Cykelvasan 2024, stress, gpx-fil, däckval, hur är banan? Osv.

Det vänder nu!
Blå molnfri himmel i Mora!
Blir Speedking på lördag. Klubbat och klart

Bilagor

• IMG_20240808_203715.jpg
    IMG_20240808_203715.jpg
    608.3 KB · Besök: 79
Senast ändrad:
Någon som vet om man får byta led? Seeda ner sig?
Jag tänkte cykla med några kollegor iår, alla startar långt bak. Runt led 30.
Jag har led 7.
Räcker det att bara kliva in i deras led. Eller behöver jag anmäla in nått?

Någon som vet om man får byta led? Seeda ner sig?
Jag tänkte cykla med några kollegor iår, alla startar långt bak. Runt led 30.
Jag har led 7.
Räcker det att bara kliva in i deras led. Eller behöver jag anmäla in nått?
Borde inte vara några problem att seeda ner sig. Kolla med TC innan du plocka ut nummerlappen.

Vågar du det? Ska ju komma rätt mycket imorgon. Och det vräkte ju ner i mora idag
Cykelvasan innehåller ganska få ställen där man kör på ren lera. Det finns några partier på gräs och åkermark i anslutning till några kontroller. Annars är det mesta grusväg/grusstig.

Speedking och lera är ingen bra kombination.
Drog en lätt vurpa på Mörksuggejakten. Finns faktiskt video på det hehe.
Mörksuggejakten var ganska blöt i år. Var besvärligt att köra speedking på dom stigarna som var leriga.
Det är ett helt annat underlag på cykelvasan som innehåller betydligt mer grusväg/grustig.

Kommer gå lite saktare över dom få leriga partierna men de tar jag igen på grusvägen med bättre rull :)
.

Bra kört!

Hur var banan efter första backen? Förra året var det väldigt geggigt där.

Några extra "hala" ställen som sticker ut? Lite nojjig är jag då de blir Speedking däck imorgon:)
Aldrig kört CV innan och körde med en CX idag men dels tror jag man lagt om rutten efter första backen i år (eller förra?) och det var lite sandigt och annars grusigt. Men ingen gegga.

I övrigt tyckte jag inte det var så farligt. Blött över spängerna och ett tiotal geggapölar totalt typ, jag tyckte inte det var något farligt trots cykelvalet och smala däck. Förutom gräset som var kring kontrollerna, där gick det riktigt segt.

Men mitt svar är nog redan inaktuellt eftersom det regnat en hel del sedan jag gick i mål!

Haha älskar att man ligger i stugan och kollar på sin cykel som är är klädd med Thunder Burt. Oxberg - Mora såg lite såsigt ut idag på sina ställen

Min fru gör sin första cykelvasa imorgon. Jag och barnen släpper av henne vid start och sedan beger vi oss nog mot Mora. Men hur är det att kolla på loppet längs med banan, kul eller för mycket folk/trafik för att det ska vara någon idé? Bra ställe att stå och kolla om vi gör det?

Bra kört!

Hur var banan efter första backen? Förra året var det väldigt geggigt där.

Några extra "hala" ställen som sticker ut? Lite nojjig är jag då de blir Speedking däck imorgon:)
Tackar. Tyckte inte det var så farligt där. Var lite geggit längre fram där det är breda spångar. Men där kanske det alltid är lerigt. Sen var det riktigt trögcyklat på gräset runt kontrollerna

Cykelvasan innehåller ganska få ställen där man kör på ren lera. Det finns några partier på gräs och åkermark i anslutning till några kontroller. Annars är det mesta grusväg/grusstig.

Speedking och lera är ingen bra kombination.
Drog en lätt vurpa på Mörksuggejakten. Finns faktiskt video på det hehe.
Mörksuggejakten var ganska blöt i år. Var besvärligt att köra speedking på dom stigarna som var leriga.
Det är ett helt annat underlag på cykelvasan som innehåller betydligt mer grusväg/grustig.

Kommer gå lite saktare över dom få leriga partierna men de tar jag igen på grusvägen med bättre rull :)
.
Lycka till på militärhojen!

Turisten med minibussen ovan i tråden är inte enda bussen i spåret. Stor turistbuss körandes mellan ledaren och klungan (som var 34 sek bakom ledaren), hur är det möjligt?

Turisten med minibussen ovan i tråden är inte enda bussen i spåret. Stor turistbuss körandes mellan ledaren och klungan (som var 34 sek bakom ledaren), hur är det möjligt?
Äh, de ställer väl ut en brytbuss för att samla upp alla tjocka happygubbar som kommer senare i motionsklasserna och får hjärtsnörp i startbacken

Tillbaka
Topp