antidopningsbyrå Usada har låtit flera dopade idrottare tävla vidare – i utbyte mot att idrottarna gav dem information. Det avslöjar nyhetsbyrån Reuters. ”En direkt överträdelse av antidopningsreglerna”, skriver Wada.www.svt.se
Vill USADA använda ett kronvittnesliknande system måste det finnas regelmässigt stöd för det. Finns det?Förlorat vet jag inte, jag tolkar det som att dom fokuserar på stjärnor som dopar sig.
Polisen där använder ju samma teknik med kronvittnen.
Tror snarare att det är WADA som försöker kasta skit på USADA för att ge igen för kritiken man fick för att man släppte igenom dom kinesiska simmarna i Tokyo OS.
Rasmusen sa det bra: "Ett dopingtest är ett intelligensstest".Då han testats rätt många gånger under både girot och touren skulle jag bli förvånad om han skulle åka dit i ett test i samband med OS. I alla fall med mindre än att de börjar använda någon ny/förfinad testmetod.
Om hon har PT... En del elitidrottare planerar och sköter träningen själva. Andra har en hel stab med folk som sköter tränigsplanering och allt kring träningen. Ser hur det är har varit kring mig. Väldigt olika. Så frågan är inte helt obefogad.Det är ju ganska vanligt att det skylls på kosttillskott alt energidryck. Men är man en toppidrottare så köper man väl knappast något okänt märke på någon halvskum sajt. Och jag har svårt att tro att seriösa märken blandar i dopingklassade ämnen i sina produkter.
Angående att/om toppidrottare använder kosttillskott, kommer ihåg en intervju med Sanna Kallur. Hon menade att det mer är vanligt folk som håller på med sånt, hon fick i sig vad hon behövde via en bra kost (och det var när hon fortfarande var aktiv). I den intervjun var det lite roligt när intervjuaren frågade om hon hade en PT, hon la sig raklång på köksbordet och gapskrattade, men så där trevligt som var typiskt Sanna.
Den sista sovjetstaten ...Visa bilaga 729039
Såklart man har ett eget ansvar, åtminstone om man bor i ett västligt demokrati.
Det finns andra länder. men där lär inte Norge ingå.
Norge ingår i Nato...Den sista sovjetstaten ...
Om hon har PT... En del elitidrottare planerar och sköter träningen själva. Andra har en hel stab med folk som sköter tränigsplanering och allt kring träningen. Ser hur det är har varit kring mig. Väldigt olika. Så frågan är inte helt obefogad.
Det där var ett citat av fd TCO- ordföranden Björn Rosengren.Norge ingår i Nato.
Du talar för döva öron.Det där var ett citat av fd TCO- ordföranden Björn Rosengren.![]()