[OT] Blu-ray

[OT] Blu-ray
Varit inne på att köpa den ett tag också. :)

Synd på: "Loading times of the Panasonic UB154 are slower than the more premium UB820, with time from inserting a disc to the first logo appearing taking roughly a minute compared with the UB820’s 30 seconds. This was sometimes marginally quicker, but overall a minute was the norm."

[OT] Blu-ray
Ja, det som är viktigt är att den spelar upp riktig 4k.
Men det är inte så många spelare som man vill tro som gör
Hur menar du att det skulle spela någon roll om det är spelaren eller tvn som skalar upp? Det kan tom vara fördelaktigt om spelaren inte gör det, för då kan man komma undan med billigare kablar i vissa fall. Eller är det uppspelning av UHD blu-ray som efterfrågas?

[OT] Blu-ray
Hur menar du att det skulle spela någon roll om det är spelaren eller tvn som skalar upp? Det kan tom vara fördelaktigt om spelaren inte gör det, för då kan man komma undan med billigare kablar i vissa fall. Eller är det uppspelning av UHD blu-ray som efterfrågas?
Du missförstår mig.
Jag försöker poängtera att "skala upp 4k" inte är samma sak som "spela upp 4k"

[OT] Blu-ray
Hittade begagnad PS3 på återbruksbutik för 300:-!

Kanske inte det smidigaste med de få gånger den kommer användas får det duga, kanske till och med köper något spel. :)

IMG_20241022_104156868_HDR.jpg
IMG_20241022_104210455_HDR.jpg

[OT] Blu-ray
Hittade begagnad PS3 på återbruksbutik för 300:-!

Kanske inte det smidigaste med de få gånger den kommer användas får det duga, kanske till och med köper något spel. :)
Har en PS3 slim i en låda här hemma. Väldigt flexibel mediaspelare. Mycket fläktljud bara. Har bytt kylpasta på min och fick ner oljudet lite men det är fortfarande lite störigt. Kanske skall testa att byta fläkt. Enligt internet kan problemet vara att det är kylpasta även under locket till CPU och GPU som stelnar men som inte är rimligt att komma åt att byta utan att skada något.

[OT] Blu-ray
Har en PS3 slim i en låda här hemma. Väldigt flexibel mediaspelare. Mycket fläktljud bara. Har bytt kylpasta på min och fick ner oljudet lite men det är fortfarande lite störigt. Kanske skall testa att byta fläkt. Enligt internet kan problemet vara att det är kylpasta även under locket till CPU och GPU som stelnar men som inte är rimligt att komma åt att byta utan att skada något.
Inte hunnit köra den i vardagsrummet, et inte om de är högljudd ännu.=)
Får väl kolla på det senare i så fall.

[OT] Blu-ray
Mitt sämsta köp utan jämförelse var en blue-ray spelare, jag vet inte vad jag tänkte. Det har blivit över tusenlappen per film den använts till.

[OT] Blu-ray
Mitt sämsta köp utan jämförelse var en blue-ray spelare, jag vet inte vad jag tänkte. Det har blivit över tusenlappen per film den använts till.
Jag använde iofs min spelare till både DVD och CD på den tiden det begav sig, men den enda film jag har i Blu-Rayformat är dokumentären om Woodstock, som släpptes 1970. Inte så mycket HD där precis.

Tillbaka
Topp