n_andersson
Aktiv medlem
Cykelvasan 2024, stress, gpx-fil, däckval, hur är banan? Osv.
Läggdags nu. Upp 02.00 för färd mot sälen och öppet spår imorgon ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ojdå… iofs blir det ju tidigt för mig med som ligger på Mora camping. De påstår att bussen + logistik ska ta tre timmar till starten imorgon bitti…Läggdags nu. Upp 02.00 för färd mot sälen och öppet spår imorgon ?
Vågar du det? Ska ju komma rätt mycket imorgon. Och det vräkte ju ner i mora idagDet vänder nu!
Blå molnfri himmel i Mora!
Blir Speedking på lördag. Klubbat och klart
Borde inte vara några problem att seeda ner sig. Kolla med TC innan du plocka ut nummerlappen.Någon som vet om man får byta led? Seeda ner sig?
Jag tänkte cykla med några kollegor iår, alla startar långt bak. Runt led 30.
Jag har led 7.
Räcker det att bara kliva in i deras led. Eller behöver jag anmäla in nått?
Jag skulle vilja påstå att det är omöjligt att cykla under 3 timmar på Öppet Spår, fel val?Läggdags nu. Upp 02.00 för färd mot sälen och öppet spår imorgon ?
Cykelvasan innehåller ganska få ställen där man kör på ren lera. Det finns några partier på gräs och åkermark i anslutning till några kontroller. Annars är det mesta grusväg/grusstig.Vågar du det? Ska ju komma rätt mycket imorgon. Och det vräkte ju ner i mora idag
Mullet är det enda rätta!Varför inte business in the front och party in the back?
Nja riktig så snabb är jag inte ?Jag skulle vilja påstå att det är omöjligt att cykla under 3 timmar på Öppet Spår, fel val?
Ta i?Nja riktig så snabb är jag inte ?
Var det blött?Slutade på 3.51.52 sämre än hoppats men jag är nöjd ?
Inte så fasligt blött, klart det fanns lite vattenpölar o geggamoja på sina ställenVar det blött?
Inte som förra året. Men ganska blött endå bitvisVar det blött?
Bra kört!Slutade på 3.51.52 sämre än hoppats men jag är nöjd ?
Aldrig kört CV innan och körde med en CX idag men dels tror jag man lagt om rutten efter första backen i år (eller förra?) och det var lite sandigt och annars grusigt. Men ingen gegga.Bra kört!
Hur var banan efter första backen? Förra året var det väldigt geggigt där.
Några extra "hala" ställen som sticker ut? Lite nojjig är jag då de blir Speedking däck imorgon:)
På riktigt??? Jisses...
Herrejävlar vilken dåre… holländare..
Får man köra banan med minibuss?
Utveckla… ?Vi som startade 14:30 håller inte riiiiktigt med om att det ”Inte var så mycket lera”.
Hur jävligt är det? Som förra året? Det har ju fortsatt regna hela kvällen.Vi som startade 14:30 håller inte riiiiktigt med om att det ”Inte var så mycket lera”.
Magsår har man nu..... orkar inte en repris från förra året...Det började regna halvvägs in. Blev kladdigt.Visa bilaga 718064
Vi hade regn från början till slut. Mer lera än förra året men samtidigt mycket mindre ansamling med vatten på banan.Hur jävligt är det? Som förra året? Det har ju fortsatt regna hela kvällen.
Tackar. Tyckte inte det var så farligt där. Var lite geggit längre fram där det är breda spångar. Men där kanske det alltid är lerigt. Sen var det riktigt trögcyklat på gräset runt kontrollernaBra kört!
Hur var banan efter första backen? Förra året var det väldigt geggigt där.
Några extra "hala" ställen som sticker ut? Lite nojjig är jag då de blir Speedking däck imorgon:)
Lycka till på militärhojen!Cykelvasan innehåller ganska få ställen där man kör på ren lera. Det finns några partier på gräs och åkermark i anslutning till några kontroller. Annars är det mesta grusväg/grusstig.
Speedking och lera är ingen bra kombination.
Drog en lätt vurpa på Mörksuggejakten. Finns faktiskt video på det hehe.
Mörksuggejakten var ganska blöt i år. Var besvärligt att köra speedking på dom stigarna som var leriga.
Det är ett helt annat underlag på cykelvasan som innehåller betydligt mer grusväg/grustig.
Kommer gå lite saktare över dom få leriga partierna men de tar jag igen på grusvägen med bättre rull :)
.
Typ! Så grymt att hon kör!Har Rissveds avgjort redan i startbacken?
Äh, de ställer väl ut en brytbuss för att samla upp alla tjocka happygubbar som kommer senare i motionsklasserna och får hjärtsnörp i startbackenTuristen med minibussen ovan i tråden är inte enda bussen i spåret. Stor turistbuss körandes mellan ledaren och klungan (som var 34 sek bakom ledaren), hur är det möjligt?