Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Postis? Eller intervaller?Nytt jobb, ny pendlingsväg.
I morse blev det 25 x 2 km...ca 1h 15min x 2...jag känner mig nöjd.
Om man cyklar från "Stadshuset till Viking Line-terminalen" i Stockholm ska man ta det lugnt...på morgonen kan man gasa på...på eftermiddagen är det bara att rätta in sig i ledet. Gammalt pendlarordspråk...
Större än så här?Såg ett cykelbud i stan med extremt stor ryggsäck (?). Tror inte att den innehåller fack och sånt utan är bara ett jättestort skal. Han hade ett hjul som fästs utanpå väskan så den är ännu större än så. Vet något vart man hittar såna väskor?
2 x 25 km...25 x 2 km...2 25 x km...bara att välja, men jag cyklade i morse och sedan cyklade jag hem också...Postis? Eller intervaller?
Snyggt, men är den rosa?
Eller det kan faktiskt hända ändå ?Punka….. glas från busskur. Typ tredje gången på spångavägen på 2 år. Suck. Självklart hade man använt reservslangen. Lagningslapparna hade torkat ut. Fick det att funka med tubeless gucka i slangen. Får faktiskt ta tag i tubeless igen.
Absolut. Därav Ingen tubeless just nu. MEN små hål löser sig själv på ett helt annat sätt.Eller det kan faktiskt hända ändå ?Visa bilaga 719092
Boomergubbe med ölmage och rosa? Inte sexigt. Man vill ju att folk ska vända på huvudet efter en! Brunt får det bli.Snyggt, men är den rosa?
Kollegorna tycker att jag är knäpp som cyklar 31km enkelväg. Tankegången borde vara tvärtom.
Kör bara 31kmx2x2 per vecka. Det blir lagom, annars orkar jag inte träna oxå :D31km x 2 fem ggr i veckan ger starka ben samt att cykelpendling sannolikt är den mest tidseffektiva träning som finns, det kan du ju hälsa dina kollegor. ?
I och för sig bör ju rimligen 31 x 2 räknas som (bra) träning också ? men jag förstår vad du menar. Pendling sker oftast i ett lugnare tempo, på sämre vägar, med rygga och långsammare cykel.Kör bara 31kmx2x2 per vecka. Det blir lagom, annars orkar jag inte träna oxå :D
Tog en annan väg idag. Var är denna busskur? Ligger även glas i backen upp mot Beckomberga som varit där en tid nu.Punka….. glas från busskur. Typ tredje gången på spångavägen på 2 år. Suck. Självklart hade man använt reservslangen. Lagningslapparna hade torkat ut. Fick det att funka med tubeless gucka i slangen. Får faktiskt ta tag i tubeless igen.
Jag cyklar både in till och ut från stan på min pendlingsväg. Med cykelkläder men utan kikare. :-)Rätt så bitig motvind men 15 grader och sol så jag är nöjd. Går förhoppningsvis snabbare hem!
Mötte 5 cyklister på en sträcka av 1 km och alla med cykelkläder. Dock cyklade de UT från stan?!? Hmmmmm, verkar suspekt. Säkert något fuffens i kikaren...
Vanliga shorts och träningströjor (ej cykeltröja). Full cykelmundering vid pendling är lite lolInga riktiga cykelbyxer till jobbet och det börjar kännas vart kallingarna veckar sig. Även om jag inte har så värst långt så tar jag ofta omvägar på vägen hem. Funderar på om jag ska dra på mig grejerna iaf, hur gör ni andra?
OBS: beror dock på hur pendlingen ser ut. Är majoriteten på landsväg kan det kanske funka men racer du runt på cykelbanor och i stan så är det no bueno.Vanliga shorts och träningströjor (ej cykeltröja). Full cykelmundering vid pendling är lite lol
Jag förstår. Antingen behöver jag vaderade brallor eller så behöver jag nog byta sadel.Vanliga shorts och träningströjor (ej cykeltröja). Full cykelmundering vid pendling är lite lol
Blandat. Om jag vill köra lite fortare så blir det cykelkädsel. Löjligt? Säkert, men det är funktionellt. Givetvis inget sprintande om det är trångt eller där det är mycket folk i rörelse men går utmärkt på många sträckor.Inga riktiga cykelbyxer till jobbet och det börjar kännas vart kallingarna veckar sig. Även om jag inte har så värst långt så tar jag ofta omvägar på vägen hem. Funderar på om jag ska dra på mig grejerna iaf, hur gör ni andra?
Cykelbyxor under shorts?Inga riktiga cykelbyxer till jobbet och det börjar kännas vart kallingarna veckar sig. Även om jag inte har så värst långt så tar jag ofta omvägar på vägen hem. Funderar på om jag ska dra på mig grejerna iaf, hur gör ni andra?
Ja, det var min första tanke men då ska man hålla på och kränga av sig på jobbet, hänga upp och sånt. Men det kanske är enda vägen?Cykelbyxor under shorts?
På nuvarande jobb där jag har 40km enkel resa så kör jag med bibs och cykeltröja, och har "kontorskläder" i ryggsäcken.Inga riktiga cykelbyxer till jobbet och det börjar kännas vart kallingarna veckar sig. Även om jag inte har så värst långt så tar jag ofta omvägar på vägen hem. Funderar på om jag ska dra på mig grejerna iaf, hur gör ni andra?